Έρχονται φόροι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα -Από πού ξεκινά το «χαράτσι»

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ημερομηνία λήξης φαίνεται πως έχουν οι φοροαπαλλαγές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι σε ισχύ με στόχο την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Σε κυρίαρχο καθεστώς της αυτοκίνησης θα αναδειχθούν σε λίγα χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία ως γνωστόν εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους και το κόστος ανεφοδιασμού είναι πολύ μικρότερο συγκριτικά με αυτό των οχημάτων εσωτερικής καύσης.

Δεδομένου, μάλιστα, του θετικού περιβαλλοντικού αποτυπώματός τους, οι κυβερνήσεις των χωρών ανά τον κόσμο προσφέρουν κίνητρα για την αύξηση του μεριδίου των ηλεκτρικών στην αγορά, συμπεριλαμβανομένων κάποιων φοροαπαλλαγών που αποτελούν «δέλεαρ» για κάθε οδηγό.

Τα φορολογικά κίνητρα, ωστόσο, δεν πρόκειται να κρατήσουν για πάντα, μιας και όπως φαίνεται ζημιώνουν τα ταμεία των χωρών. Έντονη ανησυχία για τις εν λόγω οικονομικές ζημιές επικρατεί -μεταξύ άλλων- στην πολιτεία του Τέξας, το νομοθετικό σώμα της οποίας δείχνει να εξετάζει το σενάριο να επιβάλει έναν νέο φόρο μέσω του οποίου θα χρηματοδοτηθούν έργα συντήρησης και βελτίωσης των δρόμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
φόρτιση ηλεκτρικού

Όπως αναφέρει το τοπικό ειδησεογραφικό Μέσο Austin American-Statesman, ο φόρος είτε θα είναι οριζόντιος και θα ανέρχεται σε 200 δολάρια (183 ευρώ με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες) είτε θα καθορίζεται ανάλογα με τα χιλιόμετρα που θα διανύει το κάθε ηλεκτρικό.

Πολλοί έχουν μεταφράσει το εν λόγω νομοσχέδιο ως μια απροκάλυπτη επίθεση ενάντια στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών μοντέλων. Οι περισσότεροι, ωστόσο, που έχουν επιλέξει ένα ηλεκτρικό μοντέλο θεωρούν τον συγκεκριμένο φόρο δίκαιο, παρότι θα αυξηθεί το κόστος ιδιοκτησίας, πολλώ δε μάλλον όταν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στο Τέξας υπόκεινται σε οικονομική επιβάρυνση μέσω των φόρων στα καύσιμα.

Σημειώνεται ότι τα ηλεκτρικά υπόκεινται σε φοροαπαλλαγές και στη συντριπτική πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να προωθηθεί η ηλεκτροκίνηση.

φόρτιση ηλεκτρικού
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόλις, ωστόσο, τα ηλεκτρικά εξασφαλίσουν ένα μεγάλο μερίδιο στην αγορά θεωρείται βέβαιο ότι θα «ψαλιδιστούν» τα φορολογικά κίνητρα, ώστε να «ανασάνουν» τα κρατικά ταμεία των χωρών.

Επί παραδείγματι, στη Γερμανιά οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων απαλλάσσονται πλήρως από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας μέχρι το τέλος του 2030. Από την 1η Ιανουαρίου του 2031, ωστόσο, τα τέλη κυκλοφορίας θα βαρύνουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σημειώνεται ότι η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας συνιστά ένα φορολογικό κίνητρο που ισχύει και στη χώρα μας, η οποία καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Εκτιμάται, ωστόσο, ότι τα φορολογικά κίνητρα δεν θα διαρκέσουν για πάντα, μιας και τα κρατικά ταμεία θα χρειαστούν εισροή «ζεστού» χρήματος.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ