Οι δασμοί που επιβάλλει η ΕΕ θα αυξήσουν τις τιμές στα ηλεκτρικά κινεζικά ΙΧ σχεδόν όσο είναι και το ποσό της επιδότησης από το ελληνικό πρόγραμμα.
Όποιος πρόλαβε κυριολεκτικά τον «Κύριον είδε» από αύριο στις εκθέσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Κίνα καθώς η Κομισιόν αποφάσισε από τις 5 Ιουλίου την επιβολή δασμών ύψους από 17,4% έως και 37,6%.
Τα ηλεκτρικά κινεζικά αυτοκίνητα που βρίσκονται ήδη επί ελληνικού εδάφους ίσως γλιτώσουν τον επιπλέον δασμό καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε ότι οι προσωρινοί αντισταθμιστικοί δασμοί εξασφαλίζονται μέσω εγγυήσεων, με τη μορφή που θα αποφασίσουν οι τελωνειακές αρχές κάθε κράτους-μέλους, και μπορούν να εισπραχθούν υπό ορισμένες συνθήκες μόνο όταν έχει ληφθεί απόφαση για την επιβολή των οριστικών δασμών. Στην Ελλάδα όπως και σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ για να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο πρέπει πρώτα να νομοθετηθεί και να εκδοθούν οι εφαρμοστικές διατάξεις του νόμου οπότε μπορεί να καθυστερήσει η εφαρμογή τους...
BUY NOW
Οπότε όσοι σπεύσουν να αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στην Κίνα ίσως να γλιτώσουν το επιπλέον χαράτσι που επιβάλλει η ΕΕ.
Οι υπόλοιποι που έχουν ήδη παραγγείλει το καινούριο τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο και υπολογίζουν στην επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» μάλλον θα πρέπει να την ξεχάσουν καθώς σύμφωνα με κάποιους γρήγορους υπολογισμούς το ποσό της επιδότησης μάλλον θα εξαϋλωθεί από την αύξηση των τιμών που θα προκαλέσουν οι επιπλέον δασμοί της Κομισιόν.
Από την άλλη μεριά βέβαια όσοι επιλέξουν ένα Ευρωπαϊκό ηλεκτρικό αυτοκίνητο προς το παρών θα είναι ήσυχοι καθώς δεν αλλάζει κάτι για αυτούς καθώς δεν επιβάλλονται επιπλέον δασμοί στα εγχώρια οχήματα οπότε οι συγκεκριμένοι πελάτες θα είναι και πιο τυχεροί αφού θα λάβουν ολόκληρο το ποσό της επιδότησης χωρίς να αυξηθούν οι τιμές διάθεσης των μοντέλων που κατασκευάζονται στην Γηραιά Ήπειρο.
Να υπενθυμίσουμε πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε προσωρινούς αντισταθμιστικούς δασμούς από τις 5 Ιουλίου 2024 στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με συσσωρευτή (BEV) από την Κίνα. Οι ατομικοί δασμοί που ισχύουν για τους τρεις Κινέζους παραγωγούς του δείγματος είναι BYD: 17,4%, Geely: 19,9% και SAIC: 37,6%. Άλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα, οι οποίοι συνεργάστηκαν στην έρευνα αλλά δεν συμπεριλήφθηκαν στο δείγμα, υπόκεινται στον μέσο σταθμισμένο δασμό 20,8%. Ο δασμός για τις λοιπές μη συνεργαζόμενες εταιρείες είναι 37,6%.
Αυτοί οι προσωρινοί δασμοί θα ισχύουν από τις 5 Ιουλίου 2024, για μέγιστη διάρκεια τεσσάρων μηνών. Εντός αυτού του χρονικού πλαισίου, πρέπει να ληφθεί τελική απόφαση για τα οριστικά καθήκοντα, μέσω ψηφοφορίας από τα κράτη μέλη της ΕΕ. Όταν εγκριθεί, η απόφαση αυτή θα καθιστούσε οριστικούς τους δασμούς για περίοδο πέντε ετών.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ