«Ηλεκτροσόκ» στο εμπόριο αξίας 1,5 εκατ. δολ. ανά λεπτό!

china-cars1000

Η Κίνα και η ΕΕ είναι οι δεύτεροι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι η μίας της άλλης και η επιβολή επιπλέον δασμών στα ηλεκτρικά ΙΧ θα προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να επιβάλει προσωρινούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EV) από τις 4 Ιουλίου, εν μέσω ανησυχιών για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Κομισιόν ανακοίνωσε ότι προτίθεται να επιβάλει προσωρινούς δασμούς από 17,4% έως 38,1%, επιπλέον του υφιστάμενου δασμού οχημάτων 10%, ως μέρος της προκαταρκτικής απόφασής της για την έρευνα κατά των παράνομων επιδοτήσεων στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η επιβολή δασμών κατά των επιδοτήσεων πρέπει να πληροί αρκετές απαιτήσεις βάσει των κανόνων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ)», δήλωσε ο Λι Γιανγκ, καθηγητής στο Κινεζικό Ινστιτούτο Σπουδών του ΠΟΕ και στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Επιχειρήσεων και Οικονομικών Επιστημών. Αυτές περιλαμβάνουν την ύπαρξη επιδοτήσεων και τις δυσμενείς επιπτώσεις τους στις εγχώριες βιομηχανίες των χωρών εισαγωγής.

«Πρέπει να υπάρχει σαφής σύνδεση μεταξύ των επιδοτήσεων και των δυσμενών συνεπειών τους, αποδεικνύοντας σημαντική βλάβη στις τοπικές εταιρείες. Αυτό διασφαλίζει ότι οι δασμοί κατά των επιδοτήσεων εφαρμόζονται δίκαια και μόνο σε πραγματικές περιπτώσεις βλάβης από επιδοτούμενες εξαγωγές» εξήγησε ο κ. Λι Γιανγκ.

Οι έρευνες κατά των επιδοτήσεων μπορούν να ξεκινήσουν με δύο τρόπους που περιλαμβάνουν τις  επιχειρήσεις οι οποίες μπορούν να υποβάλουν καταγγελία με αποδεικτικά στοιχεία, προκαλώντας μια κρατική έρευνα ή η κυβέρνηση μπορεί να ξεκινήσει τη δική της. Εάν πληρούνται διαδικαστικές απαιτήσεις, ενδέχεται να επιβληθούν δασμοί κατά των επιδοτήσεων με βάση τα πορίσματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η έρευνα της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων είναι ακόμη υπό συζήτηση όσον αφορά τις διαδικασίες», δήλωσε ο κ. Λι Γιανγκ σε κινεζικά Μέσα Ενημέρωσης. «Το πλεονέκτημα των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων έγκειται στην πλήρη βιομηχανική τους αλυσίδα, όχι στις επιδοτήσεις. Η αυτοκινητοβιομηχανία, ειδικά για τα EV, είναι ένας τομέας υψηλής τεχνολογίας που απαιτεί διάφορα μέρη και αυστηρό συντονισμό μεταξύ των βιομηχανιών.»

Η Κίνα επωφελείται από πολυάριθμες βιομηχανικές επιχειρήσεις σε περιοχές όπως το Shenzhen, το Zhuhai και γύρω από τη Σαγκάη, μειώνοντας το κόστος των πρώτων υλών σε σύγκριση με την Ευρώπη, πρόσθεσε ο καθηγητής. «Επίσης, το χαμηλότερο κόστος εργασίας μειώνει περαιτέρω τα έξοδα παραγωγής, δίνοντας στα κινεζικά νέας ενεργειακά οχήματα ένα πλεονέκτημα τιμής».

Τα τελευταία χρόνια, η βιομηχανία νέων ενεργειακών οχημάτων της Κίνας έχει αναπτυχθεί ραγδαία. «Εσωτερικά, μπορούμε να δούμε ότι ο ανταγωνισμός στη βιομηχανία νέων ενεργειακών οχημάτων της Κίνας είναι σκληρός, οδηγώντας σε χαμηλές τιμές. Το ίδιο ισχύει και για τις εξαγωγές στην Ευρώπη», πρόσθεσε ο κ. Λι Γιανγκ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέσο εμπόριο αξίας σχεδόν 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων ανά λεπτό

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξάνονται ραγδαία, με 2 εκατομμύρια πωλήσεις το 2023, σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος. Το πλεονέκτημα της Κίνας στην τεχνολογία μπαταριών έχει ενισχύσει τις εισαγωγές, με το 19,5% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι να κατασκευάζονται στην Κίνα. Οι εισερχόμενοι δασμοί αποτελούν κίνδυνο για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες με κόμβους παραγωγής στην Κίνα και εξάρτηση από την κινεζική αγορά για κέρδη.

Για την Ευρώπη, αυτή η κίνηση σημαίνει επίσης αρνητικές επιπτώσεις για τους στόχους της για την ενεργειακή ανάπτυξη και τη μείωση του άνθρακα, σημείωσε ο κ. Λι Γιανγκ. Πιθανότατα θα μειώσει τις εξαγωγές της Κίνας νέων ενεργειακών οχημάτων στην ΕΕ, αυξάνοντας την εξάρτηση της Ευρώπης από παραδοσιακά ενεργειακά οχήματα.

Η ΕΕ στοχεύει σε καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050 και στοχεύει 30 εκατομμύρια αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών έως το 2030. Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ζωτικής σημασίας καθώς ο τομέας των μεταφορών αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος.

«Η πολιτική ενεργειακής μετάβασης της Ευρώπης επωφελείται από τα κινεζικά νέας ενεργειακά οχήματα. Ωστόσο, με υψηλότερες τιμές εξαγωγής, οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν παραδοσιακά οχήματα», είπε ο καθηγητής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η κίνηση θα επηρεάσει επίσης το εμπόριο Κίνας-ΕΕ πέρα ​​από τα αυτοκίνητα, σημείωσε ο κ. Λι Γιανγκ. Σε απάντηση, η Κίνα μπορεί να στοχεύσει άλλες εισαγωγές της ΕΕ όπως το κονιάκ, το χοιρινό και το κόκκινο κρασί. Η Κίνα και η ΕΕ είναι οι δεύτεροι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι της άλλης, με μέσο εμπόριο αξίας σχεδόν 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων ανά λεπτό και συνολικές αμφίδρομες επενδύσεις που ξεπερνούν τα 250 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.

Πιθανές μακροπρόθεσμες εμπορικές επιπτώσεις

Μετά τις 4 Ιουλίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα διαπραγματευτεί με τα κράτη μέλη για τέσσερις μήνες για τη μετατροπή των προσωρινών δασμών σε μόνιμους δασμούς, με τον τελικό συντελεστή να καθορίζεται τον Νοέμβριο. Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι οι πρόσθετοι δασμοί θα μπορούσαν να έχουν ευρύτερες επιπτώσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το βασικό ερώτημα είναι ποιο βήμα θα κάνει η Ευρώπη στη συνέχεια», δήλωσε σε κινεζικά Μέσα Ενημέρωσης ο Λιου Μπιν, καθηγητής στο Κινεζικό Ινστιτούτο Σπουδών του ΠΟΕ. «Νέοι δασμοί που αφορούν ενεργειακούς φόρους ενδέχεται να ακολουθήσουν αυτήν την κίνηση κατά των επιδοτήσεων, επηρεάζοντας σημαντικά το εμπόριο και αυξάνοντας τις τριβές».

Για τους Κινέζους παραγωγούς ηλεκτρικών οχημάτων, υπάρχουν τρόποι για να μετριαστεί ο αντίκτυπος, όπως η επέκταση των δραστηριοτήτων στο εξωτερικό και η τοπική παραγωγή στην Ευρώπη. «Ωστόσο, η δημιουργία εργοστασίων στην Ευρώπη θα αντιμετωπίσει πιέσεις κόστους λόγω του υψηλού κόστους εργασίας», δήλωσε ο κ. Λι Γιανγκ.

«Στο παρελθόν, ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δημιούργησαν κοινοπραξίες με κινεζικές εταιρείες. Στο μέλλον, μπορεί να γίνει τάση για κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να πάνε στην Ευρώπη και να δημιουργήσουν κοινοπραξίες με τοπικές εταιρείες», πρόσθεσε ο καθηγητής.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ