Φθηνά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στα 1.000 κ.εκ. - 5 αξιόπιστες προτάσεις με χαμηλή κατανάλωση
Έχοντας αποδαιμονοποιήσει τη λύση του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, η ελληνική αγορά προσφέρει προσιτές, αξιόπιστες και πάνω απ’ όλα οικονομικές λύσεις που δεν υπερβαίνουν σε κυβισμό τα 1.000 κ.εκ.
O χαμηλός κυβισμός ανέκαθεν αποτελούσε το ζητούμενο στην ελληνική αγορά σε μια προσπάθεια περιορισμού των όποιων φορολογικών βαρών αλλά και της επίτευξης της μέγιστης δυνατής οικονομίας καυσίμου.
Πολύ πριν, λοιπόν, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία επιδοθεί στην πρακτική του downsizing, χαμηλώνοντας τον πήχη με τη δημιουργία μικρότερων κυβισμού κινητήρα, το ελληνικό κοινό είχε ήδη αποκτήσει την απαιτούμενη οικειότητα με προτάσεις που υπό άλλες συνθήκες θα περνούσαν απαρατήρητα.
BUY NOW
Daihatsu Cuore
Ένα σημαντικό μέρος της επιτυχίας που γνώρισε η Daihatsu στη χώρα μας οφειλόταν στο γεγονός ότι η γκάμα της αποτελούταν από προτάσεις χαμηλού κυβισμού. Η ιαπωνική φίρμα αντλούσε έμπνευση από περίφημα Kei Cars, προσαρμόζοντας τις προδιαγραφές τους στα ευρωπαϊκά δεδομένα. Αιχμή του δόρατος αποτέλεσε το Daihatsu Cuore, το οποίο από την πρώτη στιγμή κέρδισε το δικό του κοινό, χάρη στην ταπεινότητα των προδιαγραφών του και την… αυταπόδεικτη -ελέω καταγωγής- αξιοπιστία του.
Το Daihatsu Cuore ξεκίνησε την καριέρα του στην Ευρώπη τη δεκαετία του 1980 και απέκτησε συνολικά επτά γενιές, οι περισσότερες εκ των οποίων τίμησαν την ελληνική άσφαλτο. Στην αγορά των μεταχειρισμένων, οφείλει κανείς να εστιάσει στην τελευταία γενιά του ιαπωνικού αυτοκινήτου πόλης, για την κίνηση του οποίου ήταν υπεύθυνος ένας τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου απόδοσης 60 ίππων.
Με βάρος μόλις 740 κιλών, η ισχύς των 60 ίππων ήταν υπεραρκετή για τις αστικές υποχρεώσεις του Daihatsu Cuore, την ίδια στιγμή που η κατανάλωση καυσίμου σε αστικό κύκλο ήταν μόλις 6,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Αυτό από μόνο του είναι αρκετό ώστε να χαρίσει στο μικρό Daihatsu λόγω ύπαρξης στο γκαράζ κάποιου, μιας και το κόστος αγοράς του κυμαίνεται πλέον μεταξύ 3.000 και 5.000 ευρώ.
Chevrolet Matiz
Στο ίδιο επίπεδο τιμών με το Daihatsu Cuore βρίσκεται ένα ακόμα αυτοκίνητο πόλης με καταγωγή από τη Ν. Κορέα και προσιτό προφίλ. Ο λόγος για το Chevrolet Matiz, η δεύτερη γενιά του οποίου έχει αφετηρία στη χώρα μας τα 3.000 με 3.500 ευρώ.
Το Chevrolet Matiz -γνωστό και με τα σήματα της Daewoo- εφοδιάζεται με τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 800 κ.εκ. και απόδοσης 52 ίππων, εν συνεχεία ωστόσο απέκτησε και ισχυρότερη έκδοση με 1.000άρη μοτέρ και ισχύ 65 ίππων.
Και σε αυτήν τη περίπτωση τα περίπου 850 κιλά δεν έβαζαν δύσκολα στα ατμοσφαιρικά κινητήρια σύνολα, δίνοντας το περιθώριο στον οδηγό να διατηρήσει τις ενεργειακές απαιτήσεις του κορεατικού αυτοκινήτου πόλης σε χαμηλά επίπεδα. Αυτό μεταφράζεται σε 6,8 λίτρα/100 χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες, επίδοση αν μη τι άλλο ικανοποιητική για τα δεδομένα εκείνης της εποχής.
Nissan Micra
Η δεύτερη και κατά γενική ομολογία καλύτερη γενιά του Nissan Micra διέθετε το προνόμιο των κινητήρων χαμηλού κυβισμού. Σε αυτή τη γενιά ο κινητήρας αναφοράς ήταν ατμοσφαιρικός με χωρητικότητα 1,0 λίτρου και απόδοση που ξεκινούσε από τους 55 ίππους.
Βέβαια υπήρξαν και ισχυρότερες εκδόσεις 1,3 λίτρου ενώ το 1997 η δεύτερη γενιά του Nissan Micra ανανεώθηκε, αποκτώντας μια ελκυστικότερη εικόνα και επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού.
Ο κινητήρας του 1,0 λίτρου αύξησε την απόδοσή του από τους 55 ίππους στους 61 ίππους χωρίς ωστόσο να μεταβάλλει τον αστικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου και να αλλοιώσει τον προσιτό χαρακτήρα του.
H τιμή της δεύτερης γενιάς του Nissan Micra στην ελληνική αγορά ξεκινά αρκετά κάτω από τα 3.000 ευρώ, δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις απόκτησης ενός μικρού, προσιτού και φιλικού προς τον χρήστη αυτοκινήτου.
Subaru Vivio
Ένας από τους βασικούς ανταγωνιστές του Daihatsu Cuore ήταν το Subaru Vivio διαθέτοντας παραπλήσιες προδιαγραφές και έναν αυστηρά αστικό χαρακτήρα. Η πορεία του Vivio ξεκίνησε το 1992, όταν κλήθηκε να αντικαταστήσει το Μ80, και ολοκληρώθηκε έξι χρόνια αργότερα.
Με τον κινητήρα των 658 κ.εκ. να δίνει τον καλύτερο εαυτό του απέναντι στα περίπου 700 κιλά του ιαπωνικού συνόλου, το Vivio δεν έβαζε φωτιά στην άσφαλτο, αποτελούσε ωστόσο μια εξαιρετικά αποδοτική λύση για τις μετακινήσεις έως και τεσσάρων ατόμων στην πόλη.
Η απόδοση του τρικύλινδρου συνόλου άγγιζε τους 64 ίππους και η κατανάλωση καυσίμου σε ευνοϊκές συνθήκες κίνησης περιοριζόταν έως και τα 5,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Στη χώρα μας, οι τιμές του Subaru Vivio κυμαίνονται μεταξύ 1.500 και 2.800 ευρώ, τουλάχιστον για τις δικίνητες εκδόσεις, καθώς το μικρό «Scoobi» διέθετε και τετρακίνητες διαμορφώσεις.
Suzuki Alto
Ο τέταρτος εκπρόσωπος της μεγάλης των Ιαπώνων σχολής έρχεται από τη Suzuki και δεν είναι από το γνωστό στους περισσότερους Alto. Με περισσότερα από 40 χρόνια στη γραμμή παραγωγής, το Alto αποτέλεσε ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της Suzuki στη χώρα μας, όντας ανέκαθεν προσιτό, αξιόπιστο και αποδοτικό.
και δεν είναι από το γνωστό στους περισσότερους Alto. Με περισσότερα από 40 χρόνια στη γραμμή παραγωγής, το Alto αποτέλεσε ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της Suzuki στη χώρα μας, όντας ανέκαθεν προσιτό, αξιόπιστο και αποδοτικό.
Στην Ελλάδα ήταν η πέμπτη γενιά του αυτοκινήτου (1998-2005) εκείνη που έκανε τη διαφορά, με την made in Japan λογική κι όλες εκείνες τις αρετές που περιμένει κανείς να συναντήσει σε μια πρόταση με τα χαρακτηριστικά ενός αυθεντικού city car.
O ατμοσφαιρικός, δεκαεξαβάλβιδος κινητήρας του 1,1 λίτρου απέδιδε 63 ίππους, ωστόσο, στη χώρα μας θα βρει κανείς και την έκδοση του 1,0 λίτρου με απόδοση 54 ίππων ή και 65 ίππων.
Ανεξαρτήτως διαμόρφωσης, οι συμπαγείς διαστάσεις και το περιορισμένο βάρος χαρίζουν στο Suzuki Alto τα απαραίτητα εφόδια ώστε να ανταπεξέλθει στις αστικές υποχρεώσεις του, μιας και η ευελιξία συνδυάζεται με το χαμηλό κόστος χρήσης. Σε ό,τι αφορά στην τιμή Alto στη χώρα μας (2004-2005), μπορεί να τα αποκτήσει κανείς με έως 3.000 ευρώ.