Γιατί οι Κινέζοι θα κυριαρχήσουν στον πόλεμο των μπαταριών -Πώς θα κατακτήσουν Ευρώπη και Η.Π.Α.

battery electric cars

Τη μερίδα του λέοντος κατέχει η Κίνα στις σχετικές με την εξέλιξη των μπαταριών επενδύσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτι αναμένεται να εξασφαλίσει στο μέλλον την κυριαρχία της στον συγκεκριμένο τομέα.

Επενδύσεις ρεκόρ πραγματοποιούνται τα τελευταία τρία περίπου χρόνια σε όλο τον κόσμο αναφορικά με την παραγωγή αλλά και την εξέλιξη μπαταριών για ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα και με την εταιρεία ανάλυσης του σχετικού κλάδου, Benchmark Source, το ποσό που έχει επενδυθεί για την εξέλιξη αλλά και την κατασκευή νέων εργοστασίων παραγωγής μπαταριών παγκοσμίως έφτασε στο εξωπραγματικό ύψος των 277,5 δισ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα, τη χρονιά που μόλις μας πέρασε οι επενδύσεις στον σχετικό κλάδο πρέπει να σημείωσαν ιστορικό ρεκόρ, αφού το 2022 δεσμεύτηκαν για επενδύσεις στις μπαταρίες αυτοκινήτων περί τα 121,14 δισ. ευρώ παγκοσμίως, με την αύξηση να φτάνει στο 24%, έναντι της προηγούμενης χρονιάς.

Με ποσοστό που φτάνει στο εντυπωσιακό 74%, η Κίνα αναδείχθηκε για μία ακόμη φορά πρωταθλήτρια στις σχετικές επενδύσεις μεταξύ όλων των χωρών παγκοσμίως απορροφώντας τη μερίδα του λέοντος για την κατασκευή νέων gigafactory μπαταριών.

Τα τεράστια ποσά που επενδύονται στην Κίνα διασφαλίζουν τη ηγετική της θέση στον συγκεκριμένο τομέα τουλάχιστον την επόμενη δεκαετία, με τους αναλυτές της αγοράς να εκτιμούν παράλληλα ότι μέχρι το 2030 η ζήτηση για μπαταρίες ιόντων λιθίου για αυτοκίνητα αναμένεται να πενταπλασιαστούν.

Ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο με διαφορά η Benchmark εκτιμά ότι η Κίνα θα παραμείνει στην κορυφή τουλάχιστον μέχρι και το τέλος της δεκαετίας διατηρώντας ένα μερίδιο παραγωγής κοντά στο 69% επί του παγκόσμιου συνόλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Άλλωστε η Κίνα έχει τους δύο μεγαλύτερους κατασκευαστές στο έδαφός της, τις CATL και CALB, οι οποίες άντλησαν τη χρονιά που μας πέρασε, μέσω πώλησης μετοχών 6,2 και 1,2 δισ. ευρώ αντίστοιχα για να αυξήσουν περαιτέρω την παραγωγή τους.

Τα πράγματα μοιάζουν πολύ δύσκολα τόσο για την Ευρώπη όσο και για τη Β. Αμερική που θέλουν να μειώσουν την εξάρτησή που έχουν στις κινέζικες μπαταρίες και να αυξήσουν δραστικά την κατασκευή μπαταριών στο έδαφός τους τα επόμενα χρόνια.

Οι Η.Π.Α. έχουν ανακοινώσει από πέρσι σημαντική αύξηση στις επενδύσεις στον συγκεκριμένο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας με το ποσό να φτάνει στα 19,24 δισ. ευρώ και την αύξηση ανά έτος να ανέρχεται στο 49% και να πλησιάζει το 65% που παρουσιάζει ετησίως η Κίνα σε νέες σχετικές επενδύσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να σημειωθεί ωστόσο ότι η ετήσια παραγωγή της Κίνας έφτασε πέρσι στα 5.462 GWh, τη στιγμή που το αντίστοιχο νούμερο στις Η.Π.Α. ήταν «μόλις» 1.046 GWh... Στα ίδια περίπου επίπεδα ήταν και η παραγωγή επί ευρωπαϊκού εδάφους, η οποία ανέβηκε από τα 855,2 στα 1.193,2 GWh.

Οι τεράστιες διαφορές σε κόστος παραγωγής είναι αυτές που κάνουν την Κίνα έναν επενδυτικό παράδεισο για τους κατασκευαστές μπαταριών, με το μέσο κόστος ανά GWh παραγωγής να υπολογίζεται στα 117,5 εκατ. ευρώ στις Η.Π.Α., τη στιγμή που στην Κίνα βρίσκεται στα μόλις 66,6 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ