Προχωρά η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, που σε πρώτη φάση θα συνδέσει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή.
Στην πρόοδο εργασιών στη Γραμμή 4 του Μετρό αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νικόλαος Κουρέτας, μιλώντας στο 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2024.
Όπως επισήμανε, ο Μετροπόντικας «Αθηνά» που ξεκίνησε από την Κατεχάκη έχει σκάψει πάνω από 2 χλμ. και σε 10 μέρες θα βρίσκεται κάτω από τον σταθμό Ζωγράφου, ενώ ο Μετροπόντικας «Νίκη», σε έναν μήνα, θα βρίσκεται στον πρώτο σταθμό, δηλαδή στο Άλσος Βεΐκου.
BUY NOW
Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με εξαγγελίες, το TBM μηχάνημα «Αθηνά» θα ολοκληρώσει τα 5 χλμ. μέχρι τον Ευαγγελισμό μέχρι το τέλος του 2025. Το έτερο μηχάνημα προβλέπεται να έχει διανοίξει τα 7,1 χλμ. από τη Βεΐκου στον Ευαγγελισμό μέχρι το τέλος του 1ου εξαμήνου του 2026.
Αναφορικά με τις εργασίες, όπως δήλωσε ο κ. Κουρέτας, βρίσκονται σε εξέλιξη σε 25 από τις συνολικά 26 θέσεις της γραμμής, με μοναδική εξαίρεση στον σταθμό Ριζάρη, όπου υπάρχει δικαστική εκκρεμότητα. Επιπλέον, σε 20 σημεία έχουν ολοκληρωθεί οι πρόδρομες εργασίες.
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό θα περιλαμβάνει 15 σταθμούς που θα είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.
Συνολικά εκτιμάται ότι με τη λειτουργία της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, αναμένεται να μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως, η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα, καθώς επίσης και θα εξοικονομηθούν 1.216 μεγαβατώρες ενέργειας.