Προχωρά το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που κατασκευάζεται κάτω από το έδαφος της Αθήνας -Πότε θα είναι έτοιμο;

γραμμή 4 μετρό

Η νέα γραμμή Μετρό της Αθήνας θα εξυπηρετεί πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές και θα μειώσει τις μετακινήσεις με ΙΧ, αποφορτίζοντας το οδικό δίκτυο.

Συνεχίζονται οι εργασίες κατασκευής της νέας Γραμμής 4 του Μετρό που με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στη χώρα μας.

Τα δύο μηχανήματα διάνοιξης σηραγγών (TBM) ταξιδεύουν κάτω από το έδαφος της Αθήνας, έχοντας βάλει πλώρη για τη δημιουργία γραμμής μήκους 13 χλμ. (Άλσος Βεΐκου-Γουδή).

Σύμφωνα, μάλιστα, με ενημέρωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο μετροπόντικας «Αθηνά» ξεκίνησε από την Κατεχάκη προς τον Ευαγγελισμό, και αναμένεται να ολοκληρώσει τα περίπου 5 χλμ. μέχρι το τέλος του 2025.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μετρό Αθήνας

Όσον αφορά το έτερο μηχάνημα διάνοιξης σηραγγών, τη «Νίκη», αυτό κάνει διάνοιξη 7,1 χλμ. από τη Βεΐκου επίσης με προορισμό προς τον Ευαγγελισμό, και προβλέπεται να έχει υλοποιήσει τις εργασίες μέχρι το τέλος του 1ου εξαμήνου του 2026.

Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την παράδοση της Γραμμής 4 στο επιβατικό κοινό τον Ιούνιο του 2029, με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Υποδομές, Νίκο Ταχιάο, να το έχει χαρακτηρίσει, ωστόσο, «εξωπραγματικό». Από την άλλη, η τεχνική εταιρεία που είναι αρμόδια για το έργο έχει εκφράσει την πίστη της στο χρονοδιάγραμμα.

Στο βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζεται η πρόοδος εργασιών στο Φρέαρ Βεΐκου απ' όπου έχει ξεκινήσει το ταξίδι του ο μετροπόντικας «Νίκη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Γραμμή 4 του Μετρό (Άλσος Βεΐκου-Γουδή)

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό θα περιλαμβάνει γραμμή μήκους 13 χλμ. και 15 σταθμούς που θα είναι οι εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.

Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας

Συνολικά εκτιμάται ότι με τη λειτουργία της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, αναμένεται να μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως, η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα, καθώς επίσης και θα εξοικονομηθούν 1.216 μεγαβατώρες ενέργειας.

Έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ