Με κινητήρα V12 στο κέντρο της, η Aston Martin Valour θα κατασκευαστεί σε μόλις 110 αντίτυπα, με τιμή σχεδόν 1,2 εκατομμυρίων ευρώ το καθένα.
Η Valour είναι εμπνευσμένη από την πρωτότυπη Victor και πυροδοτείται από τον V12 twin-turbo 5.2 λίτρων, ο οποίος στέλνει τους 705 ίππους και τα 753 Nm της ροπής του στους πίσω τροχούς μέσω ενός ειδικά κατασκευασμένου για την περίσταση μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων.
Το μηχανικό κιβώτιο εντάσσεται στη φιλοσοφία της Valour για την «επανασύνδεση του οδηγού με την αυθεντική οδήγηση, στην ψηφιακή εποχή» σύμφωνα με την εταιρεία του Gaydon. Η επιτάχυνση 0-100 km/h (που δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί) αναμένεται να κυμαίνεται στα περίπου 3 δευτερόλεπτα.
BUY NOW
Το αμάξωμά της είναι φυσικά ανθρακονημάτινο, και ο σχεδιασμός του έχει πηγές έμπνευσης στις V8 Vantage των δεκαετιών του '70 έως και του '90. Σε αυτές περιλαμβάλονται οι RHAM/1 Muncher του LeMans και η Vantage V600.
Το αεροδυναμικό πακέτο της Valour είναι άκρως εντυπωσιακό, με τους πολλαπλούς αεραγωγούς τόσο στο κέντρο του καπό όσο και πάνω από τους εμβληματικούς κυκλικούς LED προβολείς. Στόχος τους είναι φυσικά η ψύξη του θηριώδους κινητήρα, αλλά και ο περιορισμός της αντίστασης στον αέρα.
Άλλα στοιχεία είναι το ογκώδες εμπρός splitter κάτω από τη χαρακτηριστική γραμμική γρίλια της Aston, ενώ εντυπωσιακά είναι στο πίσω μέρος η ενσωματωμένη πτέρυγα στην απόληξη της ουράς και οι αεραγωγοί στις άκρες του διαχύτη. Στο ίδιο σημείο, τα μινιμαλιστικά πίσω φώτα παραπέμπουν σε εκείνα του hypercar Valkyrie και ενώνονται από μια γραμμή χρωμίου.
Επίσης, η ανοξείδωτη εξάτμιση έχει τριπλή απόληξη και περικόπτει από το συνολικό βάρος 7 κιλά σε σχέση με μια κανονική εξάτμιση. Σύμφωνα με την Aston, «εκπέμπει ένα θριαμβευτικό βαρέων βαρών soundtrack».
Κατά τα άλλα, τα δισκόφρενα 410 και 380 χιλιοστών εμπρός και πίσω αντίστοιχα είναι κεραμικά και συνοδεύονται από εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω. Κι από εδώ γίνεται εξοικονόμηση βάρους, συνολικά 23 κιλών, σε σχέση με τα ατσάλινα δισκόφρενα. Τα κρύβουν οι ελαφρείς, κυψελοειδούς σχεδίου ζάντες 21 ιντσών.
Στην πρόσφυση της Valour συμβάλλει το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, μαζί με την ενεργητική (ηλεκτρονική) ανάρτηση των προσαρμοζόμενων αμορτισέρ, ελατηρίων και αντιστρεπτικών δοκών. Η ρύθμιση της ανάρτησης έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για το εμβληματικό αυτό επετειακό supercar της Aston.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των προφίλ Sport, Sport+ και Track. Κάθε mode προσφέρει σημαντική διαφοροποίηση στη ρύθμιση της απόκρισης του γκαζιού, καθώς και στη διαχείριση της ροπής του μοτέρ και στον ήχο που εκπέμπει. Η εταιρεία του Gaydon υποστηρίζει ότι η Valour είναι πρώτα και κύρια αυτοκίνητο δρόμου, με «σπορτίφ ισορροπία για έλεγχο ακριβείας των εγκάρσιων δυνάμεων που ασκούνται στο αμάξωμα».
Εξίσου εντυπωσιακό με το αμάξωμα είναι και το εσωτερικό: αποτελείται από έναν συνδυασμό σφυρήλατου αλουμινίου, τιτανίου, ανθρακονημάτων (στις πόρτες, στους αεραγωγούς, στην κονσόλα και στο τούνελ μετάδοσης), ξύλο καρυδιάς (στον επιλογέα ταχυτήτων) και γνήσιου μαλλιού στα ανθρακονημάτινα καθίσματα, που είναι εμπενυεσμένα από τη νικήτρια του LeMans DBR1.
Οι επιλογές χρωμάτων -όπως και άλλων εξοπλιστικών στοιχείων- τόσο του αμαξώματος όσο και του εσωτερικού είναι στο χέρι καθενός από τους 110 αγοραστές της Valour, σε συνεργασία φυσικά με το τμήμα Q της Aston για τις εξατομικεύσεις των αυτοκινήτων της.
Η παραγωγή των περιορισμένων αντιτύπων της Valour θα ξεκινήσει το προσεχές Φθινόπωρο και τα πρώτα από αυτά θα παραδοθούν ένα χρόνο αργότερα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι και τα 110 αντίτυπα έχουν ήδη δεσμευθεί, που σημαίνει ότι εξαρχής θα δημιουργηθούν σύμφωνα με τα γούστα και τις επιλογές των αγοραστών τους. Χωρίς τις πρόσθετες επιλογές αυτές, καθεμία Valour έχει τιμή βάσης λίγω κάτω από τα 1,2 εκατομμύρια ευρώ.