Το supercar που κατασκευάστηκε από την Audi 90 χρόνια μετά τον σχεδιασμό του

Auto Union Type 52

H θρυλική Auto Union ήταν μία από τις εταιρείες που θα συγχωνεύθηκαν για να δημιουργήσουν την Audi, και στις αρχές της δεκαετίας του 1930 είχε έτοιμο το σχέδιο ενός από τα ταχύτερα αυτοκίνητα του πλανήτη.

Ήταν η Auto Union Type 52, αποκαλούμενη και «Schnellsportwagen» ('γρήγορο σπορ αυτοκίνητο'), η οποία στην ουσία αποτελούσε την έκδοση δρόμου της αγωνιστικής Type 22 που συμμετείχε στα Grand Prix του Μεσοπολέμου, στο θεσμό που το 1950 θα μετονομαζόταν σε Formula 1.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πλάνο της AU ήταν να έχει κινητήρα 16 κυλίδρων, που θα απέδιδε πάνω από 200 ίππους και θα έκανε την Type 52 να ξεπερνά τα 200 km/h τελικής ταχύτητας. Για εκείνη την εποχή, αυτά θα καθιστούσαν την Type 52 ένα από τα ισχυρότερα και ταχύτερα αυτοκίνητα του κόσμου.

Όμως, αυτό το εντυπωσιακό supercar δεν πήγε παραπέρα από τη φάση του σχεδιασμού. Το πρόγραμμα κατασκευής του ακυρώθηκε το 1935, πριν τον β' παγκόσμιο πόλεμο. Πέρασαν εννιά δεκαετίες που ήταν στο συρτάρι, ώσπου η Audi αποφάσισε να φέρει πάλι στο φως, να κατασκευάσει και να παρουσιάσει αυτή τη μυθική Auto Union στο φετινό Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood.

Η εταιρεία του Ingolstadt ανέθεσε την αναβίωση της Type 52 στην εταιρεία κατασκευής ιστορικών αγωνιστικών αυτοκινήτων Crosthwaite & Gardner, παρέχοντας τα αυθεντικά σκίτσα και όλα τα τεχνικά σχέδια από το σασί και τα panels του αμαξώματος μέχρι τον κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν κατά παραγγελία για αυτό το μοναδικό αυτοκίνητο, μέσα σε κάτι περισσότερο από έναν χρόνο - μιας και το project ξεκίνησε νωρίς το 2023. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 16 κυλίνδρων, παρόμοιος με αυτόν που θα χρησιμοποιούσε το αρχικό αυτοκίνητο, είναι τοποθετημένος πίσω από τον μπροστινό άξονα.

Πρόκειται για έναν κινητήρα 6.0 λίτρων, αντί για τον αρχικό των 4.4 λίτρων των σχεδίων, που φυσικά επιφέρει και αύξηση της ισχύος ισχύ από τους τότε 200 ίππους, τώρα στους 512 hp. Τη μετάδοση της ισχύος του αναλαμβάνει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προκειμένου να χωρέσει ο νέος αυτός κινητήρας, η Audi διεύρυνε τις διαστάσεις - και συγκεκριμένα αύξησε το μεταξόνιο κατά 30 (!) εκατοστά, από τα 3,0 στα 3,3 μέτρα.

Πέραν των καλυμμένων πίσω τροχών, μία από τις ιδιαιτερότητες της Type 52 είναι ότι οι πόρτες της ανοίγουν αντίθετα από ό,τι έχουμε συνηθίσει σήμερα. Κι ακόμη, το εσωτερικό της έχει διάταξη με τρία καθίσματα, όπως θα είχε και η McLaren F1 εξήντα χρόνια αργότερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Audi φρόντισε να διατηρήσει τις ρετρό επενδύσεις του εσωτερικού, με παλιού τύπου ύφασμα στα καθίσματα, λακαρισμένες ξύλινες επιφάνειες και μεγάλα, παλιά όργανα.

Το μοναδικό αυτό δημιούργημα, η Auto Union Type 52 που κατασκευάστηκε σχεδόν έναν αιώνα μετά το σχεδιασμό της, οδήγησαν φέτος στο Goodwood ο πρώην νικητής του LeMans Tom Kristensen και ο Γερμανός θρύλος των αγώνων Hans-Joachim Stuck.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ