H BMW πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα και κρατά ζωντανούς του V8 κινητήρες

bmw m5 engine

Η εποχή του downsizing έχει ξεκινήσει καιρό τώρα και βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με την BMW να έχει καταργήσει τον κινητήρα V12 από το 2022 και τον V10 να απουσιάζει εδώ και 15 χρόνια.

Υπάρχουν ακόμα εταιρείες που… «συγκρατιούνται», αλλά αυτές μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Μία εκ των οποίων είναι η Rolls-Royce, ενώ από την πλευρά της η γερμανική εταιρεία σκοπεύει να κρατήσει τουλάχιστον ζωντανό τον περίφημο V8 της, κυρίως λόγω των Αμερικανών καταναλωτών, στους οποίους αρέσει η ομαλή του λειτουργία.

Όπως εξήγησε σε μια συνέντευξή του στο Automotive News, ο προϊστάμενος εξέλιξης της αυτοκινητοβιομηχανίας, Frank Weber, τα 8κύλινδρα μοτέρ είναι εδώ και θα εξακολουθούν να μας κρατούν συντροφιά. Κανένας ηλεκτροκίνητος εν σειρά κινητήρας, δεν μπορεί να αντικαταστήσει έναν V8 εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
bmw m5 engine b

Παρόλο που σε ιπποδύναμη έχουν τη δυνατότητα να τους φτάσουν με ένα πρόσθετο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, ο ήχος και η αίσθηση δεν συγκρίνονται. Να υπενθυμίσουμε πως στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπως και στη Μέση Ανατολή, η νομοθεσία σχετικά με τις εκπομπές των ρύπων είναι πιο «χαλαρή», σε σχέση με εκείνη των 27 χωρών της Ευρώπης.

Ο Weber δεν έχει ανακοινώσει σε ποια μελλοντικά μοντέλα ενδέχεται να δούμε κινητήρες V8, ωστόσο δεν είναι και τόσο δύσκολο να προσπαθήσουμε να μαντέψουμε μερικά. Για παράδειγμα, θεωρούμε σχεδόν βέβαιο να τοποθετηθούν στις επόμενες γενιές των Χ5, Χ6 και Χ7. Ο twin-turbo των 4,4 λίτρων θα συνεχίσει εκτός απροόπτου στις ΗΠΑ, αλλά και στη Μέση Ανατολή.

Από την άλλη μεριά, οι Ευρωπαίοι έχουν ρίξει το βάρος τους σε 3κύλινδρους… «μικροσκοπικούς» κινητήρες 1,5 λίτρων, σαν αυτόν που χρησιμοποιεί και η ΜΙΝΙ. Εντελώς διαφορετικός κόσμος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ