Τεράστιο σε διαστάσεις, εντυπωσιακό σε επιδόσεις και με αξιοσημείωτη αυτονομία, το νέο μοντέλο τοποθετείται στην κορυφή της ηλεκτρικής οικογένειας της μάρκας.
Μέχρι τώρα η Hyundai μας είχε δώσει teasers που μαρτυρούσαν λίγο-πολύ τι ετοίμαζε. Και το τελικό αποτέλεσμα, δεν απέχει απ’ όσα είχε αφήσει να εννοηθούν ενώ ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό όσα μας είχε δείξει η κορεάτικη μάρκα με το Concept Seven.
Παρά το μέγεθός του, το IONIQ 9 των 5,06 μέτρων που αποτελεί την ηλεκτρική ναυαρχίδα της μάρκας, έχει εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση (0.259 Cd). Προαιρετικά, προσφέρεται και με κάμερες αντί για καθρέφτες ενώ είναι το πρώτο Hyundai δίχως κεραία στην οροφή. Αντίθετα, χρησιμοποιεί το παρμπρίζ για λειτουργίες GPS και δορυφορικού ραδιοφώνου, τον πίνακα οργάνων για τις λειτουργίες συνδεσιμότητας και το τζάμι της πίσω θύρας για FM/AM Radio.
BUY NOW
Πατάει σε τροχούς 19, 20 ή ακόμα και 21 ιντσών και προσφέρεται σε 16 χρώματα σε ό,τι αφορά στο περιτύλιγμά του. Όμως δεν είναι το εξωτερικό που κάνει τη διαφορά, είναι όσα κρύβονται εντός του. Το Ioniq 9 που αποτελεί τον «αδερφό» του Kia EV9, πατάει κι αυτό στην πλατφόρμα E-GMP. Έχει τεράστιο μεταξόνιο, στα 3,130mm, μετατρέποντας το εσωτερικό σε ένα «σαλόνι» ιδανικό για ταξίδια!
Προσφέρεται είτε ως 6θέσιο, είτε ως 7θέσιο, με πληθώρα δυνατοτήτων. Οι δύο εμπρός σειρές καθισμάτων μπορούν να είναι πλήρως ανακλινόμενες ενώ τα καθίσματα της μεσαίας σειράς, έχουν επιλογή περιστροφής, όπως συμβαίνει και με το EV9.
Με πλήρη διάταξη καθισμάτων ο χώρος αποσκευών παραμένει στα εντυπωσιακά 620lt, που όμως γίνονται 1323 αν διατηρηθούν μόνο οι δύο πρώτες σειρές! Και σε αυτά, μπορεί να προστεθεί ένας έξτρα χώρος αποσκευών, που ποικίλει ανάλογα την έκδοση – στα 52lt για την τετρακίνητη και στα 82 για αυτή με την κίνηση στον πίσω άξονα.
Πέραν της άνεσης που είναι παροιμιώδης, εντυπωσιακή είναι και η τεχνολογία που αντικρίζει κανείς στο εσωτερικό του Ioniq 9, στο οποίο πρέπει να σημειωθεί πως έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλωμένα και φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Η κυρτή οθόνη που απλώνεται στο ταμπλό κλέβει την παράσταση και περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12 ιντσών και αντίστοιχου μεγέθους κομμάτι για το σύστημα infotainment. Στη βασική έκδοση συναντάμε 8 ηχεία, υπάρχει όμως και η επιλογή 14 ηχείων από την Bose, που ανεβάζουν την ηχητική εμπειρία σε άλλο επίπεδο.
Όσο για την ομπρέλα ασφαλείας, περιλαμβάνει πληθώρα ηλεκτρικών συστημάτων όπως τα Forward Collision-Avoidance Assist 2, Lane Keeping Assist, Blind-Spot Collision-Avoidance Assist, Safe Exit Warning, Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist και High Beam Assist.
Το IONIQ 9 προσφέρεται σε διάφορες εκδόσεις σε ό,τι αφορά στα συστήματα κίνησης – όλες όμως συνεργάζονται με την ίδια, μεγάλη μπαταρία των 110,3 kWh. Η βασική έκδοση είναι η Long Range RWD, με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, που προσφέρει 214 άλογα (160 kW) και 350 Nm ροπής. Πατώντας στις 19άρες ζάντες, η Hyundai υπόσχεται αυτονομία της τάξης των 620 χιλιομέτρων (σε κύκλο WLTP).
Όσο για την Long Range AWD έκδοση, εδώ προφανώς έχουμε τετρακίνηση, με έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, που προσφέρει 94 άλογα ισχύος (70 kW) και 255 Nm ροπής. Υπάρχει όμως και μία κορυφαία έκδοση, η Performance, όπου και στους δύο άξονες τοποθετείται ο ίδιος ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 214 αλόγων (160 kW).
Η διαφορά στις τρεις εκδόσεις αποτυπώνεται στον χρόνο που απαιτείται για επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα, που είναι στα 9.4, 6.7 και 5.2 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Όσο για την τελική ταχύτητα, είναι η ίδια σε όλες και ορίζεται στα 200 χλμ./ώρα.
Μιας και έχουμε την ίδια μπαταρία, ίδια είναι και η ταχύτητα φόρτισης σε κάθε έκδοση του IONIQ 9, που φέρει τεχνολογία 400V/ 800V κι έτσι, απαιτεί μόλις 24 λεπτά σε ταχυφορτιστή των 350 kW για να φόρτιση από το 10 έως το 80% της χωρητικότητάς της.
Το IONIQ 9 θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία από τις αγορές της Νότιας Κορέας και των Ηνωμένων Πολιτειών, στο πρώτο μισό του 2025. Στη συνέχεια, θα έρθει και στην Ευρώπη.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ