Το νέο Mazda RX είναι μία ανάσα μακριά από την παραγωγή

Mazda Iconic SP

Η αναβίωση της θρυλικής σειράς RX, των σπορ αυτοκινήτων της Χιροσίμα, μπορεί να είναι πολύ πιο κοντά από όσο περιμέναμε: όπως επιβεβαιώνουν κορυφαία στελέχη της Mazda, το υπέροχο Iconic SP είναι πλέον ένα βήμα πριν την παραγωγή.

Η Mazda δείχνει πιο αποφασισμένη από ποτέ να επαναφέρει στη ζωή τον θρύλο του RX-7, αυτή τη φορά με τη μορφή του Iconic SP - ενός σύγχρονου coupe που τιμά τις ρίζες του αλλά κοιτά με θάρρος το μέλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επίσημη παρουσίαση του πρωτοτύπου έγινε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2023, προκαλώντας παγκόσμιο ενθουσιασμό, ιδιαίτερα στους φίλους της τεχνολογίας του περιστροφικού κινητήρα Wankel.

Ο διευθυντής σχεδιασμού της Mazda, Masashi Nakayama, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε με απόλυτη πρόθεση παραγωγής». Μάλιστα, σε πρόσφατη συνέντευξή του (Απρίλιο του 2025), δήλωσε πως «είμαστε πολύ κοντά», ενώ παράλληλα τόνισε ότι το μεγάλο «στοίχημα» ήταν η συμμόρφωση του νέου περιστροφικού κινητήρα με τα σύγχρονα πρότυπα εκπομπών Euro 7 και LEV IV στις ΗΠΑ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mazda, Masahiro Moro, εξήγησε ότι «αποφασίσαμε να επανενεργοποιήσουμε την ομάδα ανάπτυξης περιστροφικών κινητήρων, δίνοντάς τους ως αποστολή την εκπλήρωση των αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών».

Το αποτέλεσμα είναι ενθαρρυντικό: ο νέος περιστροφικός κινητήρας έχει κάνει άλματα προόδου, και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες θα μπορούσε να αποδίδει έως και 365 ίππους, ενδεχομένως σε μια διάταξη διπλού ρότορα με λειτουργία range-extender, παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιείται στο MX-30 R-EV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τελική μορφή του κινητήριου συνόλου παραμένει «μυστική», αλλά όπως ξεκαθάρισε ο τεχνικός διευθυντής Ryuichi Umeshita, αν η ισχύς φτάσει σε αυτά τα επίπεδα, ένα παραδοσιακό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων δεν θα επαρκεί. Έτσι, αναμένεται να δούμε είτε ένα ταχύτατο αυτόματο κιβώτιο με paddles είτε μια πιο ριζοσπαστική υβριδική ή ηλεκτρική υλοποίηση.

Για τους «ρομαντικούς», υπάρχει πρόθεση για αναβίωση των pop-up μπροστινών φωτιστικών σωμάτων, αλλά το εμπόδιο είναι οι σύγχρονοι κανονισμοί ασφαλείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Μπορούμε να το κάνουμε τεχνικά», λέει ο Nakayama για το νέο RX, «αλλά θα χρειαστεί η στήριξη του κοινού για να το δικαιολογήσουμε εμπορικά», συνέχισε ο Ιάπωνας, ελπίζοντας στην υποστήριξη του αγοραστικού κοινού που είναι απαραίτητη για να δούμε το Iconic SP στην παραγωγή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ