Η μεγάλη επιστροφή του Mazda RX ετοιμάζεται - Mε κινητήρα Wankel που υπόσχεται 365 ίππους

Mazda RX Vision

Όπως προανήγγειλε με το concept Iconic SP του 2023, η Mazda εργάζεται πυρετωδώς πάνω στην επιστροφή ενός μεγάλου μύθου, του σπορ κουπέ RX με περιστροφικό κινητήρα (Wankel).

Η εταιρεία της Χιροσίμα δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει τα σπορ αυτοκίνητα - το αντίθετο μάλιστα. Εκτός από το νέο ΜΧ-5 πέμπτης γενιάς που ήδη ετοιμάζεται, η Mazda εξελίσσει και το διάδοχο του RX-8 - και όλα δείχνουν ότι θα διαθέτει ολοκαίνουριο περιστροφικό κινητήρα (Wankel) με δύο ρότορες, που είναι σχεδόν έτοιμος για παραγωγή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο μοτέρ που ετοιμάζει η Mazda έχει εξελιχθεί με στόχο να συμμορφωθεί με τις πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών, όπως οι Euro 7 και LEV IV (ΗΠΑ).

Η Mazda είχε σταματήσει την παραγωγή του Wankel το 2012 εξαιτίας της δυσκολίας συμμόρφωσής του με τα περιβαλλοντικά πρότυπα. Σήμερα όμως, «είμαστε σχεδόν έτοιμοι τεχνικά και το μόνο που απομένει είναι να δούμε αν προκύπτει ένα ισχυρό επιχειρηματικό πλάνο παραγωγής», εξηγεί ο διευθύνων τεχνικός σύμβουλος της Mazda, Ryuichi Umeshita.

«Ανασυντάξαμε την ομάδα εξέλιξης του περιστροφικού κινητήρα με μοναδική αποστολή: να καταφέρουν να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς ρύπων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας της Χιροσίμα, Masahiro Moro.

Είναι βέβαιο ότι η νέα γενιά του RX θα αντλεί τη σχεδιαστική της έμπνευση από το Mazda Iconic SP Concept, που παρουσιάστηκε στο Japan Mobility Show 2023 ως μια ρετρό-φουτουριστική αναβίωση του RX-7.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρωτότυπο αυτό είχε pop-up καλύμματα φαναριών, εμπνευσμένα από το RX-7, σύστημα επέκτασης αυτονομίας (range-extender), με τον περιστροφικό κινητήρα να φορτίζει τις μπαταρίες, και μέγιστη ισχύ 365 ίππων.

Η Mazda όμως δεν αποκλείει τη χρήση πιο συμβατικής υβριδικής διάταξης, με μηχανική σύνδεση κινητήρα–τροχών, ειδικά αν η έκδοση που θα περάσει στην παραγωγή στοχεύσει στην κατηγορία των super-sport αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αν πάμε προς τα εκεί, τότε ίσως να μη μιλάμε για χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά για ένα πιο προηγμένο αυτόματο σύστημα μετάδοσης», είπε ο Umeshita. Το ερώτημα, λοιπόν, παραμένει: το νέο RX θα διαθέτει range extender ή θα είναι ένα υβριδικό coupe;

Ο κινητήρας Wankel, με άλλα λόγια, θα μπορούσε να λειτουργεί ως range extender (όπως στο MX-30 R-EV), ή σε υβριδική διάταξη, με πραγματική μετάδοση στους τροχούς για πιο άμεση απόκριση και απόλαυση στην οδήγηση.

Η δεύτερη επιλογή θα ενίσχυε και την αίσθηση σπορ χαρακτήρα, ενώ θα επέτρεπε στη Mazda να προσφέρει χειροκίνητα στοιχεία στον έλεγχο των αλλαγών ταχυτήτων, ακόμη κι αν το κιβώτιο είναι αυτόματο.

Η Mazda, θυμίζουμε, έχει ήδη επαναφέρει τον περιστροφικό κινητήρα το 2023, αν και σε πολύ μικρή κλίμακα (στο MX-30 R-EV ως μικρό μοτέρ 830 κ.εκ. και 74 ίππων). Τώρα, όμως, με τον νέο κινητήρα με δύο ρότορες για Αμερική και Ευρώπη, ετοιμάζεται να επαναφέρει την αίγλη των RX μοντέλων, όπως του RX-7, που αγαπήθηκε όσο λίγα σπορ ιαπωνικά, αλλά και του RX-8 που ήταν και το τελευταίο με περιστροφικό κινητήρα πριν τη διακοπή του 2012.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μόνο που απομένει είναι οι τάσεις της αγοράς: «Αν το κοινό μας στηρίξει και υπάρξει σοβαρό εμπορικό ενδιαφέρον, είμαστε έτοιμοι να το βάλουμε στην παραγωγή», λέει η Mazda.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ