Ένας μεγάλος ιαπωνικός αυτοκινητικός όμιλος είναι στα σκαριά, καθώς όλα δείχνουν ότι στην υπάρχουσα συνεργασία της Honda με τη Nissan σύντομα η Mitsubishi θα αποτελέσει τον τρίτο πόλο.
Η ανάγκη των αυτοκινητοβιομηχανιών να συγκροτηθούν σε μεγάλους ομίλους για να αντιμετωπίσουν την επέλεση των νέων αλλά ιδιαίτερα φιλόδοξων κατασκευαστών από την Κίνα, ειδικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και τη διαρκή αυστηροποιηση των προδιαγραφών ρύπων, γεννά όλο και περισσότερες και μεγαλύτερες συνέργειες.
Μετά τη γέννηση του γιγάντιου ομίλου Stellantis, τώρα οι Ιάπωνες κινούνται στον ίδιο δρόμο: η Συμμαχία Honda-Nissan, που γεννήθηκε πρόσφατα, ετοιμάζεται να καλωσορίσει κι ένα τρίτο μέλος: της Mitsubishi.
BUY NOW
Η τελευταία, αναφέρει το πρακτορείο Nikkei Asia, έχει εκφράσει ενδιαφέρον να ενταχθεί στην κοινοπραξία των Honda και Nissan, και μάλιστα έχει υπογραφεί μεταξύ των τριών εταιρειών σύμφωνο εμπιστευτικότητας, πριν από την εκκίνηση των συνομιλιών. Άλλωστε, η ίδια η Nissan κατέχει ποσοστό 34% της Mitsubishi, συνεπώς η ένταξή της στη συμμαχία μοιάζει με μια λογική εξέλιξη.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Nissan και η Mitsubishi ήδη βρίσκονται σε Συμμαχία με τον γαλλικό όμιλο Renault. Προς το παρόν δεν είναι γνωστό πώς η συνεργασία τους με τη Honda θα επηρεάσει εκείνη με τους Γάλλους.
Η συμφωνία Honda-Nissan, που ανακοινώθηκε στο μέσον Μαρτίου 2024, επικεντρώνεται σε «πλατφόρμες λογισμικού αυτοκινήτων, βασικά εξαρτήματα που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά οχήματα και συμπληρωματικά προϊόντα», σύμφωνα με την ανακοίνωση των δύο εταιρειών.
Συγκεκριμένα, κύριος στόχος της συνεργασίας είναι ο διαμοιρασμός του κόστους έρευνας και εξέλιjης κοινών μηχανικών και ηλεκτρικών μερών, και λογισμικού, καθώς και του κόστους παραγωγής.
Η είδηση του ενδιαφέροντος της Mitsubishi να ενταχθεί στη συμμαχία Honda-Nissan αύξησε μεμιάς τη μετοχή της κατά 6,3%, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, καθώς και κατά 2,8% της Nissan και 2,6% της Honda.
Θυμίζουμε ότι στην Ιαπωνία έχει αναπτυχθεί ήδη μια άλλη μεγάλη συμμαχία, που περιλαμβάνει την Toyota -το μεγαλύτερο κατασκευαστή του κόσμου- μαζί με τις Mazda και Subaru, με στόχο τη συνεργασία για το διαμοιρασμό του κόστους εξέλιξης νέας γενιάς κινητήρων εσωτερικής καύσης. Διαβάστε τις λεπτομέρειες αυτής της συμφωνίας εδώ.