Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα, οι προηγμένες μπαταρίες και το καινοτόμο σύστημα παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εξελίσσει η Toyota θα διατίθενται και στις Mazda, Suzuki, Subaru.
Η αυτοκινητοβιομηχανία συσπειρώνεται σε όλο και περισσότερες συνέργειες για να πετύχει οικονομίες κλίμακας και μείωση του κόστους εξέλιξης των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων.
Η Toyota φιλοδοξεί να γίνει ένας από τους παγκόσμιους γίγαντες στην παραγωγή EV, σύμφωνα με το όραμα του νέου διευθύνοντος συμβούλου της Toyota, Koji Sato.
BUY NOW
Όμως, η εξέλιξη των νέας γενιάς συστημάτων ηλεκτροκίνησης -πλατφόρμα, ηλεκτροκινητήρες, μπαταρίες- είναι δαπανηρή ακόμα και για έναν κολοσσό σαν την Toyota, και προκειμένου να περιορίσει το κόστος η ιαπωνική εταιρεία θα παρέχει τα νέα της συστήματα στις εταιρείες με τις οποίες ήδη συνεργάζεται: στις Subaru, Mazda, Suzuki, Daihatsu, Hino, Isuzu, και άλλες.
Η ολοκαίνουρια ηλεκτρική πλατφόρμα της ιαπωνικής εταιρείας θα είναι έτοιμη το 2026, και θα αποτελέσει κεντρικό πυλώνα στο στόχο της εταιρείας να πουλά 3,5 εκατομμύρια EV το χρόνο από το 2030 και μετά.
Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, αυτή η νέα αρχιτεκτονική θα αποτελεί τη βάση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με αυτονομία μέχρι και 1.500 χιλιομέτρων - χάρη και στις μπαταρίες στέρεου τύπου που εξελίσσει εντός των τειχών της η Toyota.
Την ίδια στιγμή, η ιαπωνική εταιρεία έχει ιδρύσει μια ξεχωριστή μονάδα στο εργοστάσιό της που ονομάζεται BEV Factory, με αντικείμενο το σχεδιασμό της νέας αρχιτεκτονικής κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής τους. Κάτι ανάλογο έκανε ήδη η Tesla, μειώνοντας το κόστος κατασκευής κάθε αντιτύπου της κατά σχεδόν 50%.
Συνέπεια της μείωσης του κόστους παραγωγής θα είναι φυσικά η μείωση και της τιμής πώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία είναι προς το παρόν πολύ ακριβά για το μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού κοινού ανά τον πλανήτη.
Επιπλέον μείωση της τιμής θα φέρει και ο διαμοιρασμός του κόστους εξέλιξης της Toyota με τις άλλες ιαπωνικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται. Θυμίζουμε ότι ήδη η Toyota παρέχει τα συστήματα ηλεκτροκίνησης στις άλλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες με τις οποίες ήδη συνεργάζεται - ένα παράδειγμα είναι το Toyota bZ4X και το πανομοιότυπο Subaru Solterra.