Μια ανάσα από τη χρεοκοπία μεγάλη εταιρεία –Μαζικές απολύσεις και μειώσεις μισθών

Ένας γίγαντας με πήλινα πόδια αποδείχθηκε η κινεζική Neta, η οποία παρά το πολλά υποσχόμενο ξεκίνημά της, βρίσκεται πλέον μια ανάσα από τη χρεοκοπία, απολύοντας μαζικά εργαζόμενους και μειώνοντας δραματικά τους μισθούς των υπολοίπων.
Μετά το εκρηκτικό Big Bang των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών και τα φιλόδοξα σχέδια κατάκτησης της παγκόσμιας αγοράς, σειρά έχει η ανασύνταξη των δυνάμεων του κινεζικού δράκου, βλέποντας πολλές από τις εταιρείες που δημιουργήθηκαν εν μια νυκτί να αντιμετωπίζουν πλέον σοβαρά οικονομικά προβλήματα.
Πιο πρόσφατο είναι το παράδειγμα της Neta, η οποία ιδρύθηκε το 2018 από τη Hozon Auto με σκοπό να αφοσιωθεί στην εξέλιξη και την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
BUY NOW
Το Νοέμβριο του 2022, η Neta έφτασε να διαθέτει στην ασιατική αγορά 18.000 οχήματα, μια επίδοση που επαναλήφθηκε και τον αμέσως επόμενο μήνα πριν ξεκινήσει η σταδιακή πτώση και η υποχώρηση των πωλήσεων κάτω από τις 10.000 μηνιαίως το 2024.

Η Neta κατασκεύασε μονάδες παραγωγής και σε γειτονικές χώρες, όπως την Ταϋλάνδη, αυτό ωστόσο δεν στάθηκε αρκετό ώστε να αποτρέψει τη σταδιακή πτώση των πωλήσεών της.
Στα τέλη του 2024, το χρέος της Neta ξεπερνούσε τα 1,27 δισεκατομμύρια δολάρια, με αποτέλεσμα η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία να προχωρήσει σε απολύσεις και οδυνηρές μειώσεις μισθών της τάξης του 75%.
Απ’ ότι φαίνεται, βέβαια, η προσπάθεια αναδιάρθρωσης της Neta δεν αποδείχθηκε αρκετή ώστε να σώσει την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία από τη καταστροφή, καθώς ακόμα και η χρηματοδότησή της με σχεδόν 820 εκατ. δολάρια έπεσε στο κενό.

Το αποτέλεσμα είναι η Neta να κινδυνεύει εκ νέου με χρεοκοπία, όντας αναγκασμένη να διαλύσει το τμήμα έρευνας και εξέλιξης, αφήνοντας στον δρόμο 200 υπαλλήλους.
Πλέον το μέλλον της Neta είναι αβέβαιο, με τις πωλήσεις της να μην ξεπερνούν τον Φεβρουάριο τις 400 μονάδες και τις ελπίδες για επιβίωση να περιορίζονται κάθε ημέρα που περνά.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ