Hyundai Ioniq 5: Τα μυστικά του ισχυρότερου Hyundai της ιστορίας

Hyundai Ioniq 5 N

Η κορεάτικη εταιρεία αποκάλυψε ορισμένα από τα εντυπωσιακά μυστικά της πρώτης ηλεκτρικής δημιουργίας του τμήματος Hyundai Ν.

Το Ioniq 5 είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά δείγματα του μετασχηματισμού, της γιγάντωσης και την τεχνολογικής προόδου της Hyundai τα τελευταία χρόνια. Σημαντικό ρόλο σε όλα αυτά έχει παίξει και το τμήμα Ν, στο οποίο ηγείται ένας εκ των εμπνευστών του αντίστοιχου τμήματος Μ της BMW, ο Albert Biermann.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από τετράτροχες δημιουργίες όπως τα εξαιρετικά στο δρόμο i20 N και i30 N, ο σπορ βραχίονας της Hyundai ανέλαβε και το πρώτο από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του τομέα Ioniq, του κορεατικού ομίλου: το Ioniq 5 - για να δημιουργήσει το πιο ισχυρό αυτοκίνητο στην ιστορία της Hyundai.

Ο στόχος του τμήματος Ν ήταν να κάνει το Ioniq 5 N διασκεδαστικό στο δρόμο, ασχέτως αν πρόκειται για ηλεκτρικό. Κι αν κρίνουμε από το i20 N και το i30 N, είναι πολύ πιθανόν να τα έχει καταφέρει φαντασμαγορικά.

Το σπορ ηλεκτρικό Crossover βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP των ηλεκτρικών Hyundai Ioniq και KIA. Πρόκειται για μια αρχιτεκτονική που υποστηρίζει μεγάλα πλεονάσματα ισχύος, ενώ φιλοξενεί τη μπαταρία τέταρτης γενιάς του κορεατικού ομίλου, με χωρητικότητα 84 kWh και μετατροπέα δύο σταδίων για καλύτερη αποδοτικότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μπαταρία δίνει ενέργεια σε δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα, που έχουν την ικανότητα περιστροφής στις 21.000 σ.α.λ. και μαζί αποδίδουν έτσι 650 ίππους και 740 Nm ροπής. Τους περισσότερους (421 hp) παράγει η μονάδα ισχύος του πίσω άξονα.

Για τον έλεγχο όλης αυτής της ισχύος, το Ioniq 5 N είναι τετρακίνητο, με προηγμένη υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και φυσικά εξειδικευμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης για καλύτερη απόκριση και αμεσότητα στο δρόμο.

Το σύστημα κατανομής της ροπής σε καθέναν από τους τέσσερις τροχούς επιδέχεται 11 διαφορετικές ρυθμίσεις, ενώ περιμετρικά του αυτοκινήτου βρίσκονται δεκάδες αισθητήρες για την ανάλυση της συμπεριφοράς κάθε τροχού και του αμαξώματος. Έτσι, κάνουν παρεμβάσεις στη ρύθμιση της ανάρτησης με την ακρίβεια χιλιοστού του δευτερολέπτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το highlight, πάντως, του Ioniq 5 N είναι η λειτουργία N Drift Optimiser, ένα Drift mode που επιτρέπει τις ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις με την υπερβάλλουσα ισχύ και έτσι το ατελείωτο παιχνίδι. Ελέγχει τις πλαγιολισθήσεις ισορροπώντας διαφορετικές παραμέτρους του αυτοκινήτου σε αληθινό χρόνο.

Επιπλέον, οι Κορεάτες του τμήματος Ν εξέλιξαν τη λειτουργία i-Pedal του Ioniq 5 σε ένα σύστημα που παρέχει αμεσότερο έλεγχο του γκαζιού και ευαισθησία του πεντάλ του, για να πετύχει πιο διαισθαντική σπορ οδηγική εμπειρία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ