Με την παρουσία της αγωνιστικής Ypsilon Rally4 HF και του θρύλου των ράλι Miki Biasion, η Lancia εγκαινίασε την εμπορική επιστροφή της στις Κάτω Χώρες και αφηγείται εκ νέου την εντυπωσιακή ιστορία του εμβλήματος HF.
Η Lancia έχει εκτεταμένη και εντυπωσιακή ιστορία στους αγώνες ράλι. Αυτοκίνητα όπως η Stratos, η 037 και φυσικά η Delta Integrale παραμένουν εμβληματικά στην ιστορία του WRC.
Το σήμα "HF", από τα αρχικά των λέξεων High Fidelity (Υψηλή Αξιοπιστία), έχει τις ρίζες του στις σπορ εκδόσεις των μοντέλων της Lancia από τη δεκαετία του 1960. Οφείλει την προέλευσή του στο Lancia Hi.Fi. Club, στο οποίο ήταν μέλη ορισμένους από τους πιο πιστούς και παθιασμένους πελάτες της Lancia, σύμφωνα με αυστηρούς κανόνες επιλεξιμότητας. Το Club ιδρύθηκε το 1960 και το HF υιοθετήθηκε ως το λογότυπό του.
BUY NOW
Η μεταφορά των αρχικών HF σε ορισμένα σπορ αυτοκίνητα έγινε το 1961, όταν οι πελάτες άρχισαν να αγωνίζονται με το Flaminia Pininfarina σε αγώνες GT (Μεγάλου Τουρισμού). Η καθιέρωση του εμβλήματος HF ήρθε με την κυκλοφορία της θρυλικής Fulvia coupe, και έγινε το επίσημο λογότυπο των σπορ αυτοκινήτων της εταιρείας, ξεκινώντας από τη Fulvia HF coupe του 1966.
Η τελευταία παρέμεινε σχεδόν αήττητη στους αγώνες ράλι, μέχρι που εμφανίστηκε η μυθική Stratos και μονοπώλησε το ενδιαφέρον από το 1974 έως το 1978.
Στο μεταξύ, η HF Racing Team ιδρύθηκε το 1963, αρχικά ως ένας απλός σύλλογος ερασιτεχνών οδηγών που υποστηριζόταν ανεπίσημα από τη Lancia, αλλά έγινε ο επίσημος σπορ βραχίονας της εταιρείας τού 1965.
Το σύμβολο HF υιοθετήθηκε ξανά το 1983 για τη Delta turbo και στη συνέχεια για τις Delta 4WD και Integrale. Με την εισαγωγή του μοντέλου Evolution της Integrale, τα γράμματα συνδυάστηκαν με τον ελεφαντάκι που τρέχει. Τα ελεφαντάκια ήταν στα αρχικά εμβλήματα του Fulvia HF και του Stratos, αν και εκείνη την εποχή εμφανίζονταν τέσσερις ελέφαντες.
Υπάρχουν διάφορες ιστορίες και θρύλοι σχετικά με την επιλογή του συγκεκριμένου συμπαθέστατου τετράποδου για το σήμα της HF, συμπεριλαμβανομένης της απλής φράσης «ο ελέφαντας δεν ξεχνά ποτέ».
Γνωρίζουμε ότι το 1953, ο τότε Γενικός Διευθυντής της Lancia, Gianni Lancia, το επέλεξε ως γούρι για τις πρώτες αγωνιστικές εμφανίσεις της εταιρείας. Το σύμβολο του μικρού ελέφαντα που τρέχει προέρχεται από την ανατολίτικη μυθολογία ως ένα ευοίωνο έμβλημα ή σύμβολο νίκης, αρκεί η προβοσκίδα να είναι τεντωμένη προς τα εμπρός. Έτσι σχεδιάστηκε ο ελέφαντας που επέλεξε ο Gianni Lancia, πρώτα σε ανοιχτό μπλε και αργότερα -όπως είναι και τώρα- σε έντονο κόκκινο.
Η Lancia Ypsilon HF του 2024 θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα φέρει το έμβλημα HF. Είναι η ισχυρότερη έκδοση της γκάμας της Ypsilon της νέας εποχής, με 237 ίππους (όπως και τα Fiat Abarth 600e και Alfa Romeo Junior Veloce), με τα οποία μοιράζεται την πλατφόρμα CMF του ομίλου Stellantis. Είναι ουσιαστικά το πρώτο νέο hot hatch της Lancia εδώ και πολύ καιρό.
Το αγωνιστικό αυτοκίνητο, ωστόσο, είναι λίγο πιο παλαιάς σχολής, με έναν μικρό κινητήρα βενζίνης και χειροκίνητο κιβώτιο μόνο 5 σχέσεων. Συγκεκριμένα, το Ypsilon Rally4 HF έχει το τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρων Turbo, με ισχύ 212 ίππων. Η κίνησή του μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
Ο θρύλος της ιστορίας του WRC και της Lancia, ο Ιταλός οδηγός ράλι Miki Biasion, πιστώνεται τη ρύθμιση της αγωνιστικής αυτής Ypsilon, των φρένων και του κινητήρα. Και, ως πρεσβευτής της φίρμας, έδωσε το παρόν στο πρόσφατο επαναλανσάρισμα της Lancia στις Κάτω Χώρες (Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο), από όπου και οι φωτογραφίες που βλέπετε.