Η MG επιστρέφει δριμύτερη στην Ευρώπη -Έφτασε τις 10.000 πωλήσεις στη Γαλλία το 2022
Μετά από πέντε διαδοχικά χρόνια επενδύσεων από την κινεζική κρατική SAIC και της στροφής στον ηλεκτρισμό με μια σειρά από πένα μοντέλα, η MG αναδύεται από τις στάχτες της.
Ας κάνουμε μια μικρή αναδρομή, σε περίπτωση που σας διαφεύγούν οι φουρτούνες της MG: η «Morris Garages» ιδρύθηκε το 1924 και έγινε μία από τις σημαντικότερες εταιρείες της κοινοπραξίας British Leyland - μαζί με τις Rover, Jaguar, Austin, Triumph, και μετέπειτα με τις Land Rover και Mini.
Το 1980, όμως, άρχισαν οι οικονομικοί μπελάδες για τον βρετανικό αυτό γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι Triumph, Austin και Morris εξαφανίστηκαν και οι Jaguar και Land Rover πωλήθηκαν, με αποτέλεσμα στο τέλος της δεκαετίας του 1990 να έχουν απομείνει μόνο οι MG και Rover. Οι Βρετανοί προσπάθησαν να κρατήσουν τον όμιλο MG Rover στη ζωή, παρουσιάζοντας και νέα μοντέλα, όμως εντέλει αναγκάστηκαν να κηρύξουν πτώχευση το 2005.
BUY NOW
Βρισκόμενη στη χείλος της αβύσσου, η MG τότε αγοράστηκε από τον κινεζικό κρατικό όμιλο SAIC. Η Rover δεν περιλαμβάνονταν στη συμφωνία, λόγω εμπιπλοκών από τη Land Rover στη χρήση του ονόματος - κι έτσι οι Κινέζοι ίδρυσαν τη σχεδόν ομόηχη εταιρείς Roewe. Λίγο αργότερα, το 2009, οι νέοι ιδιοκτήτες της εταιρείας παρουσίασαν το MG 6, που ήταν στην ουσία ένα Roewe 550 με άλλο σήμα - οδηγώντας πολλούς στην εντύπωση ότι πλέον η MG έπαψε να υφίσταται.
Όμως, ήταν μια λανθασμένη εντύπωση. Το MG 6 έφτασε στο τέλος του το 2016, αλλά το 2017 άρχισε η αντεπίθεση της εταιρείας, βασισμένη στην απόφαση της SAIC να εκπροσωπηθεί από την MG στην ευρωπαϊκή αγορά. Παρουσίασε, λοιπόν, το ηλεκτρικό ZS, τα οποία τα επόμενα χρόνια συνόδευσε με το plug-in υβριδικό EHS, με τα ηλεκτρικά Marvel R και MG 5 (station wagon), και φέτος με το επίσης ηλεκτρικό -και πιο καλαίσθητο όλων- hatchback MG 4.
Ήδη για το MG 4 η εταιρεία έχει δεχθεί μέσα στο 2022 πάνω από 4.300 παραγγελίες, από το σύνολο των παραγγελιών όλης της γκάμας που ξεπερνούν τις 10.000. Σημαντικό ρόλο στις τελευταίες παίζει φυσικά και η αναβίωση του ZS με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το οποίο αποτελεί άμεσο εμπορικό αντίπαλο του Dacia Duster.
Επιπλέον, είναι πολύ πιθανόν ότι θα έρθει στην Ευρώπη και το μεγάλο υβριδικό SUV MG Onein, καθώς και ένα αμιγώς ηλεκτρικό roadster στο πρώτοτυπο του MG F της περιόδου 1995-2002 που σημείωσε σημαντική εμπορική επιτυχία και στη χώρα μας. Όλα αυτά αναμφίβολα συντείνουν στο ότι η άλλοτε βρετανική, ένδοξη εταιρεία βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο για την εξασφάλιση της επιβίωσης στη νέα, κινεζική πια εποχή της.