Η Ebro είναι μία μάρκα αυτοκινήτων που ιδρύθηκε στην Ισπανία από το καθεστώς του Φράνκο, και έπειτα από τη διακοπή παραγωγής το 1987, αποκτά και πάλι… παλμό στο πλαίσιο μιας κοινοπραξίας με κινεζικές φίρμες.
Τη δεκαετία του 1950, η Ford αποφάσισε να σταματήσει οριστικά την παραγωγική της δραστηριότητα στην Ισπανία, με κύριο λόγο την πολιτική κατάσταση στη χώρα, που κυβερνούνταν από το δικτατορικό καθεστώς του Φράνκο.
Η κυβέρνηση του δικτάτορα ανέλαβε τότε την Motor Iberica, ιδρύοντας την Ebro ως εμπορική μάρκα. Η Ebro επικεντρώθηκε στην παραγωγή φορτηγών και τρακτέρ, περνώντας τη δεκαετία του 1960 και από το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Massey Ferguson, ιστορικής καναδο-βρετανικής βιομηχανίας κατασκευής αγροτικών μηχανημάτων.
BUY NOW
Έπειτα πέρασε στα χέρια της Nissan το 1979, ενώ η εμπορική της δραστηριότητα τερματίστηκε το 1987.
Το 2023, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Βαρκελώνης, μία ομάδα επενδυτών ανακοίνωσε την αναγέννηση της φίρμας με την παραγωγή ενός pick-up ημιφορτηγού, ωστόσο λίγο αργότερα, η ισπανική εταιρεία που κατέχει τα δικαιώματα της Ebro κατέληξε σε κοινοπραξία με τον κινεζικό όμιλο Chery για την κατασκευή αυτοκινήτων με το εμπορικό σήμα των Ebro, Omoda και Jaecoo.
Το πρώτο μοντέλο που ανακοινώθηκε ως αποτέλεσμα αυτής τη κοινοπραξίας είναι το S700 (εικονίζεται παραπάνω). Πρόκειται για ένα SUV μήκους 4,5 μέτρων, που θα εξοπλίζεται με έναν βενζινοκινητήρα 150 ίππων στην εισαγωγική του έκδοση, ενώ θα διατίθεται και με plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο συνολικής ισχύος 350 ίππων, το οποίο θα μπορεί να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 80 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που αφορούν την αγορά της Ισπανίας, η τιμή του αναμένεται να οριστεί κοντά στα 27.000 ευρώ.
Η παραγωγή του ξεκίνησε στις 20 Νοεμβρίου, στο εργοστάσιο που βρίσκεται στη βιομηχανική περιοχή της Zona Franca. Στόχος είναι η παραγωγή 49 οχημάτων την ημέρα για το υπόλοιπο της χρονιάς, με 200 υπαλλήλους να εργάζονται… πυρετωδώς, σε διπλή βάρδια.
Ο στόχος για το άμεσο μέλλον ωστόσο είναι ακόμη πιο φιλόδοξος, αφού όραμα των ιδιοκτητών είναι η παραγωγή 86 αντιτύπων την ημέρα, από εργατικό προσωπικό που θα φτάσει τα 730 άτομα, ενώ στα σκαριά βρίσκεται και η έναρξη παραγωγής του δεύτερου μοντέλου της εταιρείας, του S800.