Η Ευρώπη σώζει το αυτοκίνητο -Η μεγάλη απόφαση που ανατρέπει τα πάντα

κίνηση στους δρόμους

Υπαναχώρησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις πιέσεις των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, παρέχοντάς τους πολύτιμη ανάσα.

Απέδωσαν οι προσπάθειες της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας για χαλάρωση των στόχων εκπομπών CO2, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να τους δίνει τελικά προθεσμία τριών ετών για τη συμμόρφωσή τους, αντί για ένα.

Η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, δήλωσε ότι οι στόχοι παραμένουν ίδιοι, δηλαδή ο μέσος όρος εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα διατηρείται στα 93,6 γρμ./χλμ. (έναντι 116 γρμ./χλμ μέχρι το 2024), προσθέτοντας, ωστόσο, ότι θα δώσει περισσότερο χρόνο στη βιομηχανία για την επίτευξή των στόχων.

Θυμίζουμε ότι η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) είχε ζητήσει από την Κομισιόν να προβεί στην αναθεώρηση των στόχων, μιας και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων κινδύνευαν με πρόστιμα που θα μπορούσαν να φθάσουν έως και τα 15 δισ. ευρώ. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
καινούργια αυτοκίνητα

Ένα τέτοιου μεγέθους οικονομικό πλήγμα, θα είχε καταστροφικό αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, υπονομεύοντας κάθε προσπάθειά της να διατηρήσει τις υφιστάμενες θέσεις εργασίας, όπως είχε δηλώσει πρόσφατα ο ACEA.

Ένας από τους βασικούς λόγους που η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είχε ζητήσει τη χαλάρωση των στόχων ήταν η επιβράδυνση της πώλησης ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία δεδομένου ότι δεν παράγουν καθόλου ρύπους κατά την κίνησή τους, συνδράμουν καθοριστικά στη μείωση των μέσων όρων των στόλων αυτοκινήτων των Ευρωπαίων κατασκευαστών.

Σύμφωνα με το Reuters, οι στόχοι CO2 της τάξης των 93,6 γρμ./χλμ. για το 2025 απαιτούσαν τουλάχιστον το ένα πέμπτο όλων των πωλήσεων από τις περισσότερες εταιρείες να αφορούν ηλεκτρικά οχήματα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ έχουν πληγεί πρόσφατα από το κλείσιμο αρκετών εργοστασίων και πλέον αντιμετωπίζουν τους δασμούς των ΗΠΑ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Δίνουμε περισσότερο χώρο για ανάσα στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε η Πρόεδρος της Κομισιόν, προσθέτοντας παράλληλα ότι η Ευρώπη μένει σταθερή στον στόχο για πώληση αποκλειστικά μηδενικών ρύπων καινούργιων αυτοκινήτων από το 2035 και έπειτα.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ