Τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρώπη εξακολουθεί να διαθέτει η Ελλάδα, με τον μέσο όρο των επιβατικών οχημάτων να φτάνει πλέον τα 17,5 έτη, χαρίζοντας στη χώρα μας την όχι ιδιαίτερα τιμητική θέση του ουραγού.
Μόνο προβληματισμό μπορούν να προκαλέσουν τα νέα στοιχεία που έδωσε στο φως της δημοσιότητας o Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), αναδεικνύοντας το πολυδιάστατο πρόβλημα του γερασμένου στόλου οχημάτων της χώρας μας.
Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο ACEA αφορούν το 2023 και είναι αποκαλυπτικά για την κατάσταση που επικρατεί στους δρόμους της Ελλάδας, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα την αναγκαιότητα δημιουργίας κινήτρων για την άμεση αντικατάσταση των παλαιών, ρυπογόνων και αναμφίβολα επικίνδυνων οχημάτων.
BUY NOW
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, το 2023 κυκλοφορούσαν στη χώρα μας 5.613.164 επιβατικά οχήματα, αριθμός αυξημένος κατά 2,1% σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
Η μέση ηλικία των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα ανήλθε το 2023 στα 17,5 έτη, επίδοση που είναι με διαφορά η χειρότερη σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι τα 12,5 έτη, ενώ η χώρα με τα νεότερα επιβατικά αυτοκίνητα είναι το Λουξεμβούργο με μέση ηλικία τα 8 έτη.
Η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη στις κατηγορίες των επαγγελματικών οχημάτων, καθώς τα 879.487 van που κυκλοφορούσαν στη χώρα μας το 2023 είχαν μέση ηλικία 21,1 έτη, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος δεν υπερβαίνει τα 12,7 έτη.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στα βαριά φορτηγά, όπου η Ελλάδα καταλαμβάνει την τελευταία θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση με ηλικιακό μέσο όρο 22,6 ετών, απέχοντας και μάλιστα σημαντικά από τον μέσο όρο της Ευρώπης, ο οποίος ανέρχεται στα 14,1 έτη.
Η μέση ηλικία των 17,6 ετών για τα 27.410 λεωφορεία των ελληνικών δρόμων χαρίζει στη χώρα μας την τελευταία θέση σε μια ακόμα κρίσιμη κατηγορία οχημάτων, η οποία ως γνωστό σχετίζεται με τη «βαριά βιομηχανία» του τουρισμού.
Ο ευρωπαϊκός στόλος των επιβατικών οχημάτων ανήλθε το 2023 σε 249 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 1,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το μεγαλύτερο ποσοστό αύξηση σημειώθηκε από την Κροατία, ο στόλος επιβατικών οχημάτων της οποίας επεκτάθηκε κατά 4,3%.
Διαβάστε επίσης: