Citroen e-C3

Το νέο «θαύμα» της Κίνας -Έφτιαξε τον αποδοτικότερο ντίζελ κινητήρα

China diesel engine

Ο νέος 6κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 12,5 λίτρων φέρει εκατοντάδες πατέντες για να πετύχει ρεκόρ θερμοδυναμικής απόδοσης.

Το 2024 ήταν μια χρονιά μεγάλων εξελίξεων για την αυτοκινητοβιομηχανία, με αυτήν της Κίνας να γεμίζει αρκετά πρωτοσέλιδα παγκοσμίως. Η θεματολογία δεν αφορούσε μόνο την έλευση νέων μοντέλων στην Ευρώπη, αλλά κυρίως την «απειλή» που πρέπει να νοιώθει η τελευταία από την τεχνολογική πρόοδο που έχει αναπτύξει η Κίνα από την επένδυση στην έρευνα και εξέλιξη.

Μία από αυτές τις ειδήσεις λοιπόν, είναι και το ρεκόρ θερμοδυναμικής απόδοσης που σημείωσε το νέο μηχανικό «θαύμα» της Κίνας. Πρόκειται για έναν εξακύλινδρο σε σειρά τουρμποντίζελ με χωρητικότητα 12,54 λίτρων, που αποδίδει 530 ίππους και 2.500 Nm από τις 1.000 έως τις 1.400 σ.α.λ., και επιτυγχάνει θερμοδυναμική απόδοση 53,09%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Weichai WP13 Engine 2

Παρά το γεγονός ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επικεντρωθεί στη μετάβαση της στην ηλεκτρική ενέργεια, αρκετοί ερευνητές/μηχανικοί δεν έχουν σταματήσει να εργάζονται για τη βελτίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ειδικά στην Κίνα.

Αυτή είναι και η περίπτωση της Weichai, μιας κινεζικής εταιρείας που, κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Συνεδρίου Εσωτερικής Καύσης 2024 στο Tianjin, παρουσίασε τον κινητήρα με κωδική ονομασία WP13. Η αποκάλυψή του έγινε τον Απρίλιο και πλέον είναι διαθέσιμος για μαζική παραγωγή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ρεκόρ θερμοδυναμικής απόδοσης που πέτυχε, επικυρώθηκε, πέρα από το CATARC (China Automotive Technology and Research Center) και από τους Γερμανούς (TUV SUD),

Ο δρόμος βέβαια για την επίτευξη αυτής της απόδοσης δεν ήταν εύκολος, καθώς οι μηχανικοί της εταιρείας χρειάστηκαν περισσότερες από 500 εργάσιμες μέρες για να βελτιώσουν τέσσερα βασικά σημεία των ήδη προηγμένων πετρελαιοκινητήρων τους (45-46% θερμοδυναμική απόδοση). Αυτά είναι η καύση του μίγματος, η εισαγωγή αέρα, ο ψεκασμός καυσίμου και η μείωση της τριβής των μηχανικών μερών.

Όλα αυτά βελτίωσαν την απόδοση του ντιζελοκινητήρα κατά 3%, κάτι που σε απόλυτους αριθμούς μπορεί να φαίνεται λίγο, αλλά σε τεχνική ορολογία αντιπροσωπεύει μια τιτάνια προσπάθεια για την τελειοποίηση της καύσης, της υπερτροδότησης και των βασικών εξαρτημάτων.

Από πλευράς διαστάσεων, ο νέος κινητήρας έχει μήκος 1,56 μ., πλάτος 82 εκ. και ύψος 1,09 μ., και το βάρος του φτάνει τα 1.060 κιλά. Σε συνδυασμό με τα 12,5 λίτρα χωρητικότητας, ακούγεται μεγάλος, αλλά στην πραγματικότητα είναι compact για την χρήση που προορίζεται. Σίγουρα θα τον δούμε να εφοδιάζει μεσαίου και βαρέως τύπου φορτηγά, αλλά κυρίως θα αποτελέσει την καρδιά σκαφών και θα εκτελέσει χρέη γεννήτριας λόγω αποδοτικότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ