Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκάλυψε το σχέδιο που θα σώσει τους δρόμους της Αθήνας
Την πιθανότητα κατασκευής ενός νέου αυτοκινητοδρόμου που θα σηματοδοτήσει την αποσυμφόρηση του υπερφορτωμένου οδικού δικτύου της Αθήνας και ειδικότερα της Λεωφ. Κηφισού, αποκάλυψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Σε ένα μεγάλο έργο που έφερε πρόσφατα στο προσκήνιο το carandmotor.gr και το οποίο θα μπορούσε να δώσει τέλος στις ατελείωτες ουρές που σχηματίζονται στον Κηφισό αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ.
Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο «Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη», που είναι γνωστός και ως «η Μεγάλη Παράκαμψη Αττικής» μιας και βάσει του παλιότερου σχεδιασμού του θα ένωνε τον αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ (Αθήνα-Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι) με την Αθηνών-Πατρών, παρακάμπτοντας το οδικό δίκτυο της Αθήνας και δη την ιδιαίτερα επιβαρυμένη λεωφόρο Κηφισού.
BUY NOW
Ειδικότερα, έχοντας μήκος περίπου 53 χλμ., τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας με λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, ο αυτοκινητόδρομος θεωρούνταν ως ένα στρατηγικής σημασίας έργο που θα ξεκινούσε από την Υλίκη σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ και θα τελείωνε στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.
Το έργο, προϋπολογισμού περί τα 500 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει μπει εδώ και πολλά χρόνια στον «πάγο», φαίνεται πως βρίσκεται στην ατζέντα της ΝΔ εφόσον διατηρηθεί στην εξουσία, όπως φαίνεται και από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού.
«Τώρα, ειδικά για την λεωφόρο Κηφισού υπάρχει ένα έργο το οποίο προσωπικά το πιστεύω πολύ και αυτό είναι ουσιαστικά η παράκαμψη της Αθήνας, ο δρόμος από τη Ελευσίνα έως την Υλίκη. Είναι ένα έργο το οποίο το εξετάζουμε, πρέπει να το ωριμάσουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κυρ. Μητσοτάκης, ο οποίος επισήμανε ότι πρέπει να εξεταστούν και κάποια ζητήματα που αφορούν τις ίδιες της συμβάσεις παραχώρησεις.
Μην ξεχνάμε ότι για τη σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου είχε προκηρυχθεί διαγωνισμός, ο οποίος ωστόσο το 2015 καταργήθηκε, μιας και τυχόν αποπεράτωσή του θα άνοιγε τον δρόμο σε αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων στις γειτονικές παραχωρήσεις της Ιόνιας Οδού και της Αττικής Οδού.
To 2019 στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών το έργο αναβίωσε, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει καταφέρει να πάρει την άγουσα της υλοποίησης.
Εφόσον καταστεί κάτι τέτοιο δυνατό, χάρη στο μεγάλο έργο του αυτοκινητόδρομου «Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη», τα φορτηγά δεν θα εισέρχονται στον πολεοδομικό ιστό, η ρύπανση θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό, και θα είναι εφικτό να εξοικονομηθεί χρόνος και κόστος για τις εμπορευματικές μεταφορές από και προς την Πελοπόννησο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε αναφορά και σε ένα ακόμα μεγάλο έργο, που σε αντίθεση με τη «Μεγάλη Παράκαμψης της Αττικής», έχει μπει στις ράγες.
Πρόκειται για τη Γραμμή 4 του Μετρό που, όπως επισήμανε ο πρωθυπουργός, «θα τέμνει την πόλη της Αθήνας και θα εξυπηρετεί 400.000 συμπολίτες μας σε πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπεδίου. Θα είναι έτοιμη πριν το τέλος της δεκαετίας».
Το αμέσως προσεχές διάστημα θα εκκινήσει το «ταξίδι» του το πρώτο μηχάνημα εσκαφής σηραγγών (TBM) που έχοντας ως αφετηρία το φρέαρ στην Κατεχάκη, πλησίον του ομώνυμου σταθμού, θα φτάσει μέχρι τον σταθμό του Ευαγγελισμού.