
Η νέα ηλεκτρική εκδοχή του SUV της γερμανικής μάρκας, θα είναι γεμάτη τεχνολογία EQ και θα είναι παντός καιρού και θερμοκρασιών.
Η GLC είναι σταθερά ψηλά στις πωλήσεις και πλέον, με την EV εκδοχή της ανοίγει την πόρτα σε μία νέα κατηγορία. Και έρχεται με τη Mercedes-Benz να έχει ποντάρει πολλά πάνω της.

Πρόσφατα, βαριά καμουφλαρισμένα πρωτότυπα της ηλεκτρικής GLC πραγματοποίησαν εξαντλητικές χειμερινές δοκιμές στη Σουηδία και τα όρια του Αρκτικού Κύκλου. Αντιμετωπίζοντας θερμοκρασίες που πέφτουν πολύ κάτω από το μηδέν και κατακτώντας χιονισμένους δρόμους, αυτά τα πρωτότυπα οχήματα πέρασαν της σκληρές εξετάσεις. Αυτές δεν αφορούν μόνο στη δυνατότητα κίνησης σε λευκό τοπίο αλλά και την δυνατότητα υψηλής απόδοσης και πρακτικής εμβέλειας σε αυτές.
BUY NOW
Οι δοκιμές έλαβαν χώρα στην ευρύτερη περιοχή του Arjeplog – γνώριμο πεδίο δοκιμών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, όπου θέλουν να τεστάρουν τα όρια αντοχής των μοντέλων τους υπό ακραίες καιρικές συνθήκες.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η ηλεκτρική GLC είχε την επιθυμητή πρόσφυση σε παγωμένους δρόμους χάρη στο σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Για να διασφαλιστεί η βέλτιστη πρόσφυση και η οδική ευστάθεια στο χιόνι και τον πάγο, αισθητήρες ανιχνεύουν τους περιστρεφόμενους τροχούς και κατανέμουν τη ροπή σύμφωνα με τη επιθυμητή λειτουργία. Δεδομένου ότι και οι δύο ηλεκτροκινητήρες ελέγχονται ανεξάρτητα, η κινητήρια δύναμη διατηρείται σε βέλτιστο βαθμό.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνεται για το νέο σύστημα πέδησης που εξοπλίζει την ηλεκτρική GLC και εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του στις σουηδικές πίστες δοκιμών.

Όμως κακά τα ψέματα, όταν μιλάμε για ηλεκτρικά οχήματα, αυτό που απασχολεί περισσότερο είναι η αυτονομία. Και μετά από την πρόσφατα παραπληροφόρηση στη χώρα μας, η σιγουριά των επιθυμητών επιπέδων και υπό συνθήκες ψύχους. Εξοπλισμένη λοιπόν με προηγμένες τεχνολογίες μπαταρίας και μετάδοσης κίνησης, η πλήρως ηλεκτρική GLC διατηρεί εντυπωσιακή αυτονομία ακόμη και σε ψυχρές συνθήκες. Έχει αρχιτεκτονική 800 volt η οποία εκτός από την απόδοση, αφορά και τη σημαντική μείωση του χρόνου φόρτισης.
Η GLC θα έρθει με διάφορες εκδοχές μπαταριών υψηλής τάσης. Η κορυφαία θα υποστηρίζει φόρτιση DC με σταθερούς ρυθμούς άνω των 320 kW. Πέρα από τη χρησιμοποιήσιμη ενεργειακή τους χωρητικότητα, αυτές οι μπαταρίες διαφέρουν επίσης στη χημεία τους. Οι προηγμένες κυψέλες χρησιμοποιούν ανόδους με οξείδιο του πυριτίου αναμεμειγμένο με γραφίτη, επιτυγχάνοντας εξαιρετικά υψηλή βαρυμετρική πυκνότητα ενέργειας. Πράγμα που επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερο βάρος, βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση του οχήματος.

Επιπρόσθετα, η πλήρως ηλεκτρική GLC είναι εξοπλισμένη ως στάνταρ με αντλία θερμότητας. Όσον αφορά τη θέρμανση του εσωτερικού, αυτό το σύστημα χρησιμοποιεί περίπου το ένα τρίτο της ηλεκτρικής ενέργειας που θα καταναλώνει ένας συγκρίσιμος ηλεκτρικός θερμαντήρας για να επιτύχει την ίδια απόδοση κάτω από ίδιες συνθήκες.
Εν τω μεταξύ, η Mercedes έδωσε περαιτέρω λεπτομέρειες για τις συνθήκες των δοκιμών στο Arjeplog. Εκεί λοιπόν, στα όρια του Αρκτικού Κύκλου, οι θερμοκρασίες πέφτουν στους -10 βαθμούς Κελσίου. Κι εκεί, υπάρχει πληθώρα πιστών δοκιμών που δεν αφορούν μόνο το παγωμένο τερέν. Υπάρχουν σχολαστικά σχεδιασμένες διαδρομές με κλίσεις που φτάνουν και το 20%, πίστες με ποικίλους συντελεστές τριβής, διαδρομές με στροφές που δοκιμάζονται οι ικανότητες χειρισμού κ.α. Κάθε νέο μοντέλο της γερμανικής μάρκας, καλείται να βγάλει ένα πρόγραμμα δοκιμών με περισσότερα από 500 διαφορετικά τεστ. Και όταν έχουμε να κάνουμε με ηλεκτρικά οχήματα, σε αυτά προστίθενται κι άλλα 100.

Παράλληλα, εκεί υπάρχουν και πολλαπλά τεστ στον τομέα της φόρτισης. Ένα ολόκληρο κέντρο φόρτισης στο οποίο μπορούν να δοκιμαστούν διάφορες απαιτήσεις πελατών - με πλήρη γκάμα επιλογών φόρτισης, από απλές οικιακές πρίζες έως επιτοίχιους φορτιστές και σταθμούς ταχείας φόρτισης.
Τέλος, κάθε κατασκευαστής κάνει δοκιμές και στα δύο άκρα συνθηκών άρα εκτός από τα παραπάνω, υπάρχουν και θερινές αξιολογήσεις, κάτω από ήλιο που καίει και θερμοκρασίες που φλερτάρουν με τους 50 βαθμούς Κελσίου. Κι αυτές γίνονται σε τοποθεσίες όπως η Αριζόνα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και η Νότια Αφρική.