Η εταιρεία της Yokohama στοχεύει, εξελίσσοντας την τεχνολογία e-Power, να κατεβάσει τις εκπομπές CO2 του Qashqai στα 95 g/km - κάτι πρωτόγνωρο για τα υβριδικά C-SUV.
Πριν λίγους μήνες η Nissan εμπλούτισε τη γκάμα της τρίτης γενιάς του Qashqai -που βρίσκεται περίπου δύο χρόνια στην αγορά- με τις εκδόσεις e-Power. Πρόκειται για την τεχνολογία που χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση των τροχών, αλλά βασίζεται στον κινητήρα βενζίνης για τη φόρτιση της μπαταρίας ή για τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα όταν στερεύει η ηλεκτρική ενέργεια.
Η προσθήκη της τεχνολογίας αυτής ήταν κομβική για να κρατήσει το ιαπωνικό C-SUV στο διαχρονικό πρωταγωνιστικό του ρόλο στην κατηγορία, αλλά και για έναν άλλο λόγο: για να ανοίξει το δρόμο ώστε το Qashqai να πληροί σε περίπου δύο χρόνια τις ιδιαίτερα αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro7 που θα ισχύσουν στην ευρωπαϊκή ένωση.
BUY NOW
Η νέα νόρμα της Ευρώπης για τους ρύπους των αυτοκινήτων είναι τόσο αυστηρή και περιοριστική που κάνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πασχίζουν να ανταποκριθούν. Κι ένας από τους κύριους λόγους που οι τελευταίες παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, και νέες τεχνολογίες, είναι για να καλύψουν τις απαιτήσεις της νόρμας Euro7.
Το Qashqai e-Power εκπέμπει (κατά WLTP) 122 g/km διοξειδίου του άνθρακα (CO2), αλλά αυτό σύντομα δεν θα είναι αρκετό. Οι προδιαγραφές Euro7 τοποθετούν το όριο των εκπομπών στα 95 g/km, κι έτσι η ιαπωνική εταιρεία πυρετωδώς προχωρά στην εξέλιξη της τεχνολογίας e-Power για να κατεβάσει τους ρύπους του σε αυτό το επίπεδο - και ίσως και ακόμα χαμηλότερα.
Ένας από τους βασικούς, εγχώριους εμπορικούς αντιπάλους του Qashqai είναι το Toyota RAV4, το οποίο εκπέμπει λίγο περισσότερους ρύπους (129 g/km). Συνεπώς, η μείωση των εκπομπών CO2 του Qashqai στα 95 g/km θα του προσφέρει και ένα πολύ σημαντικό «όπλο» ώστε να παραμένει best-seller στην ευρωπαϊκή αγορά.
Μαζί με την εξέλιξη της τεχνολογίας e-Power, η Nissan προετοιμάζει κι άλλες βελτιώσεις για την αναβαθμισμένη έκδοση του C-SUV της που προγραμματίζει να λανσάρει περί το μέσον του 2024. Οι αλλαγές αυτές βελτιώνουν το σύστημα e-Power με νέα μπαταρία ιόντων-λιθίου και αναβαθμισμένο ηλεκτροκινητήρα, καθώς και το εσωτερικό με νέες ψηφιακές τεχνολογίες.