Ποια ιστορική μάρκα ξεκίνησε ξανά την παραγωγή αυτοκινήτων μετά από 20 χρόνια;

Η Moskvich ξεκίνησε την παραγωγή στη Ρωσία

Η αναγεννημένη Moskvitch ξεκίνησε την παραγωγή των νέων της αυτοκινήτων στο πρώην εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα.

Είκοσι χρόνια μετά την πτώχευσή της το 2002, η Moskvitch θυγατρική της Kamaz, συστήνεται ξανά στο κοινό με τη ρώσικη εταιρεία να ανακοινώνει την έναρξη της παραγωγής των νέων της μοντέλων.

Η Moskvitch επανήλθε στη ζωή για να καλύψει το δυσαναπλήρωτο κενό που άφησαν κατά την έξοδό τους από τη χώρα οι κατασκευαστές που διατηρούσαν εκεί παραγωγικές μονάδες, λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κατασκευαστές, μεταξύ των οποίων και η Renault, πέρασαν τα εργοστάσια στην ιδιοκτησία του κράτος και η κυβέρνηση του Βλαντίμιρ Πούτιν επέλεξε να χρησιμοποιήσει κάποια από αυτά για να αυξήσει την εγχώρια παραγωγή και διάθεση αυτοκινήτων, σε μια οικονομία που έχει δεχτεί μεγάλο πλήγμα λόγω των διεθνών κυρώσεων που της έχουν επιβληθεί, ειδικά στις εισαγωγές προϊόντων.

Με την υποστήριξη της Kamaz και τη βοήθεια της κινέζικης JAC, η Moskvitch ξεκίνησε την παραγωγή του νέου της Moskvitch 3 μοντέλου στο πρώην εργοστάσιο της Renault. Το Moskvitch 3 είναι επί της ουσίας το crossover JS4 των Κινέζων με διαφορετικά σήματα. To Moskvitch 3 φέρει turbo Κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρου και 150 ίππων και θα είναι διαθέσιμο με χειροκίνητο 6τάχυτο ή αυτόματο CVT κιβώτιο ταχυτήτων.

Στόχος της αναγεννημένης Moskvitch είναι να κατασκευάσει 600 αυτοκίνητα έως και το τέλος της χρονιάς, 50.000 το 2023 και μέχρι το 2024 να αυξήσει την παραγωγή στις 100.000 μονάδες ετησίως, πολύ χαμηλότερα από τις πραγματικές δυνατότητες του συγκεκριμένου εργοστασίου που μπορεί να παράγει 180.000 οχήματα το χρόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να αυξηθεί βέβαια η παραγωγή στα παραπάνω νούμερα θα πρέπει να ξεκινήσει και η εγχώρια κατασκευή ηλεκτρονικών και λοιπών απαραίτητων ανταλλακτικών, αφού ανάμεσα στις κυρώσεις που έχει δεχτεί η Ρωσία λόγω του πολέμου είναι και ο περιορισμός στις εισαγωγές υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρονικών ειδών.

Προς το παρόν στο εργοστάσιο που παραχώρησε η Renault στη ρώσικη κυβέρνηση, πραγματοποιείται κυρίως η μερική συναρμολόγηση των μοντέλων της JAC. Μέσα στα πλάνα της ρώσικης εταιρείας είναι και η κατασκευή ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μέχρι το τέλος της χρονιάς, του Moskvich 3e, το οποίο αντιστοιχεί στην ηλεκτρική έκδοση iEVS4 του crossover της JAC.

Με την αναγέννηση της Moskvitch που ιδρύθηκε επί σοβιετικής εποχής, η ρώσικη κυβέρνηση προσπαθεί να καλύψει και μέρος από τις δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας που χάθηκαν λόγω των κυρώσεων και κάνει λόγο για 40.000 νέες θέσεις που θα δημιουργηθούν τα επόμενα χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απώτερος σκοπός της Moskvitch είναι να κάνει την πλήρη συναρμολόγηση των μοντέλων της JAC στο εργοστάσιο στη Μόσχα αλλά και να κατασκευάσει και το δικό της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτό θα βασίζεται σε δική της πλατφόρμα και με εγχώρια κατασκευασμένα εξαρτήματα. Λογικά το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι το πρωτότυπο πόλης που είχε παρουσιάσει παλιότερα η Kamaz, για το οποίο μπορείτε να μάθετε περισσότερα εδώ.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ