Τον ολοκαίνουριο και υπερεξελιγμένο της κινητήρα εσωτερικής καύσης παρουσίασε η Toyota: αποδίδει 395, που μπορεί να φτάσουν έως και τους 592 hp για αγωνιστική χρήση, και θα ταίριαζε σαν γάντι στα πιθανά μελλοντικά MR2 και Celica.
Η Toyota παραμένει ένας από τους λίγους κατασκευαστές αυτοκινήτων που κρατούν ακλόνητη την πίστη τους στις δυνατότητες των κινητήρων εσωτερικής καύσης, εξακολουθώντας να δίνει προτεραιότητα στα υβριδικά έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
Τον Μάιο του 2024 η Toyota επιβεβαίωσε ότι έχει ξεκινήσει την εξέλιξη νέων κινητήρων 1.5 και 2.0 λίτρων, στο πλαίσιο της συνεργασίας της με τη Subaru και τη Mazda για το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE).
BUY NOW
Αν και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έδωσε συγκεκριμένες λεπτομέρειες, τόνισε ότι οι νέοι κινητήρες θα είναι ιδιαίτερα αποδοτικοί, ισχυροί, και απολύτως συμβατοί όχι μόνο για να συνδυαστούν με υβριδικά συστήματα αλλά και για να λειτουργούν με βιώσιμα, εναλλακτικά καύσιμα.
Η Toyota δήλωσε συγκεκριμένα ότι ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2.0 λίτρων θα ξεπεράσει τον τρέχοντα κινητήρα turbo 2.4 λίτρων σε ισχύ, ενώ θα είναι μικρότερος σε μέγεθος και πιο οικονομικός σε κατανάλωση καυσίμου.
Επιπλέον, ο νέος κινητήρας 2.0 λίτρων θα πληροί φυσικά τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων σε διάφορες παγκόσμιες αγορές. Και η συμβατότητά του με καύσιμα ουδέτερα σε άνθρακα υποδηλώνει ότι θα μπορούσε να παραμείνει βιώσιμος ακόμη και μετά από ενδεχόμενες απαγορεύσεις των παραδοσιακών βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων.
Το ιαπωνικό περιοδικό Best Car αναφέρει ότι η αγωνιστική έκδοση του 2λίτρoυ αυτού νέου κινητήρα θα μπορούσε να αποδώσει έως και 592 ίππους, που μεταφράζεται σε πάνω από 300 PS ανά λίτρο.
Προς το παρόν δεν είναι σαφές σε ποια αυτοκίνητα της Toyota Gazoo Racing θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αυτή η μονάδα ισχύος, αλλά ένα Toyota MR2 GRMN με κεντρομήχανη διάταξη και σύστημα τετρακίνησης (4WD) θα έμοιαζε με υπέροχη ιδέα.
Πέρα από την κορυφαία έκδοση, αναμένεται από το ίδιο μοτέρ μια έκδοση υψηλών επιδόσεων για το δρόμο, η οποία θα αποδίδει 395 ίππους και 550 Nm ροπής, καθώς και μια έκδοση βάσης απόδοση 296 ίππων και 400 Nm ροπής.
Οι πληροφορίες από την Ιαπωνία αναφέρουν ότι η Toyota εξετάζει την αναβίωση του roadster MR2 τόσο σε θερμικές όσο και σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, με την κορυφαία έκδοση GRMN να συνδυάζει το νέο 2λιτρο κινητήρα με το σύστημα GR-Four 4WD. Ο ίδιος συνδυασμός θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την επιστροφή της Celica, πιθανώς ως coupe με τον κινητήρα στο ρύγχος.
Παράλληλα, η Toyota ενδέχεται να προσφέρει την επιλογή μεταξύ ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου και του 6-τάχυτου χειροκίνητου, παρόμοια με τις επιλογές που διατίθενται στα GR Corolla και GR Yaris.