
Η πτώση των πωλήσεών του στην ιαπωνική αγορά κατά 19,7% δεν ήταν αρκετή για να ρίξει τον όμιλο Toyota από την κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων το 2024 - όπου παρέμεινε για 5η διαδοχική χρονιά.
Η Toyota και οι θυγατρικές της πούλησαν συνολικά 10.821.480 μονάδες το 2024 σε όλο τον πλανήτη, καταγράφοντας πτώση 3,7% σε σχέση με το 2023 - πτώση που εν πολλοίς οφείλεται στη σημαντική μείωση των πωλήσεών τους στην ιαπωνική αγορά.

Η μείωση των πωλήσεων της Toyota στην αγορά της χώρας της αποδίδεται κυρίως στο σκάνδαλο με παραποιήσεις σε δοκιμές πιστοποίησης, που ανάγκασε την εταιρεία να σταματήσει την παραγωγή αρκετών μοντέλων - συμπεριλαμβανομένου του Prius.
BUY NOW
Από αυτά τα 10,82 εκατομμύρια οχήματα τα 4.532.721 ήταν εξηλεκτρισμένα, στην μεγάλη τους πλειοψηφία υβριδικά, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 23,7%. Ωστόσο, από το σύνολο των πωλήσεων της ιαπωνικής εταιρείας το 2024, μόνο το 1,4% ήταν αμιγώς ηλεκτρικά.

Πιο συγκεκριμένα, η Toyota και η Lexus πούλησαν τη χρονιά που πέρασε 10.159.336 οχήματα, σημειώνοντας μείωση 1,4% σε σχέση με το 2023. Αν συνυπολογιστούν οι πωλήσεις των θυγατρικών της, Daihatsu και της Hino, ο συνολικός αριθμός φτάνει τις 10.821.480 μονάδες, καταγράφοντας συνολική πτώση 3,7%.
Παρά τη μείωση, η Toyota διατήρησε σημαντική διαφορά από τον Όμιλο Volkswagen, που βρέθηκε στη δεύτερη θέση με 9,03 εκατομμύρια πωλήσεις - μειωμένες κατά 2,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Αντίθετα με την Ιαπωνία, οι πωλήσεις εκτός της εγχώριας αγοράς κατέγραψαν μικρή αύξηση 0,5%. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Toyota και της Lexus αυξήθηκαν κατά 4,3% στη Βόρεια Αμερική (2.729.987 μονάδες) και 3,6% στην Ευρώπη (1.166.325 μονάδες), καθώς η ζήτηση για τα υβριδικά παρέμεινε ισχυρή.
Στην Ασία σημειώθηκε πτώση 3,1% (3.214.633 μονάδες) λόγω μείωσης 6,9% στην Κίνα (1.775.995 μονάδες), όπου η Toyota αντιμετωπίζει εντεινόμενο ανταγωνισμό από τοπικούς κατασκευαστές, που παρουσιάζουν πιο προσιτά αυτοκίνητα.
Η πλειοψηφία των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων που πούλησε ο όμιλος Toyota ήταν αυτοφορτιζόμενα υβριδικά (4.142.412 μονάδες), ακολουθούμενα από plug-in υβριδικά (153.829 μονάδες), αμιγώς ηλεκτρικά (139.892 μονάδες), ήπια υβριδικά (94.810 μονάδες) και κυψελών καυσίμου (1.778 μονάδες). Συνολικά, τα υβριδικά αντιστοιχούσαν στο 40,8% του παγκόσμιου όγκου πωλήσεων της Toyota το 2024, με τα BEVs να περιορίζονται στο 1,4%.

Η Toyota δεν δημοσίευσε στοιχεία πωλήσεων για κάθε μοντέλο ξεχωριστά, αλλά φαντάζει βέβαιο ότι τα RAV4 και Corolla διατήρησαν τις θέσεις τους ως τα πιο δημοφιλή μοντέλα του ιαπωνικού ομίλου.