Η Toyota κράτησε και το 2024 τα σκήπτρα των παγκόσμιων πωλήσεων

Toyota Corolla 1

Η πτώση των πωλήσεών του στην ιαπωνική αγορά κατά 19,7% δεν ήταν αρκετή για να ρίξει τον όμιλο Toyota από την κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων το 2024 - όπου παρέμεινε για 5η διαδοχική χρονιά.

Η Toyota και οι θυγατρικές της πούλησαν συνολικά 10.821.480 μονάδες το 2024 σε όλο τον πλανήτη, καταγράφοντας πτώση 3,7% σε σχέση με το 2023 - πτώση που εν πολλοίς οφείλεται στη σημαντική μείωση των πωλήσεών τους στην ιαπωνική αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μείωση των πωλήσεων της Toyota στην αγορά της χώρας της αποδίδεται κυρίως στο σκάνδαλο με παραποιήσεις σε δοκιμές πιστοποίησης, που ανάγκασε την εταιρεία να σταματήσει την παραγωγή αρκετών μοντέλων - συμπεριλαμβανομένου του Prius.

Από αυτά τα 10,82 εκατομμύρια οχήματα τα 4.532.721 ήταν εξηλεκτρισμένα, στην μεγάλη τους πλειοψηφία υβριδικά, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 23,7%. Ωστόσο, από το σύνολο των πωλήσεων της ιαπωνικής εταιρείας το 2024, μόνο το 1,4% ήταν αμιγώς ηλεκτρικά.

Πιο συγκεκριμένα, η Toyota και η Lexus πούλησαν τη χρονιά που πέρασε 10.159.336 οχήματα, σημειώνοντας μείωση 1,4% σε σχέση με το 2023. Αν συνυπολογιστούν οι πωλήσεις των θυγατρικών της, Daihatsu και της Hino, ο συνολικός αριθμός φτάνει τις 10.821.480 μονάδες, καταγράφοντας συνολική πτώση 3,7%.

Παρά τη μείωση, η Toyota διατήρησε σημαντική διαφορά από τον Όμιλο Volkswagen, που βρέθηκε στη δεύτερη θέση με 9,03 εκατομμύρια πωλήσεις - μειωμένες κατά 2,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίθετα με την Ιαπωνία, οι πωλήσεις εκτός της εγχώριας αγοράς κατέγραψαν μικρή αύξηση 0,5%. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Toyota και της Lexus αυξήθηκαν κατά 4,3% στη Βόρεια Αμερική (2.729.987 μονάδες) και 3,6% στην Ευρώπη (1.166.325 μονάδες), καθώς η ζήτηση για τα υβριδικά παρέμεινε ισχυρή.

Στην Ασία σημειώθηκε πτώση 3,1% (3.214.633 μονάδες) λόγω μείωσης 6,9% στην Κίνα (1.775.995 μονάδες), όπου η Toyota αντιμετωπίζει εντεινόμενο ανταγωνισμό από τοπικούς κατασκευαστές, που παρουσιάζουν πιο προσιτά αυτοκίνητα.

Η πλειοψηφία των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων που πούλησε ο όμιλος Toyota ήταν αυτοφορτιζόμενα υβριδικά (4.142.412 μονάδες), ακολουθούμενα από plug-in υβριδικά (153.829 μονάδες), αμιγώς ηλεκτρικά (139.892 μονάδες), ήπια υβριδικά (94.810 μονάδες) και κυψελών καυσίμου (1.778 μονάδες). Συνολικά, τα υβριδικά αντιστοιχούσαν στο 40,8% του παγκόσμιου όγκου πωλήσεων της Toyota το 2024, με τα BEVs να περιορίζονται στο 1,4%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Toyota δεν δημοσίευσε στοιχεία πωλήσεων για κάθε μοντέλο ξεχωριστά, αλλά φαντάζει βέβαιο ότι τα RAV4 και Corolla διατήρησαν τις θέσεις τους ως τα πιο δημοφιλή μοντέλα του ιαπωνικού ομίλου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ