Η Toyota μένει πιστή στα θερμικά και υβριδικά αυτοκίνητα, ειδικά για την Ευρώπη

Toyota Hybrid range

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να μην είναι η προτεραιότητα για την ιαπωνική εταιρεία, που δικαιώνεται για την επιλογή της να επενδύει στα υβριδικά τα τελευταία χρόνια.

Η πίστη της Toyota στα υβριδικά αυτοκίνητα -μέσα στη γενικευμένη φρενίτιδα των τελευταίων ετών για τα ηλεκτρικά- επανέφερε την εταιρεία του Τόκιο στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων - και συνεπώς αυτή ήταν μια επιλογή για την οποία δικαιώθηκε πανηγυρικά.

Η ιστορία του υβριδικού Toyota Prius
Η ιστορία του υβριδικού Toyota Prius
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα EV κατέχουν σημαντικό θέση στο μελλοντικό κάδρο της εταιρείας, αλλά εξακολουθούν να μην είναι η προτεραιότητα για αυτήν. Για την ακρίβεια, η κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη εξακολουθεί να μην είναι στα πλάνα της Toyota, όπως επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota Ευρώπης, Yoshihiro Nakata, σε συνέντευξή του στο ισπανικό μέσο CincoDías.

Συγκεκριμένα, ο Ιάπωνας είπε πως “όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνουν δημοφιλή και αποκτήσουν βιώσιμο μερίδιο πωλήσεων, τότε θα σκεφτούμε την παραγωγή ηλεκτρικών στην Ευρώπη”. Προς το παρόν η Toyota διαθέτει στην ήπειρό μας το ηλεκτρικό bZ4x και μια σειρά από EV φορτηγάκια και vans, που εξέλιξε και παράγει σε συνεργασία με τη Stellantis.

Yoshihiro Nakata, διευθύνων σύμβουλος Toyota Ευρώπης
Yoshihiro Nakata, διευθύνων σύμβουλος Toyota Ευρώπης

H Toyota θα ασχοληθεί με τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη όταν φανεί πως θα είναι σε θέση να πουλάει τουλάχιστον 250.000 EV στην ήπειρό μας, το χρόνο. Η κινεζική Chery, για παράδειγμα, σκοπεύει να παράγει 200.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο εργοστάσιό της στη Βαρκελώνη της Ισπανίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχουμε κάθε είδους ηλεκτρική τεχνολογία, αλλά οι συνθήκες διαφέρουν από χώρα σε χώρα και από περιοχή σε περιοχή”, συνέχισε ο Nakata. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι ο εχθρός, όχι ο τύπος του κινητήρα του αυτοκινήτου. Από την άποψη αυτή, αυτό που θέλουμε είναι να μην μείνει πίσω κάποια από τις τεχνολογίες”.

Η εμπιστοσύνη της Toyota στα υβριδικά δεν σημαίνει ότι οι Ιάπωνες αδιαφορούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - κάθε άλλο, μάλιστα. “Προετοιμαζόμαστε με σοβαρότητα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που είναι μια κρίσιμη παράμετρος για τη μδενική εκπομπή CO2. Αλλά επίσης προετοιμαζόμαστε και για άλλους τομείς, που θα ικανοποιούν τις ανάγκες κάθε πελάτη”, συμπλήρωσε ο Nakata.

Θυμίζουμε ότι πρόσφατα η Toyota υπέγραψε με τις εγχώριες Mazda και Subaru συμφωνία εξέλιξης νέων, πιο συμπαγών και οικονομικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, που θα μπορούν να λειτουργούν και με συνθετικά βιοκαύσιμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota bZ3x concept
Toyota bZ3x concept

Η Toyota έχει οκτώ εργοστάσια στην Ευρώπη: από δύο στη Βρετανία και την Πολωνία, και από ένα στη Γαλλία, την Πορτογαλία, την Τσεχία και την Τουρκία. Αλλά, βάσει και των παραπάνω, δεν είναι στα πλάνα της να μετασχηματίσει τη γραμμή παραγωγής κανενός από αυτά για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τέλος, σχετικά με την εισροή όλο και περισσότερων κινεζικών εταιρειών στην Ευρώπη, ο Nakata εξήγησε: “Μόλις οριστούν οι συνθήκες περί δίκαιου ανταγωνισμού μεταξύ των κατασκευαστών, η ευθύνη μας ως αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας. Σε αυτό εστιάζουμε. Αλλά ο ανταγωνισμός είναι ευπρόσδεκτος για την Toyota, από την πλευρά του πελάτη”.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ