De Meo: Πολύ αργά για τα συνθετικά καύσιμα -Κανείς δεν εξελίσσει θερμικούς κινητήρες
Κανένας κατασκευαστής στην Ευρώπη δεν επενδύει στην εξέλιξη νέων κινητήρων βενζίνης ή diesel, λέει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault Luca de Meo - όλοι αφοσιώνονται πλέον μόνο στην ηλεκτροκίνηση και στο υδρογόνο.
Παρότι απέχουμε 12 χρόνια από την οριστική απαγόρευση -αν, εντέλει, εφαρμοστεί- πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα προχωρήσουν στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας τους πολύ πριν από το 2035.
Ήδη από το 2030, οι περισσότερες -αν όχι όλες οι- εταιρείες του ομίλου Stellantis θα διαθέτουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως και οι Renault, Volvo, Ford Ευρώπης, Bentley και Rolls-Royce, ενώ η Jaguar θα προχωρήσει σε αυτή την κίνηση από το 2025 κιόλας. Από το 2026 κάθε νέο Audi που λανσάρεται θα είναι ηλεκτρικό, και θα ακολουθήσουν μέχρι το 2035 και οι άλλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές.
BUY NOW
«Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποιος στην Ευρώπη που να εξελίσσει έναν εντελώς νέο [θερμικό] κινητήρα» ειπε ο Luca de Meo. «Κανείς δεν επενδύει σε νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης από το μηδέν. Όλα τα χρήματα πηγαίνουν στους ηλεκτροκινητήρες και στην τεχνολογία του υδρογόνου», πρόσθεσε, μιλώντας στην εφημερίδα Politico.
Κατά συνέπεια, όσοι θερμικοί κινητήρες υπάρχουν σήμερα θα παραμείνουν μέχρι το τέλος για κάθε εταιρεία, μόνο με ορισμένες αναβαθμίσεις για να καλύψουν τις νέες προδιαγραφές ρύπων Euro7 που θα ισχύσουν από το καλοκαίρι του 2026.
Πρώτοι, φυσικά, θα εξαφανιστούν οι πολυκύλινδροι κινητήρες όπως βέβαια ο W16 της Bugatti, και ο V10 της Audi (με το τέλος του R8) και της Lamborghini - που θα τοποθετήσει υβριδικό V8 στη νέα Huracan. Ωστόσο, η εταιρεία της Sant' Agata ετοιμάζεται να αποκαλύψει το διάδοχο της Aventador με υβριδικό V12.
Η Lamborghini, μαζί με τη Ferrari, την Porsche και άλλους κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων, προσπαθούν να αλλάξουν τους όρους της απαγόρευσης θερμικών κινητήρων το 2035, διεκδικώντας τη συνέχισή τους για κατασκευαστές με όριο 10 χιλιάδων πωλήσεων το χρόνο και με τη χρήση 100% βιώσιμων βιοκαυσίμων.
«Αυτή είναι μια λύση πολυτελείας που εξακολουθεί να είναι μια πιθανότητα», είπε ο De Meo, εξηγώντας ότι η παραγωγή των βιοκαυσίμων πρέπει να αυξηθεί σημαντικά για να μπορέσουν να εφαρμοστούν στην αγορά, και φυσικά να αναπτυχθεί το δίκτυο παραγωγής και προμήθειάς τους.