Στο χείλος της καταστροφής μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία -Ποια εταιρεία βαράει «κανόνι»

Εργοστάσιο αυτοκινήτου

Μαύρα σύννεφα έχουν απλωθεί πάνω από τη «νέα Tesla» η οποία δεν έχει καταφέρει να βρει αρκετούς αγοραστές για τα μοντέλα της.

Σαν τα μανιτάρια ξεπήδησαν τα προηγούμενα χρόνια οι κινεζικές εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επωφελούμενες από τις ισχυρές κρατικές ενισχύσεις, και έχοντας ως στόχο να αναδειχθούν σε νέες Tesla.

Παρ΄όλα αυτά, το εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, μέσα στο οποίο καλούνται να σταδιοδρομήσουν, δεν έχει αποδειχθεί φιλόξενο για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η HiPhi, με έδρα τη Σαγκάη, και όραμα να διαθέσει στην αγορά κάποια εκ των πιο τεχνολογικά προηγμένων μοντέλων παγκοσμίως. Το στρατηγικό της πλάνο, ωστόσο, γρήγορα εκτροχιάστηκε.

εργοστάσιο Hiphi
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, τον Φεβρουάριο του 2024 ανακοίνωσε ότι βάζει «χειρόφρενο» στην παραγωγή των μοντέλων της, στο πλαίσιο ενός προγράμματος αναδιοργάνωσης, με στόχο την αναχρηματοδότηση των δραστηριοτήτων της αλλά και την εύρεση ενός συμμάχου.

Οι απέλπιδες προσπάθειές της, ωστόσο, δεν καρποφόρησαν, με τη μητρική εταιρεία, Human Horizons, να αιτείται την Πέμπτη 8 Αυγούστου να εισέλθει σε επίσημη διαδικασία πτώχευσης, γνωστοποιώντας ότι τα περιουσιακά της στοιχεία δεν επαρκούν για την κάλυψη των χρεών της.

Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, η είσοδος της HiPhi στον κόσμο των τεσσάρων τροχών προκάλεσε κύμα ενθουσιασμού, με τους καταναλωτές στη χώρα να εντυπωσιάζονται από τις τεχνολογίες των μοντέλων της, αλλά και το όραμα της εταιρείας να αναδειχθεί σε μια νέα Tesla ή και να την ξεπεράσει.

Παρ΄ όλα αυτά, οι ιδιαίτερα υψηλές τιμές των προϊόντων της, σε συνδυασμό με την αδυναμία της -παρά τις μεγάλες επενδύσεις στη διαφήμιση- να γίνει επαρκώς γνωστή στο καταναλωτικό κοινό, οδήγησαν σε ισχνές εμπορικές επιδόσεις.

Η κατάσταση της HiPhi καταδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα, όπου πάνω από 100 μάρκες εμπλέκονται σε έναν πόλεμο τιμών, ενώ η ζήτηση μειώνεται λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας και της λήξης των κρατικών επιδοτήσεων για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων το 2022.

hiphi x
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η HiPhi επιχείρησε να εισέλθει και στην ευρωπαϊκή αγορά, εγκαινιάζοντας αντιπροσωπεία στη Γερμανία, αλλά ούτε η Γηραιά Ήπειρος αποδείχθηκε φιλόξενη για τη μάρκα, με τις πωλήσεις της να είναι σχεδόν μηδενικές.

H ΗiPhi συστήθηκε στον αυτοκινητικό κόσμο με το μοντέλο "X", ένα μεγάλο crossover που παρουσιάστηκε ως ένα από τα πιο προηγμένα αυτοκίνητα παγκοσμίως.

Μεταξύ άλλων, φέρει πόρτες που ανοίγουν εν μέρει με τη λογική των Gullwing θυρών, και αντί για χειρολαβές έχουν κάμερες ώστε να ξεκλειδώνουν με αναγνώριση προσώπου, Ενσωματώνει, επίσης, 562 αισθητήρες στο εσωτερικό και στο εξωτερικό που παρέχουν μια σαφή εικόνα του οχήματος και του περιβάλλοντός του και έγινε το πρώτο μαζικής παραγωγής όχημα του κόσμου με σύνδεση στο δίκτυο 5G-V2X.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ