Άδοξο τέλος θα έχει ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων, το οποίο στο παρελθόν απασχολούσε 1.800 εργαζόμενους.
Το να βλέπουμε ένα εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο είναι λυπηρό. Και αυτό γιατί γνωρίζουμε ότι εκεί δούλευαν χιλιάδες άνθρωποι σε καθημερινή βάση και κατασκεύαζαν αυτό που ορισμένοι αγαπάμε. Αυτοκίνητα.
Ένα τέτοιο μας παρουσιάζει και το παρακάτω βίντεο, με τον εικονολήπτη να μπαίνει βαθιά μέσα στο παρατημένο εργοστάσιο και να μας δείχνει πώς είναι σήμερα μετά από τόσα χρόνια εγκατάλειψης. Παρά το γεγονός ότι το εργοστάσιο της FIAT στο Termini Imerese της Σικελίας έχει κλείσει από το 2011, τα περισσότερα μηχανήματα και ο εξοπλισμός των γραφείων έχουν παραμείνει εκεί.
BUY NOW
Το συγκεκριμένο εργοστάσιο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1970 και έχουν βγει από την γραμμή παραγωγής του εκατομμύρια αυτοκίνητα. Μάλιστα το 2006 είχε γιορτάσει την συνολική παραγωγή 4 εκ. οχημάτων.
Σε αυτό κατασκευάστηκαν μερικά από τα πιο δημοφιλή μοντέλα του Ιταλού κατασκευαστή, όπως το εμβληματικό 500, το 126, το Panda και το Punto, ενώ στο ενεργητικό του βρίσκουμε και την παραγωγή της Lancia Ypsilon.
Το τελευταίο αυτοκίνητο βγήκε από το συγκεκριμένο εργοστάσιο τον Νοέμβριο του 2011 και ήταν μια Lancia Ypsilon, ενώ όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο, θα μπορούσε να συνεχίσει την λειτουργία του.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα εργοστάσια αδειάζουν λίγο μετά το πέρας της παραγωγής, αλλά το πρώην εργοστάσιο της FIAT με έδρα τη Σικελία (λίγο έξω από το Παλέρμο) φαίνεται να έχει μείνει ανέγγιχτο.
Η μέγιστη παραγωγή που μπορούσε να φτάσει το συγκεκριμένο εργοστάσιο ήταν 140.000 αυτοκίνητα το χρόνο, αλλά πριν το κλείσει η ιταλική εταιρεία λειτουργούσε μόνο με το 40% της δύναμής του. Κατά συνέπεια, απασχολούσε περίπου 1.800 άτομα και βοηθούσε στα συνολικά έσοδα.
Το εργοστάσιο στο Termini Imerese πουλήθηκε στα τέλη του 2011 στην DR, μια ιταλική μάρκα που συναρμολογεί μοντέλα της κινεζικής Cherry, αλλά δεν προχώρησε στην επαναλειτουργία του. Από τότε, έχει αλλάξει πολλές φορές χέρια και η τελευταία που το αγόρασε η ιταλική εταιρεία Blutec με σκοπό να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητο.
Το «σχέδιο» όμως δεν ευδοκίμησε, μιας και η εταιρεία χρεοκόπησε λόγω απάτης ύψους 16 εκ. ευρώ. Τελικά, το εργοστάσιο βρίσκεται σε διαδικασία αδειάσματος, λίγο πριν κατεδαφιστεί.