Με «καύσιμο» τον ήλιο: Αυτά τα αυτοκίνητα πρέπει να δούμε οπωσδήποτε στην Ελλάδα

Lightyear One ηλεκτρικό που φορτίζει από τον ήλιο 2021

Πολλαπλασιάζονται οι προσπάθειες επαναπροσδιορισμού του όρου «ηλεκτροκίνηση», μέσω της εξέλιξης μοντέλων που θα φορτίζουν απευθείας από τον ήλιο.

Στον απόηχο της ειλημμένης απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον τερματισμό της πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel, έχουν αρχίσει να πληθαίνουν οι φωνές που διάκεινται εχθρικά απέναντι στην ηλεκτροκίνηση.

Πρόκειται για ένα θέμα που τα τελευταία χρόνια απασχολεί ιδιαίτερα έντονα τον δημόσιο, αυτοκινητικό διάλογο, με πολλούς να εκφράζουν τις αμφιβολίες τους σχετικά με το κατά πόσο είναι έτοιμη η χώρα μας να μεταβεί στο νέο καθεστώς της αυτοκίνησης.

Βασικό επιχείρημά τους είναι το αδιαμφισβήτητο χάσμα μεταξύ των τιμών στα συμβατικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την ίδια ώρα που πολλοί επικεντρώνονται, αφενός στο έλλειμμα δημόσιων σημείων φόρτισης και αφετέρου στο πόσο εφικτός θα είναι ο ανεφοδιασμός των ηλεκτρικών στο σπίτι, πολλώ δε μάλλον όταν η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών της χώρας μας διαμένει σε πολυκατοικίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι είναι δύσκολο να… απλώνουμε πολύμπριζα στα πεζοδρόμια, πολλοί προτείνουν την εύρεση εναλλακτικών λύσεων που θα καταστήσουν τη ζωή μας (και τις μετακινήσεις μας) ευκολότερη.

Αυτό τον σκοπό έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φορτίζουν απευθείας - και δωρεάν - από τον ήλιο, δίνοντας επικουρικό ρόλο στα καλώδια φόρτισης.

Sono Sion

Προς αυτή την κατεύθυνση βαδίζει η τολμηρή πρωτοβουλία της γερμανικής Sono Motors να κατασκευάσει το “Sion”, ένα ηλιακό αυτοκίνητο που θα βγει στην παραγωγή σε περίπου ένα χρόνο, το 2ο εξάμηνο του 2023, κατασκευαζόμενο στη Φινλανδία.

Για τη φόρτιση του αυτοκινήτου θα φροντίζουν κυψέλες μονοκρυσταλλικού πυριτίου που καταλαμβάνουν κάθε σπιθαμή του αμαξώματος, από την οροφή, το καπό, τα πλαϊνά πάνελ έως και το πίσω τμήμα.

sono sion ηλεκτρικό αυτοκίνητο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ηλιακές κυψέλες θα συλλέγουν την ενέργεια του ήλιου, η οποία θα εισχωρεί σε μια υδρόψυκτη μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 54 kWh που θα προσφέρει συνολική αυτονομία 305 χιλιομέτρων – σε συνδυασμό με την ενέργεια που θα παρέχεται μέσω φορτιστή.

Σύμφωνα με τη Sono, η ενέργεια που θα συλλέγεται από τον ήλιο θα χαρίζει στο Sion 112-245 χλμ. την εβδομάδα, ένας αριθμός που είναι υπεραρκετός για την πραγματοποίηση των καθημερινών μετακινήσεων εντός του αστικού ιστού.

Παράλληλα, οι κυψέλες μονοκρυσταλλικού πυριτίου που «ντύνουν» το αμάξωμα φέρουν διόδους παράκαμψης υψηλής απόδοσης που ελαχιστοποιούν την πτώση ισχύος που προκαλείται από τη σκιά.

sono sion ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Το Sion επιδέχεται, επίσης, φόρτιση 11 kW σε wallbox ή 75 kWh σε ταχυφορτιστή, ενώ δίνει τη δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να τροφοδοτήσει με ηλεκτρικό ρεύμα και άλλες ηλεκτρικές συσκευές στο σπίτι ή άλλα ηλεκτρικά οχήματα, με παροχή μέχρι 11 kW. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

O ηλεκτροκινητήρας του έχει ισχύ 163 ίππων και ροπή 270 Nm, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 140 χλμ./ώρα.

Η τιμή του θα είναι ιδιαίτερα προσιτή, καθώς η εταιρεία του Μονάχου φιλοδοξεί να το διαθέτει έναντι 25.126 ευρώ. Στόχος της εταιρείας είναι σε χρονικό διάστημα επτά ετών να παραχθούν περί τα 257.000 κομμάτια.

Lightyear 0

Τον όρο ηλεκτροκίνηση επαναδιαπραγματεύεται και η ολλανδική εταιρεία Lightyear που ήδη επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους να παραγγείλουν το μοντέλο με την κωδική ονομασία “0”.

Πέντε τετραγωνικά μέτρα ηλιακών κυψελών σε οροφή και καπό τραβούν την ενέργεια από τον ήλιο, ενώ μία τυπική μέρα χωρίς σύννεφα η μπαταρία 60 kWh θα μπορεί να δεχθεί σχεδόν 70 χλμ. αυτονομίας.

lightyear one ηλιακό αυτοκίνητο

Σύμφωνα, μάλιστα, με την εταιρεία, οι ιδιοκτήτες του “0” θα μπορούν να το οδηγούν έως και για 7 μήνες, διανύοντας 7.400 χλμ. χωρίς να χρειάζεται να το συνδέσουν στην πρίζα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν το Lightyear 0 συνδεθεί με ταχυφορτιστή, μπορεί να προσθέσει 520 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις μία ώρα, ενώ σε ένα wallbox δέχεται 32 χιλιόμετρα αυτονομίας για κάθε ώρα που παραμένει στην πρίζα.

Η τιμή εκκίνησης των 250.000 ευρώ, αναμφίβολα, κρίνεται απαγορευτική για τα χαμηλά βαλάντια. Τα έσοδα, ωστόσο, από τις πωλήσεις του “0” θα αξιοποιηθούν για την εξέλιξη ενός ακόμα ηλιακού αυτοκινήτου που θα κοστίζει 30.000 ευρώ.

Squad

Μεγάλη δημοφιλία στη χώρα μας ενδέχεται να είχε και το micro car της ολλανδικής εταιρείας Squad, το οποίο θα παραχθεί εντός του 2023, με την τιμή του να ξεκινά από τα 6.250 ευρώ.

Χάρη στο ηλιακό πάνελ που φέρει στην οροφή του, το διθέσιο λιλιπούτειο μοντέλο της ολλανδικής εταιρείας, σε μία ηλιόλουστη μέρα, μπορεί να κινηθεί για έως και 20 χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστεί να φορτίσει τις μπαταρίες του από πρίζα. 

squad micro ηλιακό αυτοκίνητο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την κίνηση του φροντίζουν δύο μικροί ηλεκτρικοί κινητήρες που αποδίδουν συνολικά 5,43 ίππους με την τελική να περιορίζεται στα 45 χλμ./ώρα λόγω της κατηγορίας (τετράτροχα οχήματα).

Τα Lighyear 0, Sono Sion και το micro car της Squad επιθυμούν να ανακατέψουν την τράπουλα στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, απαλλάσσοντας τους οδηγούς από το άγχος του πού θα φορτίσουν το όχημά τους.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ