Η μεγάλη ηλικία των αυτοκινήτων αποτελεί πρόβλημα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ενώ γίνεται όλο και πιο αναγκαία η λήψη μέτρων που θα δίνουν κίνητρα αγοράς νέων οχημάτων στους υποψήφιους αγοραστές.
Ο μέσος όρος ηλικίας των στόλων οχημάτων ανά χώρα ολοένα και αυξάνεται πανευρωπαϊκά, όπως εξάλλου και ο μέσος όρος ηλικίας των Ευρωπαίων πολιτών. Στη χώρα μας τα οχήματα έχουν κατά μέσο όρο ηλικία 17,3 ετών, ενώ ακόμη και σε χώρες όπως η Γερμανία, ο μέσος όρος έχει φτάσει σε διψήφιο αριθμό (πάνω από 10 έτη), ενώ το 2010 ήταν μόλις στα 8,1 έτη.
Ο τεχνικός σύλλογος ελέγχου TUV SUD στη Γερμανία αντιδρά σε αυτή την κατάσταση με έναν περίεργο τρόπο, αφού προτείνει όλα τα αυτοκίνητα ηλικίας άνω των δέκα ετών να υποβάλλονται πλέον σε τεχνικό έλεγχο κάθε χρόνο, και όχι κάθε δύο χρόνια, όπως συμβαίνει τώρα.
BUY NOW
Σύμφωνα με τους επικεφαλής, ο λόγος για αυτή την αλλαγή είναι ο υψηλότερος κίνδυνος εμφάνισης βλαβών που μπορούν στη συνέχεια να οδηγήσουν σε ατυχήματα. Όπως ήταν αναμενόμενο, η συγκεκριμένη πρόταση έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της AvD (Automobilclub von Deutschland) σε δελτίο τύπου, όπου αναφέρει ότι ο αριθμός των ατυχημάτων που μπορούν να αποδοθούν σε βλάβες λόγω της παλαιότητας των οχημάτων παραμένει χαμηλός εδώ και χρόνια.
Επίσης, αναφέρει ότι ο ανεξάρτητος οργανισμός δοκιμών ADAC δεν έχει αποδείξεις ότι οι συχνότεροι τεχνικοί έλεγχοι θα οδηγούσαν σε περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους.
Ο τακτικότερος τεχνικός έλεγχος από ΚΤΕΟ, αν εφαρμοστεί, δεν λύνει το πρόβλημα της παλαιότητας του στόλου, καθώς δεν προσφέρει άμεσο κίνητρο αγοράς νέων αυτοκινήτων.
Επικρατεί επομένως προβληματισμός για το κατά πόσο η επιβάρυνση των ιδιοκτητών ΙΧ με περισσότερους τεχνικούς ελέγχους θα τους ενθάρρυνε να πουλήσουν ή να αποσύρουν το αυτοκίνητό τους ώστε να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Τέλος, να τονίσουμε πως και στην Ελλάδα το πλαίσιο τεχνικών ελέγχων χρειάζεται ανασχεδιασμό καθώς καθημερινά βλέπουμε εκατοντάδες επικίνδυνα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν στους δρόμους.