Από τη Λαμία στην Πάτρα σε 1,5 ώρα -Έρχεται ο αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Κεντρική Ελλάδα

αυτοκινητόδρομος

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα συνεχίζεται το έργο που αφορά τον δρόμο Μπράλος-Άμφισσα, τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο.

Στην πρόοδο των εργασιών στον δρόμο Μπράλος-Άμφισσα αναφέρθηκε -μεταξύ άλλων- ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας από το βήμα της Μόνιμης Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλή, την Τρίτη 16 Ιουλίου.

Εξήγησε ότι το έργο συνεχίζεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και βρίσκεται στο στάδιο της εκπόνησης των μελετών, έχοντας ολοκληρωθεί το 90% του προγράμματος γεωτεχνικών εργασιών. Επίσης, έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 90% οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις, ενώ η ημερομηνία περαίωσης του έργου είναι η 15η Αυγούστου 2027.

Σχετικά με τις απαλλοτριώσεις, ο κ.Σταϊκούρας ανέφερε ότι έχει γίνει το Δικαστήριο, έχει εκδοθεί η σχετική δικαστική απόφαση και η αντίστοιχη αναγνώριση δαπάνης, και αναμένεται η υπογραφή των αποφάσεων δέσμευσης ποσού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
μπράλος-άμφισσα και Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο

Το έργο

Το φυσικό αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη και κατασκευή των παρεμβάσεων βελτίωσης του τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, σε δύο υπο-τμήματα: Το Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και Μεταλλεία Βωξίτη – Άμφισσα, συνολικού μήκους 24 χλμ.

Περιλαμβάνεται η κατασκευή μεγάλων τεχνικών έργων, όπως είναι η κατασκευή 2 σηράγγων συνολικού μήκους περίπου 4,7 χλμ., 7 γεφυρών συνολικού μήκους άνω του 1 χλμ., 6 ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Στο ίδιο τμήμα υπάρχουν άλλα 2 χλμ. κατασκευασμένου έργου που είναι η παράκαμψη Γραβιάς, όπως επίσης και το τέλος της παράκαμψης Γραβιάς έως τα Μεταλλεία Βωξίτη μήκους περίπου 5 χλμ. Το τελευταίο τμήμα αποτελεί αντικείμενο άλλης εργολαβίας η οποία έχει ξεκινήσει εργασίες πέρυσι. Το συνολικό, λοιπόν, μήκος του Μπράλος-Άμφισσα είναι 31 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, δεδομένου ότι είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2021-2027, με προϋπολογισμό έργου 262 εκατ. ευρώ.

Θυμίζουμε ότι το Μπράλος-Άμφισσα αποτελεί κομμάτι του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο, που θα επιτρέψει τη μείωση της απόστασης μεταξύ Λαμίας και Πάτρας από 185 χλμ. σήμερα στα 160 χλμ. και θα συρρικνώσει τον χρόνο οδήγησης για ένα ΙΧ στο μισό, δηλαδή από 3 ώρες σήμερα σε 1,5 ώρα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ