Το Lexus GX δεν έχει σταδιοδρομήσει στη χώρα μας, αλλά σε αγορές όπως -κυρίως- την αμερικανική σημειώνει μεγάλη επιτυχία, και τώρα ήρθε η στιγμή για το διάδοχό του.
Η προηγούμενη, δεύτερη γενιά του παρέμεινε στην αγορά για σχεδόν μιάμιση δεκαετία -από το 2010- ως ένα σκληροτράχηλο, ιδιαίτερα ικανό εκτός δρόμου 4x4, αλλά και ταυτόχρονα με τα premium χαρακτηριστικά της πολυτελούς εταιρείας της Toyota.
Η νέα του γενιά, που είναι μοντέλο του 2024 και θα διατεθεί στην αγορά των ΗΠΑ από τον επόμενο χρόνο, έχει ακόμη πιο δυναμική και σκληρή εμφάνιση και συνεχίζει να καλύπτει την επιθυμία των Αμερικανών για μεγάλους θερμικούς κινητήρες - καθώς κινείται από τη V6 μονάδα των 349 ίππων.
BUY NOW
Το νέο GX βασίζεται στην πλατφόρμα GA-F που έχει και το LX 600 και εφοδιάζεται με ανάρτηση διπλών ψαλιδιών εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω - με την προαιρετική επιλογή της Adaptive Variable Suspension με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
Αντίστοιχα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο είναι το σύστημα διεύθυνσής του, το οποίο έχει σημαντικά βελτιωμένη αίσθηση τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου σύμφωνα με τη Lexus, όσο και ο υποπολλαπλασιασμός των σχέσεων μεταξύ των 4WD-High και 4WD-Low.
Για τη μετάδοσή του φροντίζει το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με μπλοκέ κεντρικό διαφορικό Torsen περιορισμένης ολίσθησης, καθώς και με μπλοκέ πίσω διαφορικό. Συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, που μεταδίδει την ισχύ του twin-turbo V6 των 3.4 λίτρων στη μοναδική μέχρι στιγμής έκδοση, GX 550.
Σε δεύτερο χρόνο θα υπάρξει και υβριδική έκδοση του ιαπωνικού πολυτελούς SUV, αλλά η Toyota δεν έχει προσδιορίσει ακόμη χρονικά το λανσάρισμά της. Οι εκδόσεις στις οποίες θα διατίθεται στις ΗΠΑ θα είναι οι Premium και Luxury, ενώ θα υπάρχει και η πιο «περιπετειώδης» Overtrail με περισσότερα off-road στοιχεία και διχρωμία του αμαξώματος με τη μαύρη οροφή.
Σε σχέση με τη δεύτερη γενιά του, το νέο GX έχει πιο αιχμηρή αισθητική με περισσότερες γωνίες και νευρώσεις του αμαξώματος. Φιλοξενεί μια ιδιαίτερη έκφανση της χαρακτηριστικής πολυγωνικής γρίλιας της Lexus, καθώς και πιο κάθετο παρ-μπριζ. Στην ουρά η ηλεκτρική πίσω θύρα έχει ξεχωριστά ανοιγόμενο τζάμι, για πιο εύκολη φόρτωση μικρότερων αντικειμένων.
Άλλες λεπτομέρειες του σχεδιασμού του είναι οι μαύρες ενθέσεις στους προφυλακτήρες, η αλουμινένια προστατευτική πλάκα κάτω από το ρύγχος, και οι ιδιαίτεροι τροχοί 18 ιντσών με ελαστικά 33''.
Από πλευράς ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της πρόσφυσης, διαθέτει crawl control, έλεγχο πρόσφυσης στην κατηφόρα, καθώς και 3D κάμερα για κάθε έδαφος. Παράλληλα, το Ηλεκτρο-Κινητικό Δυναμικό Σύστημα Ανάρτησης προσφέρει ευρύτερο φάσμα στροφής των τροχών, για καλύτερη εκτός δρόμου ικανότητα.
Τέλος, το εσωτερικό του είναι το αντίθετο από το σκληροτράχημο αμάξωμα: πιο φινετσάτο και πολυτελές. Ο πίνακας οργάνων είναι μια ψηφιακή οθόνη 12,3'' (σε αντίθεση με τα δύο αναλογικά όργανα της δεύτερης γενιάς) ενώ η οθόνη των πολυμέσων έχει διάσταση 14 ιντσών και υποστηρίζει κανονικά τα Apple CarPlay και Android Auto.
Το Lexus GX θα διατίθεται στις ΗΠΑ σε εξαθέσια είτε επταθέσια έκδοση, αλλά οι τιμές του δεν είναι ακόμη γνωστές. Η τρέχουσα γενιά του κοστίζει στην Αμερική από 57 χιλιάδες ευρώ, και αναμένεται και η καινούρια να κινηθεί στα ίδια επίπεδα, για ένα μεγάλο SUV που πουλάει στη χώρα περί τα 30 χιλιάδες αντίτυπα το χρόνο.