Άκρως εντυπωσιακό φαίνεται -και ακούγεται- το Lexus LFR, αδερφό μοντέλο του πρωτοτύπου Toyota GR GT3, με τον twin-turbo V8 κινητήρα του στις δοκιμές εξέλιξης του στο Nurburgring και το Spa.
Από τις εικόνες που μπορείτε να δείτε στο παρακάτω Video, το Lexus LFR -που απομένει να επιβεβαιωθεί από την ιαπωνική εταιρεία ότι θα έχει αυτή την ονομασία- μοιάζει στη σιλουέτα και τις αναλογίες του με το «δίδυμό» του μοντέλο της Toyota.
Το supersport αυτοκίνητο αυτό δεν είναι άμεσος αντικαταστάτης της θρυλικής LFA, όπως επιβεβαιώνει την απόφαση της Lexus να παραμείνει ενεργή, και μάλιστα με εντυπωσιακό τρόπο, στη σπορ πλευρά της οδήγησης.
BUY NOW
Ο V10 κινητήρας της Yamaha έχει αντικατασταθεί εδώ από έναν ολοκαίνουριο V8 με διπλό υπερσυμπιεστή - και αυτό δεν πρέπει να μας προκαλεί εντύπωση, καθώς το φαινόμενο του «downsizing» αφορά και στα supercars, καθώς πλέον μπαίνει στο παιχνίδι και η υβριδική υποβοήθηση με πρόσθετα ηλεκτρικά μοτέρ.
Ενδεικτικό είναι ότι ο νέα Ferrari F80 με τον V6 κινητήρα της έχει τους μισούς κυλίνδρους από τον πρόγονό της, τη LaFerrari. Τις αιτίες για αυτό αναμφίβολα πρέπει να τις αναζητήσουμε στην αυστηροποίηση των προδιαγραφών ρύπων για τους κατασκευαστές στην Ευρώπη, και αλλού.
Πίσω στο coupe της Lexus, στην ουσία το LFR είναι η έκδοση δρόμου του επερχόμενου αγωνιστικού GT3 της Toyota, και θυμίζει ιαπωνική εκδοχή της Mercedes SLS ή AMG GT με το επιμηκυμένο καπό του. Οι αεραγωγοί στο εμπρός μέρος θυμίζουν Corvette C8, ενώ οι πίσω παραπέμπουν στο LFA.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο δρόμου που βασίζεται, φυσικά, στο GR GT3 concept της μητρικής εταιρείας της Lexus. Η Toyota το παρουσίασε το 2022, και έκτοτε επιβεβαιώθηκε από τους Ιάπωνες ότι η νόμιμη έκδοση για το δρόμο θα φορά το σήμα της Lexus. Αν και η ονομασία LFR δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα, έχει δηλωθεί ως σήμα κατατεθέν από την εταιρεία.
Το αγωνιστικό Toyota GR GT3 θα διαγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA (WEC) το 2026, οπότε η πρεμιέρα του θα πραγματοποιηθεί κάποια στιγμή μέσα στο 2025. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο αν το Lexus LFR θα παρουσιαστεί πριν ή μετά την αγωνιστική έκδοση.
Αν και πολλοί συγκρίνουν το LFR με το LFA, ο νέος αυτός «παίκτης» θα είναι πιθανότατα ένα πιο προσιτό μοντέλο που θα αντικαταστήσει το RC F. Η ναυαρχίδα επιδόσεων της Lexus θα πάρει τη μορφή ενός καθαρά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως παρουσιάστηκε στο πρωτότυπο Electrified Sports πριν από περίπου τρία χρόνια.