Με ενεργειακή ετικέτα θα πωλούνται πλέον τα νέα αυτοκίνητα στη Γερμανία

Germany green car labels

Είναι πολύ πιθανόν ότι έχετε δει σε πλυντήρια, φούρνους ή ψυγεία τις πολύχρωμες ετικέτες που πληροφορούν για την ενεργειακή τους κατανάλωση. Πλέον, θα τις βλέπετε και στα αυτοκίνητα.

Οι ετικέτες αυτές παρέχουν πληροφορίες που χρησιμοποιούνται για να αποκτήσουμε μια γρήγορη ιδέα της ενεργειακής κατανάλωσης αυτών των συσκευών. Σήμερα, που η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας γίνεται εξαπλώνεται πια όλο και περισσότερο και στην αυτοκίνηση, οι ετικέτες αυτές αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους και στα οχήματα του δρόμου.

Η Γερμανία είχε προσπαθήσει να καθιερώσει τις ετικέτες αυτές από το 2011, αλλά τότε ίσχυε ακόμα το σύστημα μέτρησης κατανάλωσης NEDC. Τα δεδομένα του συστήματος αυτού δεν αντιστοιχούσαν καθόλου στην πραγματικότητα, και δεν είχαν αναθεωρηθεί για περισσότερο από μια δεκαετία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο περίφημος κύκλος NEDC, που πλέον έχει αντικατασταθεί από τον WLTP, δεν έλεγε όλη την αλήθεια για την ενεργειακή απόδοση των αυτοκινήτων. Όχι μόνο επειδή βασιζόταν σε μια μεθοδολογία μέτρησης που ήταν αποκομμένη από την πραγματικότητα, αλλά και επειδή παρέλειπε να συνυπολογίσει το βάρος των αυτοκινήτων.

Ως αποτέλεσμα, για παράδειγμα, με τις μετρήσεις του κύκλου NEDC τα μεγάλα SUV θεωρούνταν τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα, ενώ τα μικρά hatchbacks θεωρούνταν -πολλές φορές- πιο ενεργοβόρα.

Σήμερα ολοκληρώνεται η πλήρης μετάβαση της Γερμανίας και όλης της Ευρώπης στον κύκλο WLTP, και τώρα που λύθηκε αυτό το πρόβλημα οι Γερμανοί είναι πια σε θέση να εισάγουν τις περίφημες ενεργειακές ετικέτες στα αυτοκίνητα χωρίς τα προβλήματα που είχαν στην προηγούμενή τους προσπάθεια.

Οι ενεργειακές ετικέτες θα εμφανίζονται τόσο στις επίσημες ιστοσελίδες των εταιρειών και αντιπροσώπων αυτοκινήτων, αλλά ακόμα και στις διαφημίσεις τους. Η υποχρέωση αυτή έχει ήδη τεθεί σε ισχύ στη Γερμανία, καθώς με τις ετικέτες αυτές οι πολιτικοί αναμένουν πολύ περισσότερη διαφάνεια και εναρμόνιση με τον πραγματικό κόσμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, αν κοιτάξουμε τον πίνακα με τις κατηγορίες εκπομπών, είναι στην πραγματικότητα αρκετά ξεκάθαρο προς ποια κατεύθυνση φυσάει ο άνεμος, με το μέτρο αυτό. Η γερμανική κυβέρνηση προσπαθεί για άλλη μια φορά να προωθήσει την διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς δεν λαμβάνεται υπόψη ολόκληρος ο κύκλος ζωής αλλά μόνο η λειτουργία των αυτοκινήτων. Για τον πελάτη δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, αλλά όχι και από περιβαλλοντική άποψη.

Οι εκπομπές ρύπων από την παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που είναι εξαιρετικά υψηλές, δεν περιλαμβάνονται στην τελική αξιολόγηση. Συνεπώς, τα αυτοκίνητα με μπαταρία θα μπορούν να καυχιούνται για την πράσινη κατηγορία Α, που σημαίνει ότι εκπέμπουν μηδενικό CO2.

Στην περίπτωση της κατηγορίας Β, το μέγιστο είναι 95 γραμμάρια, και ακολουθούν αντίστοιχα οι επόμενες κατηγορίες για εκπομπές 96-115 γραμμαρίων (C), 116-135 γραμ. (D), 136-155 γραμ. (E), 156-175 γραμ. (F) και για 176 ή περισσότερα γραμμάρια ανά χιλιόμετρο (G).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, στην περίπτωση των plug-in υβριδικών, η κατανάλωση με πλήρως φορτισμένη και εκφορτισμένη μπαταρία θα πρέπει να εμφανίζεται στις ετικέτες. Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από την άλλη, θα είναι απαραίτητο να αναφέρεται η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο κέντρο της πόλης, στα προάστια, στις περιφέρειες και στους αυτοκινητόδρομους.

Πέραν αυτών που δεν λαμβάνει υπόψη, πάντως, αν μη τι άλλο η νέα αυτή μεθοδολογία με τις ενεργειακές ετικέτες και στα αυτοκίνητα θα φέρει λίγη περισσότερη διαφάνεια σχετικά με τους ρύπους τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ