Citroen e-C3

Έρευνα αποκαλύπτει -Με ποια ταχύτητα μολύνω περισσότερο μέσα στην πόλη

kaysaeria-taxythta-2

Μία πρόσφατη έρευνα από το Πολυτεχνείο του Μιλάνου αποκαλύπτει με ποια ταχύτητα τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης παράγουν περισσότερα καυσαέρια μέσα στην πόλη.

Όσο πλησιάζουμε προς την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων το 2035, διεξάγονται όλο και περισσότερες έρευνες που αφορούν τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων. Μία από αυτές είναι και η πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε απότο Πολυτεχνείο του Μιλάνου.

Εκτός από το διοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου που ανήκουν στα καυσαέρια των αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα, πολύ επιβλαβή για την υγεία είναι και τα αιωρούμενα σωματίδια (ΡΜ). Ωστόσο η έρευνα του Πολυτεχνείου του Μιλάνου τονίζει ότι η ποσότητα των καυσαερίων που εκπέμπονται εξαρτάται και από το στιλ οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
kaysaeria-taxythta-1

Στην έρευνα του πανεπιστημίου, ο υπολογισμός των ρύπων πραγματοποιείται μέσω ενός συγκεκριμένου συστήματος που ονομάζεται Virtual Sensing, ενός πολύ καινοτόμουσυστήματος που αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Σε συνεργασία με ηγέτες του ασφαλιστικού τομέα στη χώρα, αναλύθηκαν περίπου 11.000.000 διαδρομές που πραγματοποιήθηκαν από 8.000 αυτοκίνητα. Τα αποτελέσματα ήταν σίγουρα πολύ ενδιαφέροντα, αφού παρατηρήθηκαν χαμηλότερες εκπομπές καυσαερίων σε ένα εύρος ταχυτήτων μεταξύ 50 και 70 χλμ./ώρα, απ’ ό,τι για παράδειγμα στα 30 χλμ./ώρα.

Η καθηγήτρια Silvia Strada, επικεφαλής της ερευνητικής διαδικασίας, παρουσίασε τα ευρήματα δηλώνοντας πως η έρευνα έχει ως στόχο να ενημερώσει τους οδηγούς για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του οδηγικού τους στιλ, κάτι που αν προσαρμόσουν, θα μειωθούν αισθητά οι εκπομπές.

kaysaeria-taxythta-3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά στις μελλοντικές προοπτικές για συγκεκριμένες εφαρμογές των πορισμάτων της έρευνας, το Πολυτεχνείο του Μιλάνου θεωρεί ότι ο αλγόριθμος που έφτιαξε θα μπορούσε να φανεί πολύ χρήσιμος στην τοπική αυτοδιοίκηση όσον αφορά την αποτελεσματικότερη ρύθμιση της πρόσβασης στις ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας. Επίσης, θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα σύστημα ανταμοιβής των οδηγών που οδηγούν προσαρμόζοντας το στιλ της οδήγησής τους.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ