Αυτά είναι τα 6 μεγάλα έργα που αλλάζουν τον χάρτη της Ελλάδας -Πότε θα είναι έτοιμα

egnatia10

Στα μεγάλα οδικά έργα που βρίσκονται υπό υλοποίηση αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Αναφορά στα μεγάλα έργα που υλοποιούνται στη χώρα μας και αναμένεται να αλλάξουν τον χάρτη των υποδομών, έκανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την τοποθέτησή του στο «Athens Riviera Summit 2024».

Μεταξύ άλλων εστίασε στα οδικά έργα, παραθέτοντας τους οδικούς άξονες που βρίσκονται υπό υλοποίηση και θα έχουν καθοριστική συμβολή στην ενίσχυση της ασφάλειας και τη μείωση των χρόνων ταξιδιού, ενώ θα δώσουν νέες αναπτυξιακές προοπτικές σε πλήθος περιοχών της χώρας.

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, Ε65

Το περασμένο Πάσχα παραδόθηκε το μεγαλύτερο τμήμα (μήκους 135 χλμ.) του Ε65 από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα και απομένουν τα τελευταία 46 χλμ. μέχρι την Εγνατία Οδό, με την πρόοδο υλοποίησης να προσεγγίζει πλέον το 50%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόλις ολοκληρωθεί ο Ε65, με συνολικό μήκος 181 χλμ., στο τέλος της περιόδου αξιοποίησης πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το 2026, θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής χώρας.

Ε65

Με τον Ε65 το ταξίδι Αθήνα-Γρεβενά θα διαρκεί 4 ώρες, το Λαμία-Εγνατία Οδός 1 ώρα και 45 λεπτά και το Αθήνα-Τρίκαλα κάτω από 3 ώρες.

  Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, κατασκευάζεται με επιταχυνόμενο ρυθμό, με στόχο να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2025.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, o οποίος θα ενσωματωθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, θα έχει συνολικό μήκος 75 χλμ., εκ των οποίων τα 13 χλμ. θα είναι σε υφιστάμενη χάραξη και τα 62 χλμ. σε νέα μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας. Το έργο έχει χωριστεί σε τρία εργοτάξια, καθένα από τα οποία το έχει αναλάβει ένας όμιλος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πάτρα-Πύργος

Θα λειτουργήσει το αναλογικό σύστημα διοδίων που εφαρμόζει η Ολυμπία Οδός από τον Ιανουάριο του 2021, με χρεώσεις ανάλογα με τα διανυθέντα χιλιόμετρα, με τον πομποδέκτη Ολυμπία Pass.

Μπράλος-Άμφισσα

Έχουν ξεκινήσει οι εργασίες στον δρόμο Μπράλος-Άμφισσα, μήκους 30,7 χλμ. που συνιστά τμήμα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο. O τελευταίος θα επιτρέψει τη μείωση της απόστασης μεταξύ Λαμίας και Πάτρας από 185 χλμ. σήμερα στα 160 χλμ., και θα συρρικνώσει τον χρόνο οδήγησης για ένα ΙΧ στο μισό, δηλαδή από 3 ώρες σήμερα σε 1,5.

Ο εν λόγω οδικός άξονας αναμένεται να είναι έτοιμος το καλοκαίρι του 2027.

Λαμία-Καρπενήσι

Ολοκληρώνονται οι γεωτεχνικές μελέτες σε τμήμα του οδικού άξονα ο οποίος θα έχει αφετηρία το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού. Το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 30 χλμ και εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Π.Ε. Φθιώτιδας, βελτιώνοντας το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας δραστικά το χρόνο διαδρομής όλων των οχημάτων, σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση.

Η κατασκευή θα διαρκέσει 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

ΒΟΑΚ

Αναφορικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ότι αναμένεται η ανακήρυξη οριστικού αναδόχου για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, ενώ στα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος έχουν εγκατασταθεί εργοτάξια.

Θεωρείται ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος υπό κατασκευή σε όλη την Ευρώπη τη συγκεκριμένη περίοδο. Το συνολικό μήκος του είναι 294 χλμ. και διατρέχει οκτώ δήμους της περιφέρειας Κρήτης κατά μήκος της Βόρειας ανεπτυγμένης ακτής της νήσου και στους τέσσερις νομούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ (σ.σ. υπολογίζεται το 2030) θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος για τη διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο και τη διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος, ενώ θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.

Ιωάννινα-Κακαβιά

Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών το έργο παρουσιάστηκε στο υπουργικό συμβούλιο και πλέον οδεύει στη Βουλή.

Με μήκος 70 χλμ. αποτελεί επέκταση της Ιόνιας Οδού και μόλις ολοκληρωθεί θα εξυπηρετεί το αεροδρόμιο των Ιωαννίων καθώς και τον κύριο όγκο της κυκλοφορίας μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, δεδομένου ότι η συνέχεια του δρόμου, μετά την Κακαβιά, εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της γειτονικής χώρας και τα Τίρανα.

Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Ολοκληρωμένα οδικά έργα

Εντός του 2024 έχουν εγκαινιαστεί οι οδικοί άξονες Καλλονή – Σίγρι στη Λέσβο και Άκτιο – Αμβρακία στην Αιτωλοακαρνανία.

Ο πρώτος έχει μήκος 46,7 χλμ. και μειώνει τον χρόνο μετακίνησης από την Καλλονή στο Σίγρι κατά το ήμισυ (από 1 ώρα και 20 λεπτά σε 40 λεπτά) την ίδια ώρα που βελτιώνεται σημαντικά η προσβασιμότητα στο λιμάνι Σιγρίου.

Ο δρόμος Άκτιο-Αμβρακία είναι μήκους 49,5 χλμ. και συρρικνώνει τον χρόνο οδήγησης από Αθήνα σε Λευκάδα κατά περίπου 45 λεπτά, στις 3 ώρες και 20 λεπτά, και ταυτόχρονα εξασφαλίζει ταχύτερη πρόσβαση και προς Άκτιο, Ηγουμενίτσα και Πρέβεζα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ