Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αθήνας-Ο νέος αυτοκινητόδρομος των 40 χλμ. που θα λύσει το Νο1 πρόβλημα της πρωτεύουσας
Στη Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, επισημαίνοντας ότι η Πρότυπη Πρόταση θα τεθεί σύντομα υπό κρίση.
Καθοριστική συμβολή στη μείωση της κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της πόλης θα έχει το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ επιπλέον «ανάσα» θα δώσει και ο Flyover όταν παραδοθεί το 2027. Η Θεσσαλονίκη, λοιπόν, εισέρχεται σε μια νέα εποχή που την βρίσκει με λιγότερα αυτοκίνητα, άρα και μικρότερη ταλαιπωρία στους δρόμους.
Τι συμβαίνει, όμως, στην Αθήνα όπου το κυκλοφοριακό αποτελεί έναν μόνιμο εφιάλτη, υποβαθμίζοντας την ποιότητα της ζωής των κατοίκων της και τείνει να μετατρέψει την πρωτεύουσα σε μια αβίωτη πόλη; Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, η μοναδική λύση βρίσκεται σε νέα έργα, όπως είναι η Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής στην οποία αναφέρθηκε προ ολίγων ημερών ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
BUY NOW
Για το έργο έχει κατατεθεί Πρότυπη Πρόταση από μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία, με τον κ. Ταχιάο να επισημαίνει, ωστόσο, ότι «τον πρώτο ρόλο στην αξιολόγηση των Πρότυπων Προτάσεων έχει σαφώς η δημοσιονομική σταθερότητα. Υπό αυτό το πρίσμα, η σχετική πρόταση θα τεθεί πολύ σύντομα υπό κρίση».
Θυμίζουμε ότι οι Πρότυπες Προτάσεις αποτελούν ένα εργαλείο για την υλοποίηση νέων εργών, κατά το οποίο ιδιωτές υποβάλουν προς την πολιτεία ολοκληρωμένες και κοστολογημένες προτάσεις. Αν αυτές οι προτάσεις γίνουν δεκτές, προκηρύσσεται διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου.
Στόχος είναι o αυτοκινητόδρομος να έχει μήκος 40 χλμ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με αφετηρία κόμβο στο ύψος των Οινοφύτων στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας καικατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.
Το έργο εκτιμάται ότι θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό τον Κηφισό, παίρνοντας τη διαμπερή κίνησή του, δηλαδή κυρίως την κίνηση των οχημάτων που δεν έχουν ως τελικό προορισμό κάποια περιοχή εντός του λεκανοπεδίου ή τη Βόρεια Αττική, αλλά βορειότερα από αυτήν.
Με τον εν λόγω οδικό άξονα θα μπορέσει να διοχετευθεί όλη η κίνηση των βαρέων οχημάτων και συγχρόνως θα εξυπηρετείται η άμεση οδική σύνδεση των σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών Οινοφύτων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Θριάσιου πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά.
Επιπλέον, η Μεγάλη Παράκαμψη Αττικής θα εξυπηρετεί πιο άμεσα την κίνηση από το λιμάνι του Πειραιά καθώς τα φορτηγά από εκεί θα κατευθύνονται μέσω Σχιστού και Θριασίου Πεδίου στον νέο άξονα και αντίστροφα. Το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 500 εκατ. ευρώ.
Ένα ακόμη έργο που θεωρείται σημαντικό για την αποσυμφόρηση του Κηφισού είναι το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής, που βρίσκεται σε διαγωνιστική φάση, καθώς θα απομακρύνει 4.000 με 5.000 φορτηγά που κινούνται καθημερινά στον οδικό άξονα. -Διαβάστε περισσότερα εδώ.