Η μεγάλη υπογειοποίηση της Αθήνας -Πότε θα είναι έτοιμη, ποια περιοχή θα μεταμορφωθεί

υπογειοποίηση Σεπολίων

Καθοριστική συμβολή στην αναβάθμιση του σιδηροδρόμου αλλά και τη μεταμόρφωση μιας περιοχής της Αθήνας θα έχει ένα υπό υλοποίηση έργο.

Προχωρά το έργο της κατασκευής τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, με υπογειοποίηση στα Σεπόλια, το οποίο αναμένεται να καταστήσει πιο ελκυστικό τον σιδηρόδρομο, αλλά και να αναβαθμίσει τη συγκεκριμένη περιοχή της Αθήνας.

Ο τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος θα είναι μήκους 2,36 χλμ. εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα. Θα ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και θα καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181) στην περιοχή των Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων όπου συναντά τον πρόσφατα κατασκευασμένο και σε λειτουργία νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας και θα είναι διπλής διατομής.

τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος στα Σεπόλια

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, πρώτα θα ολοκληρωθεί ο δυτικός διάδρομος (α’ εξάμηνο 2025) που θα «φιλοξενεί» τους υπεραστικούς συρμούς και μετά ο ανατολικός που θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστικών συρμών.

Πρόκειται για ένα έργο που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για όσους χρησιμοποιούν τον σιδηρόδρομο, δεδομένου ότι ο διπλασιασμός των γραμμών θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο των δρομολογίων και θα αυξήσει τον αριθμό τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οφέλη θα υπάρξουν και για την περιοχή, η οποία αναμένεται να αναβαθμιστεί θεαματικά. Ειδικότερα, πάνω από την υπογειοποίηση θα αποκατασταθεί η επικοινωνία 9 κάθετων οδών που σήμερα διακόπτονται από τον υφιστάμενο επίγειο σιδηρόδρομο και θα δημιουργηθεί μια έκταση πρασίνου με δένδρα και θάμνους όπως και ελεύθεροι χώροι αναψυχής.

Παράλληλα θα μειωθεί η όχληση από τη διέλευση των συρμών, ενώ θα αυξηθεί η οδική και σιδηροδρομική ασφάλεια, βάζοντας τέλος στα ατυχήματα και δυστυχήματα με οχήματα και πεζούς.

τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος στα Σεπόλια

Συνοπτικά στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:

  • Το τεχνικό υπογειοποίησης – τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο (2) φάσεις (Δυτικός – Ανατολικός Διάδρομος).
  • Tα προσωρινά υδραυλικά έργα
  • Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης–αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων)
  • Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση –αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.
  • Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).
  • Η κατασκευή δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.
  • Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.
  • Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
  • Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου

Το έργο, που συγρηματοδοτείται από τον χρηματοδοτικό Μηχανισμό Connecting Europe Facility (CEF) έχει προϋπολογισμό 66,8 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ