Η μεγάλη υπογειοποίηση της Αθήνας -Ποια περιοχή θα αλλάξει, πότε θα είναι έτοιμη

υπογειοποίηση σεπολίων

Το έργο είναι ένα από τα σημαντικότερα που υλοποιούνται στην πρωτεύουσα και θα αναβαθμίσει τόσο τον σιδηρόδρομο όσο και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής.

Σημαντική συμβολή στην αναβάθμιση του σιδηρόδρομου θα έχει το έργο της κατασκευής τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στην περιοχή των Σεπολίων συνολικού μήκους 2,36 χλμ. εκ των οποίων περίπου τα 1,5 χλμ. θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα.

Την πρόοδο των εργασιών μπορούμε να δούμε σε ένα νέο βίντεο που δημοσιεύθηκε στο κανάλι perigon_perspective στο Youtube. Θυμίζουμε ότι ο τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181) στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων όπου συναντά τον νέο, σε λειτουργία, τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας και θα είναι διπλής διατομής. Η σήραγγα ξεκινά από την οδό Σεπολίων και καταλήγει στην οδό Σιώκου, με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου.

Το ένα τούνελ θα χρησιμοποιείται για την άνοδο και κάθοδο των τρένων υψηλών ταχυτήτων (π.χ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη) και το δεύτερο τούνελ για την κυκλοφορία των προαστιακών, με την κάθε σήραγγα να έχει διπλή σιδηροδρομική γραμμή.

Πρώτα θα ολοκληρωθεί -εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025 - ο δυτικός διάδρομος που θα «φιλοξενεί» τους υπεραστικούς συρμούς και θα ακολουθήσει ο ανατολικός που θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστικών συρμών.

H ολοκλήρωση του έργου θα σημάνει -μεταξύ άλλων- τη μείωση της όχλησης από τη διέλευση των τρένων και ταυτόχρονα τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας.

σιδηροδρομική σήραγγα σεπολίων
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα από τα μεγάλα οφέλη του έργου θα είναι ότι πάνω από τη σήραγγα θα διαμορφωθεί ένας ενιαίος χώρος, με δέντρα και διάφορες δραστηριότητες (υπαίθριοι χώροι γυμναστικής, παιδικές χαρές κ.ο.κ.) για τους κατοίκους της περιοχής, ενώ θα αποκατασταθεί η επικοινωνία 9 κάθετων οδών που σήμερα διακόπτονται ή διέρχονται μέσω ιδόπεδων διαβάσεων.

Συνοπτικά στο αντικείμενο του έργου συμπεριλαμβάνονται:

- Το τεχνικό υπογειοποίησης – τεχνικό Cover & Cut (top-down) αποτελούμενο από 47 επιμέρους τεχνικά που κατασκευάζονται σε δύο (2) φάσεις (Δυτικός – Ανατολικός Διάδρομος).
- Tα προσωρινά υδραυλικά έργα
- Τα μόνιμα υδραυλικά έργα (αποχέτευσης–αποστράγγισης σήραγγας, υπερχειλιστές παντοροϊκού δικτύου & δίκτυα ομβρίων και ακαθάρτων)
- Οι μηχανολογικές εγκαταστάσεις του υπόγειου τεχνικού και των αντλιοστασίων ακαθάρτων για την αποχέτευση –αποστράγγιση ομβρίων της σήραγγας.
- Τα κτίρια εξυπηρέτησης (Η/Μ εγκαταστάσεις).
- Η κατασκευή δύο νέων άνω διαβάσεων πεζών.
- Η κατασκευή της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής.
- Η αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
- Τα έργα πρασίνου και η αποκατάσταση τοπίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ