Παίρνει μορφή το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο -Πότε θα ολοκληρωθεί το νέο κατασκευαστικό θαύμα

υποθαλάσσιο τούνελ

Ο Βασιλιάς της Δανίας εγκαινίασε το πρώτο από τα συνολικά 89 κομμάτια που θα συνθέσουν τη μακρύτερη υποθαλάσσια σήραγγα παγκοσμίως.

Προχωρά η υλοποίηση ενός εκ των μεγαλύτερων έργων υποδομής στην ιστορία που αναμένεται να μειώσει θεαματικά τους χρόνους μετακίνησης από τη Σκανδιναβία στην Κεντρική Ευρώπη.

Πρόκειται για το τούνελ Fehmarnbelt, τη μεγαλύτερη συνδυασμένη οδική και σιδηροδρομική υποθαλάσσια σήραγγα στον κόσμο, που με μήκος 18 χλμ. θα συνδέσει το νησί Lolland της Δανίας με το γερμανικό νησί Fehmarn, στη Βαλτική Θάλασσα.

Τη Δευτέρα 17 Ιουνίου έγινε ένα μεγάλο βήμα για την υλοποίηση του έργου, μιας και ο Βασιλιάς της Δανίας, Φρειδερίκος Ι’ εγκαινίασε το πρώτο τμήμα του τούνελ. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το πρώτο τμήμα της σύνδεσης Fehmarnbelt μεταξύ Δανίας και Γερμανίας ολοκληρώθηκε. Συγχαρητήρια σε όσους συμμετείχαν», ανέφερε σε δημοσίευσή του στο “X” (πρώην Twitter) ο Ευρωπαϊκός Εκτελεστικός Οργανισμός για το Κλίμα, τις Υποδομές και το Περιβάλλον, επισημαίνοντας ότι ο χρηματοδοτικός μηχανισμός “CEF Transport” στηρίζει το έργο με κεφάλαια που υπερβαίνουν το 1 δισ. ευρώ.

Το τούνελ αναμένεται να λειτουργήσει εντός του 2029, και εκτιμάται ότι θα έχει καθοριστική συμβολή στην πράσινη μετάβαση των μεταφορών.

Θα κατασκευαστεί κατά μήκος του στενού Fehmarn Belt, έχοντας σχεδιαστεί ως εναλλακτική λύση για την υπάρχουσα ακτοπλοϊκή υπηρεσία από το Rødby και το Puttgarden, η οποία κάθε χρόνο μεταφέρει εκατομμύρια επιβάτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σήραγγα των 18 χλμ. θα φιλοξενεί αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων, ενώ θα υπάρχουν και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές.

Με το αυτοκίνητο ο χρόνος διάνυσης του τούνελ θα διαρκεί περίπου 10 λεπτά, όταν οι συρμοί θα χρειάζονται μόλις 7 λεπτά.

Το τούνελ θα απαρτίζεται συνολικά από 79 προκατασκευασμένα στοιχεία σκυροδέματος, καθένα εκ των θα είναι μήκους 217 μ. -όπως αυτό που εγκαινιάστηκε από τον Φρειδερίκο Ι’.

Παράλληλα, θα υπάρχουν και συνολικά 10 ειδικά στοιχεία, τοποθετημένα ανά δύο χιλιόμετρα το ένα από το άλλο, όπου θα φιλοξενούνται τα απαραίτητα συστήματα για τον έλεγχο της σήραγγας.

Τα προκατασκευασμένα στοιχεία σκυροδέματος θα τοποθετούνται σε τάφρο η οποία έχει διανοιχθεί για τις ανάγκες του τούνελ.

H σήραγγα θα έχει και διόδια, το ύψος των οποίων θα καθοριστεί σε μεταγενέστερο στάδιο. Οι εργασίες στην πλευρά της Δανίας ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2022, και στην πλευρά της Γερμανίας ακριβώς έναν χρόνο αργότερα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ