Πόσο μειώνονται τα Τεκμήρια και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης;

car park

Ο νέος υπουργός Οικονομικών επιβεβαίωσε τις αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στο φορολογικό ιδιοκτησιακό καθεστώς των αυτοκινήτων.

Την αναμόρφωση των τεκμηρίων διαβίωσης ανακοίνωσε και επίσημα ο νέος υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης στο πλαίσιο της ομιλίας του για τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.

Η επίσημη ανακοίνωση από τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έρχεται μετά την εξαγγελία και του ίδιου του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και είναι πολύ πιθανό να περιληφθεί στο νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί πριν το κλείσιμο της Βουλής ή το αργότερο το φθινόπωρο στο αμέσως επόμενο νομοσχέδιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως και να έχει το μόνο σίγουρο είναι ότι οι ιδιοκτήτες όλων των αυτοκινήτων θα καλύπτουν πολύ πιο εύκολα το τεκμήριο διαβίωσης του οχήματός τους ενώ ιδιαίτερα οι κάτοχοι οχημάτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. και ηλικίες έως 10 έτη θα είναι διπλά τυχεροί αφού πέραν της μείωσης των ποσών των τεκμηρίων διαβίωσης θα πληρώσουν και χαμηλότερο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τα τεκμήρια διαβίωσης θα μειωθούν σε ποσοστό 30% οπότε και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα μειωθεί ανάλογα σε ποσοστό 30%.

Πέραν της μείωσης σε ποσοστό 30% των τεκμηρίων διαβίωσης αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΙΚ φαίνεται ότι είναι αποφασισμένη να χτυπήσει την φοροδιαφυγή.

τεκμήρια αυτοκινήτων

Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο κ. Χατζηδάκης: «Η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής είναι μία κατεύθυνση κοινωνικά δίκαια, αλλά, ταυτοχρόνως και ένας τρόπος μείωσης στη συνέχεια των φορολογικών συντελεστών για όλους! Αποτελεί, αν θέλετε, και δικό μου προσωπικό στοίχημα. Και, δεν προχωρούμε θεωρητικά. Προχωρούμε με συγκεκριμένα μέτρα:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δρομολογούμε έως και τους πρώτους μήνες του 2024:

Τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS και την επέκταση της χρήσης POS σε περισσότερα επαγγέλματα.

Την υποχρέωση διαβίβασης στοιχείων από παρόχους υπηρεσιών πληρωμών που βρίσκονται εκτός Ελλάδας στην ΑΑΔΕ.

Την πληρωμή προνοιακών επιδομάτων μέσω χρεωστικών καρτών.

Συνεχίζουμε εντός του 2024 με ψηφιακά μέτρα όπως:

Η αυτοματοποίηση και ψηφιοποίηση των ελέγχων της ΑΑΔΕ, με αξιοποίηση των πλέον σύγχρονων ψηφιακών τεχνολογιών και,

Η εισαγωγή κυρώσεων για τη μη-διαβίβαση στοιχείων στο MyDATA, ύστερα από μια εύλογη περίοδο προσαρμογής.

Παράλληλα, προχωρούν:

Η αναμόρφωση των τεκμηρίων διαβίωσης.

Η κωδικοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας.

Ο υπερδιπλασιασμός των ελέγχων.

Τέλος - το τονίζω - δεν είναι στις προθέσεις μας προχωρήσουμε σε νέες ρυθμίσεις οφειλών προς την εφορία. Έχουν νομοθετηθεί πρόσφατα τόσο η αναβίωση των 120 δόσεων για παλαιούς οφειλέτες όσο και οι 72 δόσεις για πιο πρόσφατους σχετικά οφειλέτες.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα νέα τεκμήρια διαβίωσης ΙΧ

Στα επιβατικά αυτοκίνητα Ι.Χ. το μειωμένο κατά 30% τεκμήριο διαβίωσης ορίζεται ως εξής:

* Για αυτοκίνητα μέχρι και 1.200 κ.ε., σε 2.800 ευρώ.

* Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.ε. και μέχρι 2.000 κ.ε., προστίθενται 420 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.ε. και μέχρι 3.000 κ.ε., προστίθενται 630 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 3.000 κ.ε., προστίθενται 840 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Τα παραπάνω ποσά μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου, η οποία υπολογίζεται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, κατά ποσοστό 30% για χρονικό διάστημα κυκλοφορίας πάνω από 5 και μέχρι 10 έτη και κατά ποσοστό 50% για χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη.

Για παράδειγμα σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 2 λίτρων και ηλικία έως 5 έτη το τεκμήριο διαβίωσης από το 2024 θα διαμορφώνεται σε 6.160 ευρώ. Αν το ίδιο όχημα έχει ηλικία από 5 έως 10 έτη (επιπλέον έκπτωση τεκμηρίου κατά 30%) τότε το τεκμήριο μειώνεται σε 4.312 ευρώ. Τέλος αν το παραπάνω όχημα με δίλιτρο κινητήρα έχει ηλικία άνω των 10 ετών τότε το τεκμήριο διαβίωσης από το 2024 θα διαμορφώνεται σε 3.080 ευρώ.

Να υπενθυμίσουμε πως το τεκμήριο διαβίωσης δεν εφαρμόζεται για επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που διαθέτουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας, καθώς και για επιβατικά αυτοκίνητα ειδικά διασκευασμένα για κινητικά ανάπηρους, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτός είναι ο νέος Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης για το 2024

Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης υπολογίζεται ως ποσοστό του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης, και από την στιγμή που θα μειωθεί το τεκμήριο σε ποσοστό 30% από το 2024 αυτομάτως επηρεάζεται και ο συγκεκριμένος φόρος.

Για τα αυτοκίνητα από 1.929 έως 2.500 κυβικά εκατοστά ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ανέρχεται στο 5% της αντικειμενικής δαπάνης (τεκμήριο διαβίωσης). Για τα αυτοκίνητα από 2.501 κυβικά και άνω ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 13% επί του τεκμηρίου διαβίωσης.

Τα ποσά που θα καλούνται να πληρώσουν από το 2024 οι ιδιοκτήτες ΙΧ με κινητήρες από 1.929 έως 2.500 κυβικά κυμαίνονται από 287 ευρώ έως 465,5 ευρώ αν η ηλικία του είναι έως 5 έτη, από 200 ευρώ έως 325,85 ευρώ όταν είναι παλαιότητας 5 μέχρι 10 ετών ενώ για ΙΧ άνω των 2.500 κυβικών τα ποσά ξεκινούν από 931 ευρώ όταν είναι ηλικίας μέχρι 5 ετών και από 651,7 ευρώ όταν είναι παλαιότητας 5 μέχρι 10 ετών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίστοιχα ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 3 λίτρων και ηλικία έως 5 έτη ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα ανέρχεται σε 1.246 ευρώ ενώ για 3λιτρο όχημα με ηλικία από 5 έως 10 έτη θα κυμαίνεται σε 872,2 ευρώ.

Τέλος σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 4 λίτρων και ηλικία έως 5 έτη ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα ανέρχεται σε 2.086 ευρώ ενώ για 4λιτρο όχημα με ηλικία από 5 έως 10 έτη θα κυμαίνεται σε 1.460 ευρώ.

Από την επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Η παλαιότητα των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων μετρά από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του οχήματος και όχι από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας στην Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ