Για πρώτη φορά crash test με μετωπική σύγκρουση 2 ηλεκτρικών αυτοκινήτων -Τι συνέβη;

Mercedes EV Crash Test

Η Mercedes άντλησε σημαντικά δεδομένα για την ασφάλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων διεξάγοντας ένα μετωπικό crash test του μεγαλύτερου με το μικρότερο SUV της.

Δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εντελώς διαφορετικά σε σχέση με τα θερμικά -δεν έχουν τον ογκώδη κινητήρα εσωτερικής καύσης στο ρύγχος, το δάπεδό τους φιλοξενεί τη μπαταρία κ.λπ.- έχουν αντίστοιχα και ριζικά διαφορετική συμπεριφορά στη διάρκεια μιας σύγκρουσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φυσικά πολλοί φορείς έχουν διεξάγει μεμονωμένες δοκιμές πρόσκρουσης κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου που κυκλοφορεί στην αγορά, όμως τώρα η Mercedes για πρώτη φορά δοκίμασε τη συμπεριφορά τους κατά τη σύγκρουση δύο ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ τους.

Το ενδεχόμενο μιας τέτοιας σύγκρουσης αυξάνεται όσο πληθαίνουν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους, και η εταιρεία της Στουτγάρδης με αυτό το crash test θέλησε να επιδείξει την ασφάλεια των επιβατών στα EV της, τόσο από την ισχύ της πρόσκρουσης όσο και από την άποψη της προστασίας των ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου.

To crash test διεξήχθη στο κέντρο δοκιμών πρόσκρουσης της Mercedes-Benz της Στουτγάρδης. Η EQS SUV και η EQA συγκρούστηκαν με ταχύτητα 56 km/h, ενώ πολλαπλές κάμερες τόσο περιμετρικά όσο και κάτω από το γυάλινο δάπεδο -και με το φωτισμό από μια εγκατάσταση 100 χιλιάδων lumens- αποτύπωσαν την πρόσκρουση από κάθε πιθανή γωνία και με κάθε λεπτομέρεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τη σύγκρουση, και στα δύο αυτοκίνητα ξεκλείδωσαν αυτόματα οι πόρτες, ενεργοποιήθηκαν τα φλας και βγήκαν από την επιφάνεια των θυρών οι χωνευτές τους χειρολαβές. Επίσης, ενεργοποιήθηκε η αυτόματη κλήση στο κέντρο άμεσης επέμβασης.

Αμέσως μετά τη σύγκρουση, εξειδικευμένοι πυροσβέστες προσέγγισαν τα δύο αυτοκίνητα για να αποκομίσουν τις ειδικές μετρήσεις θερμοκρασίας. Οι μηχανικοί έλεγξαν την αυτόματη αποσύνδεση του συστήματος υψηλής τάσης και άρχισαν να συλλέγουν τα δεδομένα τους.

Τα αυτοκίνητα, σε αυτή τη μετωπική σύγκρουση με ταχύτητα κίνησης τα 56 km/h, υπέστησαν εκτεταμένες ζημιές. Πέραν της παραμόρφωσης του ρύγχους τους, το παρ-μπριζ της EQA διαλύθηκε, και επίσης αποκολλήθηκε ο εμπρός αριστερός τροχός. Σύμφωνα με τους 150 αισθητήρες σε καθένα από τα ανδρείκελα του εσωτερικού και των δύο αυτοκινήτων, κανένα δεν εμφάνισε σοβαρούς τραυματισμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Χρειαζόμαστε έναν διαφορετικό χώρο προστασίας, για την μπαταρία υψηλής τάσης», είπε ο Marcel Brodbeck, μηχανικός παθητικής ασφάλειας στη Mercedes-Benz. «Οι μπαταρίες βρίσκονται κάτω από το δάπεδο και μεταξύ των αξόνων, σε μια περιοχή που είναι λιγότερο πιθανό να παραμορφωθεί. Επιπλέον, η στιβαρή κατασκευή από εξωθημένο αλουμίνιο προστατεύει το πακέτο από πλευρικές συγκρούσεις».

Σε περίπτωση σύγκρουσης, «το σύστημα υψηλής τάσης θα κλείσει και θα αποσυνδεθεί από την μπαταρία», εξήγησε η Julia Hinners, επίσης μηχανικός παθητικής ασφάλειας. Παράλληλα, ένα καλώδιο στην εμπρός κολόνα στην πλευρά του οδηγού χρησιμεύει ως επιλογή χειροκίνητης απενεργοποίησης της ηλεκτρικής τάσης, για το προσωπικό έκτακτης επέμβασης στο σημείο του ατυχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ