Το Μετρό της Αθήνας θα φτάσει στη Σαλαμίνα; -H πρόταση που αλλάζει τις δυτικές συνοικίες του Πειραιά

Μετρό

Σύνδεση με το δίκτυο του Μετρό επιθυμούν να αποκτήσουν οι δήμοι της Περιφέρειας Β’ Πειραιώς, οι οποίοι διεκδικούν την επέκταση της Γραμμής 3 σε Κερατσίνι, Δραπετσώνα, Πέραμα και Σαλαμίνα.

Ειδικότερα, το αίτημα της κάλυψης των δυτικών συνοικιών του Πειραιά από τη «μπλε» γραμμή του Μετρό ήρθε στην επιφάνεια μετά από σύσκεψη που είχε πραγματοποιηθεί πριν αρκετό καιρό και πιο συγκεκριμένα στις 27 Ιανουαρίου 2023 στο Δημαρχείο Περάματος, με πρωτοβουλία του δημάρχου Γιάννη Λαγουδάκη.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι Δήμαρχοι Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, Νίκαιας-Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Γιώργος Ιωακειμίδης, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος, Κορυδαλλού, Νίκος Χουρσαλάς, και Σαλαμίνας, Γιώργος Παναγόπουλος, οι οποίοι αποφάσισαν να διεκδικήσουν τη σύνδεση του Μετρό με τους δήμου της Β’ Πειραιώς, μέσω επέκτασης της Γραμμής 3 που σήμερα τερματίζει στο Δημοτικό Θέατρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έκτοτε το θέμα δεν προχώρησε μέχρι τον περασμένο Ιούνιο όταν και απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, διευκρίνισε ότι το σενάριο αυτό προς το παρόν δεν συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες υλοποίησης.

Ο κ. Κουρέτας απέκλεισε οποιαδήποτε επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, επισημαίνοντας ότι η σύνδεση του Κερατσινίου, της Δραπετσώνας, του Περάματος και της Σαλαμίνας με το Μετρό, θα απαιτούσε τη δημιουργία μιας νέας γραμμής, η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει σχεδιασθεί.

Δεν απέκλεισε, ωστόσο, το ενδεχόμενο να πάρει αυτή η γραμμή την άγουσα της υλοποίησης στο μέλλον, εφόσον τεκμηριωθεί η αναγκαιότητά της στο πλαίσιο συγκοινωνιακής μελέτης που εκπονείαι.

Μετρό Αθήνας

«Μια γραμμή μετρό, όπως η προαναφερθείσα, δεν έχει σχεδιασθεί μέχρι σήμερα και θα απαιτηθεί πρωταρχικά η τεκμηρίωσή της στο πλαίσιο μιας στρατηγικής συγκοινωνιακής μελέτης, η οποία έχει ήδη ανατεθεί από τον ΟΑΣΑ και εκπονείται», επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην απάντηση του κ. Κουρετά που ολοκληρώνεται αναφέροντας πως «Ανάλογα με τα πορίσματα της μελέτης αυτής, η Ελληνικό Μετρό θα προχωρήσει στη συνέχεια στις αναγκαίες μελέτες και έρευνες για την υλοποίηση των έργων».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, στην απάντηση του κ. Κουρέτα γίνεται αναφορά και στον παλαιότερο σχεδιασμό για επέκταση με Τραμ σε Κερατσίνι, Πέραμα και Σαλαμίνα, σύμφωνα με τα πορίσματα της Πρώτης Συγκοινωνιακής Μελέτης Ανάπτυξης του Μετρό της Αθήνας (έτος 2000).

«Όμως ο σχεδιασμός αυτός, δεν προχώρησε περαιτέρω προς ωρίμανση, καθώς υπήρχαν αντιδράσεις από τοπικούς δήμους και αναμένονται τα πορίσματα μιας επίκαιρης συγκοινωνιακής μελέτης, όπως αυτή από τον ΟΑΣΑ, για την οριστικοποίηση του σχεδιασμού των δημόσιων μεταφορικών συστημάτων της περιοχής», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό.

Θυμίζουμε ότι το τελευταίο έργο Μετρό που ολοκληρώθηκε ήταν η επέκταση της Γραμμής 3 προς Δημοτικό Θέατρο. Υπό υλοποίηση αυτή τη στιγμή βρίσκεται το πρώτο τμήμα (Άλσος Βεϊκου-Γουδή) της Γραμμής 4, ενώ σε διαγωνιστική φάση βρίσκεται η επέκταση της Γραμμής 2 προς τα δυτικά προάστια -ένα έργο που διεκδικείται από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ