Μετά το ενδιάμεσο «σκαλοπάτι» των υβριδικών εκδόσεων όλων των supercars της γκάμας της, η εταιρεία της Sant' Agata θα παρουσιάσει την πρώτη της αμιγώς ηλεκτρική Lambro το 2028, και τη δεύτερη -την Urus EV- ένα χρόνο αργότερα.
Οι πληροφορίες αυτές ήρθαν από επίσημα χείλη, από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Stephan Winkelmann, στη διάρκεια της πρώτης παρουσίασης των τεχνικών στοιχείων της διαδόχου της «ναυαρχίδας» Aventador. «Θα αποκτήσουμε ένα τέταρτο μοντέλο, που θα προστεθεί στα τρία που διαθέτουμε τώρα. Το πρώτο θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, και το 2029 θα έρθει η νέα Urus», είπε ο Γερμανός.
Οδηγώντας την ιταλο-γερμανική εταιρεία σε πρωτόγνωρες πωλήσεις-ρεκόρ, η Urus -το πρώτο SUV της εταιρείας, «ιερόσυλο», για τους σκληροπυνηρικούς petrolheads- είναι με τεράστια διαφορά το πιο εμπορικό της αυτοκίνητο όλων των εποχών. Από τότε που προστέθηκε στη γκάμα της -δίπλα στις Huracan και Aventador- με την επιτυχία της εξασφάλισε τα κεφάλαια για την εξέλιξη και ενός τέταρτου μοντέλου, που θα είναι η πρώτη ηλεκτρική Lambo το 2028.
BUY NOW
Χάρη στo SUV της, κυρίως, η Lamborghini από τις 1.600 πωλήσεις της το 2012 έφτασε δέκα χρόνια μετά στο ρεκόρ των 9.233 παραδόσεων. Περισσότερες από τις μισές (το 58%, δηλαδή οι 5.367) ήταν Urus. Μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια από τότε που λανσαρίστηκε, η τελευταία ξεπέρασε τις 20.000 πωλήσεις - επίτευγμα για το οποίο η Huracan χρειάστηκε σχεδόν δύο δεκαετίες.
Κατά συνέπεια, μόνο ανεξήγητο δεν είναι ότι το 2029 και η ίδια η Urus θα μετασχηματιστεί -στη νέα της γενιά, που προφανώς θα διατηρήσει το ίδιο επιτυχημένο της όνομα- σε αμιγώς ηλεκτρική. Ένα χρόνο νωρίτερα, η πρώτη ηλεκτρική Lambo θα είναι ένα GT supercar το οποίο, όπως επιβεβαίωσε και ο Winkelmann εμμέσως, δεν θα είναι ο διάδοχος της Huracan.
Με τα δύο της αυτά EV, καθώς και με τον plug-in hybrid διάδοχο της Aventador και την επίσης υβριδική νέα Huracan που θα ακολουθήσει, η Lambroghini στην αυγή της νέας δεκαετίας θα έχει μειώσει τις εκπομπές ρύπων της γκάμας της κατά 80 τοις εκατό.
Το μεγάλο αυτό ταξίδι της Lamborghini προς τον εξηλεκτρισμό, λοιπόν, ξεκινά αυτή τη χρονιά -το 2023-, στην επέτειο των 60 ετών της, καθώς ο Winkelmann επιβεβαίωσε ότι «φέτος και του χρόνου θα εξηλεκτρίσουμε την πλήρη γκάμα μας». Η αρχή θα γίνει με την υβριδική διάδοχο της Aventador, η οποία με κινητήρα V12 και τρεις ηλεκτροκινητήρες θα φτάνει στα σύνορα των hypercars με απόδοση 1.015 ίππων.
Το 2024 θα έρθει η υβριδική παραλλαγή της Urus - για την οποία, πάντως, προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν θα είναι plug-in (PHEV) ή απλώς υβριδική (HEV). Και προς το τέλος του επόμενου έτους, ή το αργότερο στις αρχές του 2025, θα πρέπει να περιμένουμε τη νέα Huracan - η οποία θα είναι PHEV, όπως και η νέα Aventador.
Έτσι, η εταιρεία της Sant' Agata Bolognese θα μπει στο 2030 με δύο υβριδικά και δύο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη μεγαλύτερη γκάμα της των τελευταίων (αρκετών) δεκαετιών. Όμως, από εκεί κι έπειτα, τα μακροχρόνια πλάνα της εταιρείας θα καθοριστούν μόλις αποσαφηνιστεί η λεγόμενη «Τροπολογία Ferrari» σχετικά με την απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη το 2035.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη υπερψηφίσει την απαγόρευση, αλλά οι Γερμανοί και οι Ιταλοί -κυρίως- αντιδρούν, φοβούμενοι τις επιπτώσεις που θα έχει η παύση πώλησης θερμικών αυτοκινήτων στις αυτοκινητοβιομηχανίες τους.
Η «Τροπολογία Ferrari», που προσπαθούν τα δύο αυτά κράτη να προσθέσουν στον τελικό Νόμο της Ευρώπης για την απαγόρευση του 2035, αφορά στη δυνατότητα να συνεχίσουν να πουλούν αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες -αν και αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα- μικροί σε όγκο πωλήσεων κατασκευαστές, όπως η Ferrari και η Lamborghini, μέχρι να προσαρμοστούν πλήρως στο ηλεκτρικό μέλλον και να διασφαλίσουν την επιβίωσή τους.
Αν ψηφιστεί από την Ε.Ε. και ενταχθεί στον τελικό Νόμο της απαγόρευσης θερμικών αυτοκινήτων από το 2035, η τροπολογία αυτή θα αφορά σε κατασκευαστές με 1.000 έως 10.000 πωλήσεις το χρόνο. Βεβαίως, η Lamborghini είναι πολύ κοντά ήδη στο όριο αυτό των πωλήσεων, και σύντομα θα φτάσει και η Ferrari εκεί με το πρώτο SUV της ιστορίας της, Purosangue.