Εμπνευσμένο από έναν Γερμανό καθηγητή τη δεκαετία του 1980, το Volkswagen See-Golf είναι μια σπάνια μετατροπή του γερμανικού best-seller που μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 40 km/h στην επιφάνεια του νερού.
Αυτός είναι ένας από τους αναρίθμητους θρύλους που συνοδεύουν το Volkswagen Golf, ένα από τα ορόσημα της αυτοκίνησης του τελευταίου μισού αιώνα.
Το όνομά του προκύπτει από τη γερμανική λέξη See (‘λίμνη’), και παρότι μπορεί να φαίνεται μοναδικό, είναι εμπνευσμένο από έναν πολύ ιδιαίτερο πρόγονο της μάρκας του Wolfsburg: το Type 166 Schwimmwagen, ένα αμφίβιο όχημα που χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου.
BUY NOW
Το Volkswagen See-Golf, ωστόσο, είναι δημιούργημα ενός ιδιώτη, και όχι του εργοστασίου. Γεννήθηκε στο μυαλό ενός Γερμανού καθηγητή επιστημών, ονόματι Ernst Fiala, ο οποίος κατάφερε να το κατασκευάσει σε τρία χρόνια.
Μετά από τις δοκιμές στις λίμνες που κυκλώνουν το Wolfsburg, το παρουσίασε στην έκθεση «Worthersee GTI Treffen» του 1983 στο Αμβούργο, στον Κόλπο του Κιέλου νοτιοδυτικά της Βαλτικής Θάλασσας.
Για την κατασκευή του χρησιμοποίησε ως βάση ένα Golf Cabriolet της δεκαετίας του 1980, και κατάφερε να του τοποθετήσει δύο μεγάλους πλωτήρες από υαλοβάμβακα, που ανυψώνονται και χαμηλώνουν με υδραυλικό σύστημα.
Παράλληλα, στεγανοποίησε τη γάστρα και τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1.8 λίτρου (150 ίππων), τοποθετώντας εξάτμιση τύπου αναπνευστήρα (‘snorkel’) και κάλυψε το εσωτερικό με ένα ειδικό δέρμα.
Για τη μετάδοση της κίνησης στην προπέλα χρησιμοποίησε έναν μεμονωμένο άξονα, άσχετο με τον άξονα μετάδοσης του αυτοκινήτου, ενώ ένα δευτερεύον "κιβώτιο ταχυτήτων" συνδέει και αποσυνδέει τον άξονα μετάδοσης. Έτσι, κατάφερε εν πλω να φτάσει την ταχύτητα των 22 κόμβων, που ισοδυναμεί με περίπου 40 km/h.
Σήμερα το See-Golf εκτίθεται μόνιμα στο Μουσείο Αυτοκινήτου της Volkswagen, στο Wolfsburg της Γερμανίας, στο ειδικό τμήμα που είναι αφιερωμένο στη λαμπρή ιστορία πέντε δεκαετιών του εμβληματικού Golf.